....en liten en til - kanskje?

Herreminhatt, som du får gjennomgå! [emoji33] Det der høres helt jævelig ut :( Godt du stod på ditt og fikk prøve ny medisin. En selvfølge, spør du meg [emoji849] Krysser fingrene for at den funker [emoji173]️
Ja, denne gangen får jeg virkelig juling i svangerskapet [emoji85] Jeg vil egentlig at alt bare skal ta slutt, men ho er for liten enda. Får være der inne i noen uker til [emoji173]️
Jeg føler meg heldig som fikk trumfet gjennom viljen min, med god hjelp av en ektemann som ikke orker å se kona si lide stort mer! Men herregud, for en kamp vi måtte kjempe!

Forhåpentligvis gjør de hverdagen bedre [emoji4] Vektoppgang har jeg sluttet å heie på, men i alle fall så jeg kan få i meg noe mat, ha litt energi til overs og ikke gå ned så mye mer [emoji4]
 
Hjelpes meg[emoji33] Denne graviditeten er ikke snill med deg, håper virkelig den nye medisinen gjør nytte av seg så dagene blir hakket lettere å komme seg gjennom[emoji173]️ «Bare» å slite seg gjennom de neste ukene, så kommer lillesøster til slutt!! Tenker på deg[emoji5]
 
Hjelpes meg[emoji33] Denne graviditeten er ikke snill med deg, håper virkelig den nye medisinen gjør nytte av seg så dagene blir hakket lettere å komme seg gjennom[emoji173]️ «Bare» å slite seg gjennom de neste ukene, så kommer lillesøster til slutt!! Tenker på deg[emoji5]

Nei, denne gangen er det virkelig ikke morsomt altså. Heldigvis har jeg 15 uker igjen og ikke er i uke 15 [emoji23]
Håper virkelig at den nye medisinen gjør underverk. Virker som om den fungerer bra enn så lenge i alle fall. Får puste bedre og mindre smerter i mellomgulvet (får problemer med å puste ordentlig pga gassene fra magesekken siger oppover i spiserøret) [emoji106]
Håper ho kommer innen rimelighetens tid [emoji23] En ting har i alle fall blitt avklart: aldri et nytt svangerskap! [emoji23]
 
27+3.

Snart går jeg inn i det siste trimesteret! [emoji4][emoji123]

Dagene går avgårde. Det går sakte, men fort. Hverdagen har blitt tøffere merker jeg. Om tirsdagen/natt til onsdag ble jeg igjen hentet i ambulanse med intense smerter og rushet til sykehus med blålys og hele pakka. De fikk det veldig travelt når blodtrykket mitt stadig droppet og jeg begynte å gå inn og ut av bevissthet.
Denne gangen fikk jeg ultralyd av galleblæra og der ble det funnet stener Så det har altså vært gallestein.. Jeg gikk med stadig tilbakevendende anfall hele onsdagen, ingen medisin jeg fikk hjalp med unntak av den siste jeg prøvde. Etter to doser ble jeg endelig smertefri og fikk endelig sovet! [emoji4] Fikk dra hjem igjen på torsdag!
Jeg har fortsatt mye vondt bak i ryggen og under ribbenet på høyresiden, men ingen nye anfall enda [emoji108] Men jeg er livredd nå. Ikke bare er det ille nok med smertene, men det er det å se hva det gjør med lille A [emoji22] Vi legger han og når han står opp er mamma og pappa borte plutselig. Da er det enten bestemor eller farfar som har vært her. Og selv om han har et helt fantastisk forhold til de begge så spør han etter oss hele tiden, vil se på bilder av oss og blir lei seg om det ikke er oss som f.eks banker på døra hos bestemor. Når vi da kommer hjem er han som lim [emoji172] Vil sitte på fanget hele tiden, roper på oss så fort han ikke ser oss (og løper gjerne rundt for å lete), og trenger mye forsikring om at vi fortsatt er her med han. Han har spesielt vært veldig på meg. Jeg får knapt gå rundt hjørnet uten at han løper etter meg her hjemme. Roper "mamma" store deler av dagen, kan våkne om natten og rope på meg, og når jeg kommer inn smiler han, sier "deeeer mamma", legger seg ned igjen og gir mange slengkyss [emoji7][emoji173]️ Det er jo så godt å se, men vondt når vi da faktisk må på sykehuset og ikke får forberedt han [emoji174]

