En liten hilsen fra meg

CanisBebis

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Maisløyfene 2024
Da er det over. Det ble ikke noen uke 12 på meg i dag. Fikk bekreftet MA i uke 11+5 på lørdag etter en liten blødning. Fosteret døde like etter TUL i 8+3. Fikk først time på mandag klokka 10, men går kveld satte smertene inn, og jeg måtte kontakte sykehuset. De ville ha meg inn for å gi meg smertestillende etter å ha hørt meg på telefonen. Ba en nabo om å kjøre meg, men innen hun kom var jeg på do og da kom trolig alt. Det føltes slik. Skal til kontroll i dag.

Jeg ønsker dere alle så inderlig lykke til- og håper at jeg var den siste av oss som måtte oppleve dette. Er helt knust, selv om fosteret sikkert var «sykt og ikke levedyktig», og at «det skjedde tidlig». Å miste i 11+5 føles ikke tidlig. Jeg føler meg lurt av statistikken og ført bak lyset av egen kropp.

Takk for fine samtaler og spennende tråder- ved en eventuell neste gang blir det nok ikke termingruppe på meg før 14+, om jeg kommer så lang.

Og takk for «radio silence» da jeg ba om det og ikke taklet kontakt tidligere i helgen. Ville bare gjemme meg i et hull og dø en periode. Men det går bedre nå.

Skikkelig vondt å lese om din opplevelse :Heartred Jeg var igjennom en MA i mars, fosteret døde i starten av uke 8, oppdaget det på TUL 9+2, da jeg mistenkte noe var galt. Man føler seg så alene når det hender, men vi er ganske mange som har opplevd det samme og vet hvordan det føles. Og det er så lov å føle på alt mellom himmel og jord i denne perioden. Ta godt vare på deg selv i tiden fremover. Selv om det ikke føles sånn nå, så blir ting bedre etter hvert :Heartred Du må bare bruke den tiden du trenger. Håper terminspiren sitter hele veien når du er klar igjen :Heartred

Opplevde det same i 21, foster sluttet uke 8 oppdaget uke 12+5. mange klemmer og håper spiren fort sitter ❤️❤️

Sender deg en kjempestor klem ❤️

Veldig vondt å lese :( forstår dette er veldig vanskelig. God klem til deg og ta vare på deg selv. Håper du har gode folk rundt deg ❤

Så utrolig trist å høre ❤️ sender deg en god klem, og jeg ønsker deg alt godt fremover.

Takk for at du deler! Det er så viktig at vi snakker høyt om det. Utrolig trist at du måtte gå gjennom dette.
Sender deg en god klem ❤️

Så trist ❤️
MA er noe av det verste!
Hjelper ikke uansett hvor mye man tenker at det det ikke var levedyktig eller andre ting som liksom skal gi trøst! «Bare å prøve igjen» fikk jeg slengt i trynet .. Som om det hjelper på alle drømmer og planer man hadde lagt for fremtiden for den lille som skulle vokse opp.
Føler så inderlig med deg!
Husker jeg var så sint på den siden med sannsynlighet for at det går bra, følte meg lurt. For om det først har gått galt, så hjelper det ikke hvor liten sjans det er for at det kommer til å gå galt!

Ta vare på deg selv, og krev det du trenger av oppfølging fra sykehus og andre! Sørg for at du får en kontroll av at alt er ute.
Sender deg massevis av gode tanker ❤️❤️❤️❤️

Mange styrkeklemmer til deg! :Heartred Dessverre blir det slik at det snakkes lite om når de første 3 mnd skal holdes så hemmelig. Etter mine 2 MA på rappen er jeg veldig åpen om at jeg er gravid om noen spør, men jeg flagger det ikke rundt likevel. Det fungerer så klart for meg, mens andre kan ha behov for å holde det mer til seg selv som må respekteres. Men jeg hører det samme gang på gang når venninner opplever abort at de føler seg alene og at det snakkes lite om. Det er dritt og det er lov å være både lei seg, sur, bitter, sint…ja alle følelser! Tid leger alle sår:Heartred

Så trist ❤️
MA er noe av det verste!
Hjelper ikke uansett hvor mye man tenker at det det ikke var levedyktig eller andre ting som liksom skal gi trøst! «Bare å prøve igjen» fikk jeg slengt i trynet .. Som om det hjelper på alle drømmer og planer man hadde lagt for fremtiden for den lille som skulle vokse opp.
Føler så inderlig med deg!
Husker jeg var så sint på den siden med sannsynlighet for at det går bra, følte meg lurt. For om det først har gått galt, så hjelper det ikke hvor liten sjans det er for at det kommer til å gå galt!

Ta vare på deg selv, og krev det du trenger av oppfølging fra sykehus og andre! Sørg for at du får en kontroll av at alt er ute.
Sender deg massevis av gode tanker ❤️❤️❤️❤️
Ja- den fikk jeg og:
«Bare prøv igjen. Men søk hjelp om det ikke går på et halvt år. Men ivf trenger du ikke tenke på, for det får du nok avslag på. Og husk at alderen din tilsier at du skal få flere MA/SA, og siden du hadde en nå så øker sannsynligheten enda mer for at det går galt igjen. Men gå hjem og prøv, dere»

Ja, alle drømmer knust. Og vi fikk jo alle drømmer knust/måtte rekalibreres med førstemann også, da vi fikk beskjed om Downs syndrom og hjertefeil etter fødsel.

