....en liten en til - kanskje?

Vi er på sykehuset nå for videre igangsettelse [emoji4] Mye å gjøre på føden så vi må vente en stund, men det går bra.

Ballongen falt ut igår etter kun 6 timer og slimproppen har gått jevnt etter det. Fy for et klin [emoji37][emoji23] Umulig å ta feil av for å si det sånn!
Jordmødrene håper jeg er såpass åpen og moden at de bare kan ta vannet mitt. Her er det bare å smøre seg med tålmodighet! Håper neste oppdatering er at vi har blitt en familie på 4 [emoji7][emoji7][emoji7][emoji7]
Ååå, gåsehud [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ Tenk at du skal få oppleve å få en liten nyfødt bylt på brystet igjen [emoji7]
 
Lille frøkna vår kom i en fei om lørdagen! [emoji171]

Jeg ble lagt inn 15:30 og når legen kom 16:40 for å sjekke meg var jeg tøyelig helt til 6 cm så da tok de vannet mitt.
Det ble en heftig fødsel som varte i 6,5 time. Mesteparten ble tatt uten smertelindring siden jeg nesten kasta opp av lystgassen denne gangen [emoji85]
Jeg satt litt fast på 6 cm og kroppen begynte å si ifra om trykketrang når jeg bare var 7 cm! Når jeg var på 8 cm måtte jeg motstå trykketrangen og pusta som en gal! Frøkna var fortsatt altfor langt oppe i bekkenet til at jeg kunne få presse enda og vi bestemte oss for at jeg skulle gå en tur på do for å tisse, og på den måten forhåpentligvis hjelpe henne nedover i bekkenet. Det ble litt av en dotur [emoji23]
Ho sklei fort nedover i bekkenet og hele kroppen min begynte å presse, uten at jeg hadde kontroll. Måtte jobbe heftig for å stoppe kroppen fra å presse med en småpanisk jordmor ved siden av meg. Ho hadde ikke lyst til å ta imot barnet på do [emoji23] Fikk tilslutt kontroll nok til å komme meg tilbake til sengen og pressriene hagla på. Frøkna hadde fortsatt ikke sunket langt nok ned slik at jeg fikk presse så jeg måtte hele tiden jobbe mot riene [emoji85] Tilslutt kom det inn tre til i rommet, en fødselslege, en ekstra barnelege og en ekstra jordmor. Det ble mye spetakkel og ting gikk fort herifra. Legen fikk et skikkelig godt tak i frøkna og endelig fikk jeg jobbe MED kroppen. Tre press senere var ho ute med hjelp av legen [emoji4][emoji108]

Det ble kun et skrubbsår og et lite sting bare for sikkerhetsskyld. Bekkenet mitt låste seg helt etter opplevelsen så jeg slet med å komme meg ut av sengen og bevege på meg. Det har heldigvis løsnet idag og jeg er i mye bedre form.
Dessverre fikk jeg gallesteinanfall igjen igår og sliter fortsatt med gallesmerter idag [emoji85] Vi blir på sykehuset til i morgen og det har blitt tatt blodprøver av meg for å sjekke leververdier og galleverdiene. Første blodprøven jeg tok etter fødsel var forhøyet, de andre har jeg ikke fått svar på enda (halvannen time siden nå jeg tok de bare). Ellers er jeg i form! Sliten og blir lett svimmel, og kvalm, men det er ikke så rart etter en fødsel [emoji4]

Frøkna veide 3940 gram (bare 100 gram mindre enn broren sin) og var 50 cm lang. Hun har fått navnet Noora Emilie og er frisk og rask [emoji171]
Det blir målt temp og pust på henne hver fjerde time siden jeg hadde gbs i urinen (fikk antibiotika under fødsel), men enn så lenge virker alt helt perfekt [emoji4]

Endelig er vi en komplett familie [emoji7][emoji171]
 
Lille frøkna vår kom i en fei om lørdagen! [emoji171]