I morgen skal vi igjen på sykehuset for å få vekstestimering av snella i magen. Og for å prate om fødsel (har to timer etter hverandre). Og for å sjekke hvordan ting generelt er med meg. Jeg har, bank i bordet, ikke hatt et eneste anfall med halsbrann siden jeg begynte på somac [emoji7][emoji16] Helt fantastisk nydelig!!
Vekta er litt ned og så litt opp igjen. Antar at den vil øke litt nå som jeg nærmer meg slutten på svangerskapet etterhvert [emoji4]
Ho i magen er i alle fall greit aktiv og begynner å bli sterk nå! Ligger i seteleie enn så lenge, men det er fortsatt god plass der inne og enda god tid på at det endrer seg [emoji106]
Jeg er fortsatt mindre denne gangen enn med lille A! Magen kan jeg enda skjule om jeg ønsker. Veldig merkelig. Føler meg som en hval, men jeg er jo ikke det helt enda tydeligvis [emoji23]
 
Ikke noe særlig å lese om alt det tøffe du må gjennom, bare å se frem til at du er ferdig ruga og kan ta fatt på livet som normalt igjen[emoji173]️ Tenk at du «bare» har 13 uker-ish igjen, håper de går fort[emoji8]
 
Ikke noe særlig å lese om alt det tøffe du må gjennom, bare å se frem til at du er ferdig ruga og kan ta fatt på livet som normalt igjen[emoji173]️ Tenk at du «bare» har 13 uker-ish igjen, håper de går fort[emoji8]
Gleder meg veldig til å få tilbake livet og hverdagen igjen nå ja [emoji16] Skal bli godt!
Ja, herregud, tenk det. Jeg er 28 uker idag og har akkurat gått inn i det siste trimesteret Nå er jeg klar for å gjøre kroppen fødeklar [emoji108][emoji23]
 
Hvordan går det hos deg?[emoji173]️
Takk som spør [emoji173]️[emoji8]

Det går greit [emoji4] Begynner å bli stor nå og jeg sliter litt i varmen, men heldigvis har vi varmepumpe som holder meg avkjølt [emoji16] Litt utfordrende nå som minsten har fire uker med ferie fra barnehagen og trenger en del underholdning Er mye kos da heldigvis [emoji7]
Ellers driver kroppen på med modning! [emoji108] Masse menssmerter, nedpress og til tider skikkelig tøffe kynnere som gjør at jeg må virkelig puste meg gjennom de [emoji23]

Hvordan går det med deg? Tenk at du er 24 uker allerede! Jeg klarer ikke henge med her inne på forumet lenger [emoji23]
 
32+3!

Det er lenge siden jeg postet noe her inne nå. Føler liksom at tiden renner litt fra meg, enda jeg til tider føler at jeg ser på at malingen tørker [emoji23] Jeg er snart ikke mer enn 7 uker unna termin! Det drar seg på [emoji108]

Jeg har helt klart vokst en del på kort tid. Fra å ha en liten petit mage til plutselig bære rundt på en svær badeball [emoji85] Kjent mye trykk og press på spiserøret og halsbrannen kom tilbake, dog ikke i like stor grad som den har vært tidligere [emoji4] Hun flyter litt opp og ned enda, men presset har helt klart blitt bedre [emoji16] Ikke har jeg hatt et eneste anfall av hverken gallestein eller halsbrann på en god stund heller! Utrolig deilig [emoji7]
Jeg er veeeeldig forsiktig med hva jeg spiser og lever på et utrolig fettfattig, sukkerfattig og kalorifattig kosthold, men det er bare sånn det må være. Snart kan jeg spise ordentlig mat igjen! Gleder meg!! [emoji7] Aller mest savner jeg de deilige biffene mannen min lager. Med potetbåter stekt i hvitløkssmør [emoji7][emoji7] Nam nam nam!!!