I tillegg fikk jeg ikke sykemelding, for «aborten er over», så han synes fint jeg kunne gå rett på kontoret nå.

Så leit å høre. Jeg har tenkt mye på deg :Heartred

Men jeg er helt sjokkert over at du ikke fikk sykemelding. greit nok at aborten er over fysisk sett, men psykisk er den jo ikke nødvendigvis det. Blir helt oppgitt over hvor lite forståelse man kan oppleve å få både hos helsevesenet og arbeidsgiver.

Sender deg en god klem og ønsker deg alt godt:Heartred

Ja- den fikk jeg og:
«Bare prøv igjen. Men søk hjelp om det ikke går på et halvt år. Men ivf trenger du ikke tenke på, for det får du nok avslag på. Og husk at alderen din tilsier at du skal få flere MA/SA, og siden du hadde en nå så øker sannsynligheten enda mer for at det går galt igjen. Men gå hjem og prøv, dere»

Ja, alle drømmer knust. Og vi fikk jo alle drømmer knust/måtte rekalibreres med førstemann også, da vi fikk beskjed om Downs syndrom og hjertefeil etter fødsel.

I tillegg fikk jeg ikke sykemelding, for «aborten er over», så han synes fint jeg kunne gå rett på kontoret nå.
Så utrolig trist at du måtte gå gjennom dette :Heartred Ord blir fattige.

Syns det er helt hårreisende hvordan legen sa at det ikke var nødvendig for deg å få sykemelding. Kjenner jeg blir skikkelig sint på dine vegner :angryfire

Sender det mange gode tanker og klemmer :Heartbigred

Så leit å høre. Jeg har tenkt mye på deg :Heartred

Men jeg er helt sjokkert over at du ikke fikk sykemelding. greit nok at aborten er over fysisk sett, men psykisk er den jo ikke nødvendigvis det. Blir helt oppgitt over hvor lite forståelse man kan oppleve å få både hos helsevesenet og arbeidsgiver.

Sender deg en god klem og ønsker deg alt godt:Heartred
Så utrolig trist at du måtte gå gjennom dette :Heartred Ord blir fattige.

Syns det er helt hårreisende hvordan legen sa at det ikke var nødvendig for deg å få sykemelding. Kjenner jeg blir skikkelig sint på dine vegner :angryfire

Sender det mange gode tanker og klemmer :Heartbigred
Mannen min gikk inn og klagde, og fikk tre dager til meg. Vi skal ha jobbsamling med 30 krevende deltakere i helga, og det er ikke snakk om for min del. Ringte fastlege nå, hun skulle ringe meg tilbake halv tre, så regner med det ordner seg. Jeg griner jo helt ukontrollert når og hvor som helst, og har nok med å holde maska rundt førstemann de timene hun ikke er i barnehagen liksom. Mannen min måtte ta henne nesten hele helga, jeg var helt på felgen.

Mannen min gikk inn og klagde, og fikk tre dager til meg. Vi skal ha jobbsamling med 30 krevende deltakere i helga, og det er ikke snakk om for min del. Ringte fastlege nå, hun skulle ringe meg tilbake halv tre, så regner med det ordner seg. Jeg griner jo helt ukontrollert når og hvor som helst, og har nok med å holde maska rundt førstemann de timene hun ikke er i barnehagen liksom. Mannen min måtte ta henne nesten hele helga, jeg var helt på felgen.
Godt du fikk 3 dager og forhåpentligvis også forlenget den. Krysser fingrene for det!
Skjønner veldig godt at jobbsamlingen er uaktuelt. Jobb er bare jobb, det viktigste er deg selv og familien din:Heartred

Kjære du❤️ vondt å lese at du måtte oppleve dette. Selv om mange opplever det og det kanskje er mer vanlig enn man tror så føles det vondt når det skjer og man føler seg lurt av kroppen-som du sier. Sånn følte jeg det også. Jeg har vært igjennom både SA og MA og ma er mye verre, synes jeg. Mye pga at man føler seg lurt. Jeg opplevde også at det ikke var liv lenger enn 8+5. ble oppdaget i uke 11. Da er man kommet så nære den «magiske grensa» og ting blir veldig mye tristere når man ikke kom dit. Jeg håper du kommer deg fort og at du har fine mennesker rundt deg som du kan prate med. ❤️ og at du må mase deg til sykemelding er jo ikke greit… synes helsevesenet kan være alt annet enn forståelsesfull i slike situasjoner. Noen er selvfølgelig klar for å gå tilbake på jobb så de slipper å tenke så mye, mens andre trenger tid for å komme seg igjen. Håper at det sitter en liten spire snart igjen, når det passer for dere. Sender deg en god klem og ta vare på hverandre ❤️

Back
Topp