Jeg ble lagt inn 15:30 og når legen kom 16:40 for å sjekke meg var jeg tøyelig helt til 6 cm så da tok de vannet mitt.
Det ble en heftig fødsel som varte i 6,5 time. Mesteparten ble tatt uten smertelindring siden jeg nesten kasta opp av lystgassen denne gangen [emoji85]
Jeg satt litt fast på 6 cm og kroppen begynte å si ifra om trykketrang når jeg bare var 7 cm! Når jeg var på 8 cm måtte jeg motstå trykketrangen og pusta som en gal! Frøkna var fortsatt altfor langt oppe i bekkenet til at jeg kunne få presse enda og vi bestemte oss for at jeg skulle gå en tur på do for å tisse, og på den måten forhåpentligvis hjelpe henne nedover i bekkenet. Det ble litt av en dotur [emoji23]
Ho sklei fort nedover i bekkenet og hele kroppen min begynte å presse, uten at jeg hadde kontroll. Måtte jobbe heftig for å stoppe kroppen fra å presse med en småpanisk jordmor ved siden av meg. Ho hadde ikke lyst til å ta imot barnet på do [emoji23] Fikk tilslutt kontroll nok til å komme meg tilbake til sengen og pressriene hagla på. Frøkna hadde fortsatt ikke sunket langt nok ned slik at jeg fikk presse så jeg måtte hele tiden jobbe mot riene [emoji85] Tilslutt kom det inn tre til i rommet, en fødselslege, en ekstra barnelege og en ekstra jordmor. Det ble mye spetakkel og ting gikk fort herifra. Legen fikk et skikkelig godt tak i frøkna og endelig fikk jeg jobbe MED kroppen. Tre press senere var ho ute med hjelp av legen [emoji4][emoji108]

Det ble kun et skrubbsår og et lite sting bare for sikkerhetsskyld. Bekkenet mitt låste seg helt etter opplevelsen så jeg slet med å komme meg ut av sengen og bevege på meg. Det har heldigvis løsnet idag og jeg er i mye bedre form.
Dessverre fikk jeg gallesteinanfall igjen igår og sliter fortsatt med gallesmerter idag [emoji85] Vi blir på sykehuset til i morgen og det har blitt tatt blodprøver av meg for å sjekke leververdier og galleverdiene. Første blodprøven jeg tok etter fødsel var forhøyet, de andre har jeg ikke fått svar på enda (halvannen time siden nå jeg tok de bare). Ellers er jeg i form! Sliten og blir lett svimmel, og kvalm, men det er ikke så rart etter en fødsel [emoji4]

Frøkna veide 3940 gram (bare 100 gram mindre enn broren sin) og var 50 cm lang. Hun har fått navnet Noora Emilie og er frisk og rask [emoji171]
Det blir målt temp og pust på henne hver fjerde time siden jeg hadde gbs i urinen (fikk antibiotika under fødsel), men enn så lenge virker alt helt perfekt [emoji4]

Endelig er vi en komplett familie [emoji7][emoji171]
Gratulerer så masse med jenta❤️
 
Gratulerer så mye med jenta ❤️❤️
 
Åååh[emoji7]
Endelig er lillesøster her[emoji173]️
Gratulerer sååå mye til hele familien[emoji16][emoji1319]
 
Åå, gratulerer så mye, fineste du!! Tenk at du nå er tobarnsmor [emoji173]️[emoji173]️ Høres ut som en heftig fødsel, ja. Godt jobba å måtte holde igjen kroppen når det står på som verst [emoji33] Nyt babytiden, og jeg håper gallesmertene gir seg snart [emoji173]️
 
Hvordan har den første mnd.en som tobarnsmor vært?[emoji175]
 
Hvordan har den første mnd.en som tobarnsmor vært?[emoji175]

Jeg har ikke kommet inn på babyverden appen så har ikke fått med meg noe her inne

Første (nå 7) ukene har egentlig vært fantastiske Storebror elsker søstera si og skal kose, klemme og ha Noora på fanget hele tiden! Han passer godt på ho og skal ha ho med seg på alt. Skikkelig herlig ❤️
Kroppen min er ikke helt på stell enda da. Bekkenet krangler mye og jeg har mye vondt i blant annet korsryggen
Lille frøkna vår er blid og glad stort sett hele tiden. Smiler, ler litt, prater og holder på. Hun sover til og med opp mot 8 timer i løpet av natten (skjedd tre ganger) Men jeg er fortsatt sliten Storebror er midt i den deilige 2-års trassen, alt er nei og får han ikke kommandere og bestemme er det hyling på gulvet i en god periode Og han skal IKKE sove hvertfall. Hverken på dagen eller kvelden Han sovner tilslutt, men det er litt krevende når begge to trenger mammaen sin