Vekta har begynt å saaaaaakte åle seg oppover. Babyen, fostervannet og slik begynner å veie litt, og man fint si at jeg begynner å bli fortung [emoji23] Jeg har forøvrig helt dilla på jordbær [emoji526] Norske, søte, deilige jordbær! Kunne jo ikke passa bedre på denne tiden. Her jeg bor flommer det over av Corona bær [emoji16][emoji108] Venter bare på at det blir selvplukk. Da skal jeg sende mannen ut for å plukke så jeg kan fryse ned bær til smoothies og lage syltetøy [emoji7]

Frøkna er aktiv og har blitt veldig sterk. Ho elsker å sparke på mitt høyre ribbein og er helt alene om å synes at det er kjempe kult Ho vokser som ho skal og alt ser veldig fint ut [emoji4]
Fått vasket klærne etter storebror også, så nå ligger det en hel eske full av klær i 56 og venter på henne. Så mange fine klær som jeg gleder meg til å bruke igjen [emoji4]
Kroppen driver på med modning også merker jeg. Blir stadig mer og mer menssmerter, nedpress og kynnere. Kynnerne blir bare tøffere og tøffere! Noen ganger må jeg bare sette meg ned der jeg er for å komme meg gjennom de [emoji23] For å ikke nevne om pesinga jeg driver på med [emoji85] De går bak i ryggen noen av de også, og jeg har hatt dager hvor jeg har ligget på sofaen/i sengen og hatt regelmessige kynnere. De har bare sitter i magen så jeg har ikke ringt føden for det. Var på sjekk nå om torsdagen og da var livmosmunnen på 4 cm. Den har gått ned 1 cm på 2 mnd så ingen fare for fødsel enda [emoji23]

Nå blir det ikke flere barn heller. Mannen valgte å operere seg for ca 2,5 uke siden siden hans inngrep er så mye mindre enn for oss kvinner. Det er en stor lettelse og vi er veldig fornøyde med valget [emoji4] Jeg er forøvrig evig takknemlig for at han valgte å gjøre det! Slipper vi å være redde, forhåpentligvis, for å ende opp med en "arbeidsulykke" [emoji23]

Dette ble langt igjen Blir fort litt sånn når jeg ikke klarer å være her inne og oppdatere med jevnere mellomrom..
Sønnen vår har nå ferie fra barnehagen i fire uker. Det blir nok både utrolig kos og utfordrende [emoji4] Heldigvis har han begynt å ta initiativ til mer selvlek, er mer selvdreven, begynner å få en mer livlig fantasi og er tidenes kosegutt! [emoji7] Kommer ikke over hvor heldig vi er som har han [emoji170] Så snill, omtenksom, rolig og full av rampestreker. Han har begynt å tulle en del og språket hans har virkelig løsnet nå! Idag har han "ertet" meg og sagt "mamma er skjære" og så begynt å le [emoji23] Er bare så herlig!! Skikkelig Mamma gutt er han enda, men det er vel i bunn og grunn greit nå som jeg er alene med han hele sommerferien hans når pappa er på jobb [emoji4] Han sparer nemlig ferien sin til frøkna kommer til verden!

Tenk det. Snart er vi en komplett familie [emoji7]
 
Så herlig oppdatering! Nå er det neimen ikke lenge igjen. Endelig snart helt i mål :D Kan tenke meg det er en prøvelse å gå gravid i denne varmen [emoji33] Det virker jo liksom ikke som den har tenkt å gi seg heller. Vi skal jo liksom ikke klage da, men forstår godt at det er uutholdelig [emoji85] Krysser fingrene for at du i alle fall ikke trenger å gå over termin [emoji28]
 
Takk som spør [emoji173]️[emoji8]