Vi tenker innimellom "hva f har vi gjort?!?!!?", men i de fleste tilfeller er det herlig å være en komplett familie Og selv om jeg innimellom har mest lyst til å reise et sted og ta meg en lang ferie fra bleier, trass og gråt () så ville jeg aldri vært foruten

Hvordan går det med deg? Du er jo snart tobarnsmor du også!!! Utrolig spennende
 
Jeg har ikke kommet inn på babyverden appen så har ikke fått med meg noe her inne

Første (nå 7) ukene har egentlig vært fantastiske Storebror elsker søstera si og skal kose, klemme og ha Noora på fanget hele tiden! Han passer godt på ho og skal ha ho med seg på alt. Skikkelig herlig [emoji173]️
Kroppen min er ikke helt på stell enda da. Bekkenet krangler mye og jeg har mye vondt i blant annet korsryggen
Lille frøkna vår er blid og glad stort sett hele tiden. Smiler, ler litt, prater og holder på. Hun sover til og med opp mot 8 timer i løpet av natten (skjedd tre ganger) Men jeg er fortsatt sliten Storebror er midt i den deilige 2-års trassen, alt er nei og får han ikke kommandere og bestemme er det hyling på gulvet i en god periode Og han skal IKKE sove hvertfall. Hverken på dagen eller kvelden Han sovner tilslutt, men det er litt krevende når begge to trenger mammaen sin

Vi tenker innimellom "hva f har vi gjort?!?!!?", men i de fleste tilfeller er det herlig å være en komplett familie Og selv om jeg innimellom har mest lyst til å reise et sted og ta meg en lang ferie fra bleier, trass og gråt () så ville jeg aldri vært foruten

Hvordan går det med deg? Du er jo snart tobarnsmor du også!!! Utrolig spennende

Ja, den appen lever sitt eget liv, skal man være sikker må man inn via nettleser (tungvindt)[emoji28]
Så hærlig å høre om lillesøster og storebror[emoji7] Veldig godt å lese litt om utfordringene med 2-åringen, for vi er på AKKURAT samme sted...hjelpes meg så bestemt d går ant å være så tidlig[emoji85] Har tenkt en del på leggebiten selv, og veldig godt å lese at du totalt sett aldri ville vært foruten[emoji173]️
Nå er det 8 dager til termin, ingen tegn på at noe skal skje, men formen er heldigvis fin, så stresser ikke[emoji5]
 
Lille, lille N har allerede klart å bli 11 uker! Tiden går så fort! Ho er en seriøs solstråle. Bare ligger og titter, observerer og gliser dagen lang. Nå den siste tiden har det kommet noe som jeg tror er forstadiet til deilig barnelatter også. Pappaen I huset her er i alle fall heeeeeelt forelsket! N har også begynt å sove natten gjennom! Et sted mellom 18-19 sovner hun og våkner gjerne rundt 08:00! Er jo ikke til å tro!!!

Vi koser oss, alle fire A er helt fantastisk snill og god med lillesøster, og blir så glad hver gang han får kontakt med henne. Så morsomt å se de to kose seg sammen på gulvet
 
Herlig oppdatering!! Så deilig det må være med baby som sover natten gjennom, og kan tenke meg A er stolt [emoji7] Håper vi også får muligheten til å gi vår E en lillebrøster [emoji3590]
 
Nå er det lenge siden jeg har klart å få oppdatert dagboken her inne. Tiden med to barn i hus er rimelig hektisk! I tillegg har vi så utrolig mange prosjekter på gang så det er minimalt med tid til overs.

N har blitt 7(!!!)mnd! Det har gått altfor fort! Ho er så blid og fornøyd hele tiden. Super nysgjerrig og har lite ro i rompa. Ho sitter selv nå i stolen sin, spiser mye av maten sin selv og er stadig nærmere det å krabbe. Håret hennes er kjempe langt og vi må bruke strikker for å få det unna ansiktet hennes. Veldig mamma jente er ho, og vil helst være i nærheten av meg hele tiden. Det går greit med pappa også, men noen ganger må ho vite at jeg er i nærheten. Så når pappa har prøvd å få ho til å sove en stund, men hun ikke vil, holder det med at jeg prater så sovner hun.
A er fortsatt like stolt over og god mot lillesøsteren sin. Det å se på de to sammen er helt amazing! Han forteller ho om alt mulig, hva dyr heter, hvilken dinosaur han leker med, leser for henne, hjelper henne med å pusse tenner (selv om hun ikke har noen enda), gråter med henne når hun er lei seg, koser henne flere ganger om dagen, stryker ho i håret, sier "jeg er veldig glad i N og N er veldig glad i meg. Vi er bestevenner" Kan jo ikke bli mer vakkert!!

Min helse bedrer seg. Sliter med bekkenløsning enda. Jeg har gode og dårlige dager, men flest av de gode! Dessverre har jeg fått påvist mellomgulvsbrokk (altså, deler av magesekken min har kommet opp i mellomgulvet) og en lukkemuskel som ikke lukker seg. Så jeg har fått kronisk refluks sykdom. Jeg fungere fint med medisiner altså, men det var litt nedtur... I tillegg ble det funnet betennelse i tolvfingertarmen så ikke rart jeg har hatt det vondt. Men ellers er jeg i form da!

Kan ikke tro at vi faktisk har to barn. Det er så slitsomt, krevende, morsomt, fantastisk og så utrolig lærerikt!
 
Jeg har helt glemt bort babyverden Ikke vært her inne på lenge og ikke fått med meg noen ting.. Sånn blir det brått med fulle dager og to barn

Vi har fått en 3-åring og en 1-åring i hus! Begge fylte år i august og det er en sann glede (og noen ganger skikkelig utfordrende) å ha de i hus! Kommer ikke over hvor heldig jeg er som har den familien jeg har

Lille N tok sitt første skritt her forrige helg og idag tok hun to skritt! Det går unna nå altså. Hun prater, hermer, lager dyrelyder, klatrer overalt og er en skikkelig tønne fylt med krutt. Hun sitter aldri stille og vi har noen utfordringer med den frøkna som vi IKKE hadde med storebror. Veldig morsomt Hun har også begynt med "trassing", hvor hun slenger seg ned på gulvet og hyler hvis hun ikke får viljen sin Skjønner jo at verden hennes går i oppløsning fordi det ikke ble slik hun planla det i hodet sitt. Men jeg må ærlig innrømme at det kom ganske mye tidligere enn jeg var klar for. To i hver sin trass alder har sine utfordringer Men det er bare en liten brøkdel av hverdagen vår. Vi koser oss og har det så mye moro sammen!

Vi er ferdig med å få barn og i bunn og grunn er jeg så sinnsykt takknemlig for det, men likevel sitter jeg igjen med en trist følelse. Jeg skal aldri mer holde en baby tett til brystet, vugge, synge, være trøtt og holde på med flaskestyr. Jeg skal aldri kle opp en liten kropp i deilige klær, strikke bitte små babyklær eller klø meg i hodet over hvilken størrelse jeg skal kjøpe i lue og sokker. I alle fall ikke før mine barn får barn igjen om de velger det. Da kan jeg jo kjenne på gleden over at det kommer et barn igjen, men det er jo ikke mitt barn.
Hvis svangerskapene ikke hadde vært så forferdelige og psykisk utmattende, hadde vi definitivt fått HVERTFALL en til ❤ Men sånn er det ikke. Og det er helt i orden. Jeg må bare få "sørget" fra meg over det. Og heller tenke på at mine barn kanskje en dag kommer hjem og sier at de selv skal få oppleve gleden av å få barn. Ingenting kan måle seg med det!
 
Åh, så koselig å høre fra deg igjen ❤️ Kan tenke meg tobarnsmamma-livet er hektisk, men så godt å høre at alt går fint med dere. Og så fikk jeg helt klump i magen av det siste du skrev. Får meg bare til å passe på å sette enda mer pris på der vi er akkurat nå. Forstår godt tankene dine. Klem ❤️
 
Halloooo...er du heeer?:p
Hvordan går det med dere? Selv om det er leeenge siden sist, så tenker jeg på deg når jeg er innom og ser etter om det har vært noe oppdatering:happy: Livet med 2 små er jo ikke bare bare, ser selv at dagene flyr avsted og liten tid til noe særlig ut over å skumme litt her inne i ny og ne:eek:
 
Halloooo...er du heeer?:p
Hvordan går det med dere? Selv om det er leeenge siden sist, så tenker jeg på deg når jeg er innom og ser etter om det har vært noe oppdatering:happy: Livet med 2 små er jo ikke bare bare, ser selv at dagene flyr avsted og liten tid til noe særlig ut over å skumme litt her inne i ny og ne:eek:

Hahaha. Se her du. Tok meg bare 3 mnd å få svart deg! :rolleyes: Livet som tobarnsmor er jommen ikke enkelt. Men det går veldig bra tusen takk :Heartbigred Vi har det stort sett veldig fint og prøver å tilpasse oss den nye hverdagen :happy:
Hvordan går det med deg og dere?
 
Oi, oi, oi. Her er det lenge siden jeg har vært innom :rolleyes:
Livet med to små er litt mer hektisk for min del enn jeg trodde, men veldig gøy da!!

Det har skjedd så mye at jeg ikke vet hva jeg skal fortelle om engang.
Vi har blitt studenter (med to små i hus liksom), Noora begynte i barnehagen i desember og den tilvenningen gikk ikke så veldig bra. Vi brukte nesten 2 mnd på det og det var bare hyl og skrik. Så kom jo koronatiden hvor alt ble stengt igjen, men de er nå tilbake i bhg og denne gangen gikk det i alle fall lettere :cat: Jeg kunne dra fra henne etter en liten stund allerede første dagen. Var redd det skulle bli helt kræsj. Hjelper nok å ha storebror på avdelingen sin

Jeg har fått tilbake gallesteinanfallene mine som jeg slet med i svangerskapet. Yay... Står på liste for operasjon og venter på time enda. Heldigvis er det bedre nå enn i perioden november til januar, hvor det var opp mot 6-8 anfall i mnd. Hadde mitt siste anfall forrige lørdag og da var det 6 uker siden sist. Men de er heftige og holder på i 24 timer og mer.. Selv med Max dose av medisiner er det ikke nok til å ta knekken på smertene helt, så jeg er helt slått ut i et par dager. Og øm lenge etterpå.
Jeg er litt bekymret for operasjonen også. Redd for narkose og for hvordan det blir etterpå.. Men jeg kan jo ikke leve med de smertene resten av livet heller akkurat.

Ellers så koser vi oss ganske så mye. Vi har det fint.
Storebror Alexander er så lang blitt og har lært seg å si r. Han klarer å lese enkle ord, kan hele alfabetet, både store og små bokstaver og kan telle ganske så langt. Han er også kjempe god på å stave ord etter ordlyden, hvor han da sier ordet og kommer kan ressonere seg frem til hvilken bokstav som kommer etter den han allerede har nevnt.
Han er også helt fantastisk flink til å legge puslespill! 60 biters puslespill er ingen sak.
Tror vi må ha fått verdens mest omsorgsfulle, kreative, flotte og viljesterke sønn. Så god mot lillesøster og oss, stryker stadig på oss, spør om det går bra og pakker inn Noora i dynen når hun er trøtt. Blir jo helt dårlig! ❤

Noora har også begynt å lære seg bokstaver og hun også kan så mye. Hoppe, danse, synge (hun synger bæ bæ lille lam og gamle per han hadde en gård), snakker i setninger, teller til tre, har en syk utholdenhet og kan gå lange turer, veldig viljesterk og sier ifra når ting ikke er riktig. Hun kan kle på seg nesten alt selv og er så tålmodig, snill, morsom og omsorgsfull hun også.
Vi må ha fått de beste barna altså!!

Kjærligheten mellom meg og mannen er også livlig. Vi tråkka oss gjennom en dårlig periode og nå har alt løsnet igjen. Deilig å kunne være forelsket i hverandre etter nesten 10 år sammen!
 
Back
Topp