Det går greit [emoji4] Begynner å bli stor nå og jeg sliter litt i varmen, men heldigvis har vi varmepumpe som holder meg avkjølt [emoji16] Litt utfordrende nå som minsten har fire uker med ferie fra barnehagen og trenger en del underholdning Er mye kos da heldigvis [emoji7]
Ellers driver kroppen på med modning! [emoji108] Masse menssmerter, nedpress og til tider skikkelig tøffe kynnere som gjør at jeg må virkelig puste meg gjennom de [emoji23]

Hvordan går det med deg? Tenk at du er 24 uker allerede! Jeg klarer ikke henge med her inne på forumet lenger [emoji23]

Godt du ikke plages mer enn nødvendig av halsbrann og gallestein om ikke annet! Kan tenke meg at varmen gjør sitt med både motivasjon og humør når man er høygravid[emoji17] Får håpe det blir litt flere kjølige dager som gjør de siste ukene litt lettere[emoji173]️
Håper starten på ferien med lillegutt har gått greit og at de neste ukene også blir fine[emoji5] Er deres bhg slik at alle må ta ferie i juli, eller får dere velge selv? Her har vi krav om 3 uker i løpet av fellesferien eneste, så for vår del skal storebror ha ferie i august sammen med oss, har såpass mye planer at jeg tror heldigvis tiden går fort og godt[emoji28]
Åj, ja, da begynner nok kroppen å bli klar for fødsel etterhvert, kan tenke meg det blir størst stas når lillesøster endelig har meldt sin ankomst og mamman får tilbake sitt «gode gamle jeg»[emoji5]

Går bare fint med meg/oss, formen er enda fin og bare tar tiden forholdsvis med ro, enda 3 uker+ igjen på jobb, men gikk heldigvis på langfri nå på torsdag og skal ikke på jobb før helgen igjen[emoji5] Mitt eneste minus denne gangen er at jeg legger på meg i en voldsom fart kontra sist, bare 1,5 kg til nå så er jeg like mye som i uke 40 sist (hadde samme startvekt)[emoji85][emoji28]
 
36+5!

Det er 26 dager igjen til termin!!! [emoji122][emoji122][emoji122] My God, nå er jeg lei av å være svær og varm. Det har virkelig tatt på å gå gravid i den heten som har vært, men idag er den endelig normale temperaturer [emoji16]

Kroppen jobber med å klargjøre til fødsel nå. Stadig tyngre kynnere med skikkelig nedpress, smerter i korsryggen og menssmerter foran i nedre del av magen. Denne gangen går vi all in [emoji23] Jeg skal ha modningsakupunktur, jeg har bestilt bringebærblad kapsler som skal styrke livmoren, gjøre muskelaturen sterkere og glattere, hjelpe på å få livmoren til å trekke seg sammen etter fødsel, og evt hjelpe på blødningene etterpå [emoji4] Det kan også ha en effekt på mellomkjøttet, gjøre det mykere, slik at oddsen kan bli bedre angående det å unngå revning, men det er bare noe jeg har hørt [emoji4]
Vi har også runder i senga denne gangen, selv om jeg ikke føler meg hverken pen, flott eller sexy [emoji28] Heldigvis synes mannen min at jeg er vakker som gravid.

Ellers er ting egentlig veldig greit. A har begynt i barnehagen igjen etter ferien. Selv om vi har kosa oss veldig i ferien hans var det godt å få han tilbake med de andre barna [emoji4] Og hans høygravide mor kan få seg en pust i bakken [emoji28] Han har knekt koden på å prate og det er en konstant strøm av ord og setninger hele dagen fra gutten [emoji23] Veldig morsomt!
Jeg sliter med rastløse ben om natten. Det er frustrerende! Nattesøvnen er helt ødelagt om dagen, må opp flere ganger om natten for å gå rundt, dusje og massere leggene
Frøkna vokser og koser seg! Ligger helt på gjennomsnittet og virker klar for å komme ut (ønsketenking kanskje? [emoji28])!

Forhåpentligvis er fødsel og alt over innen de neste 26 dagene! [emoji119] Så kan vi bare kose oss som en komplett familie [emoji171]
 
Nå er det ikke lenge igjen til frøkna kommer :) Lykke til med siste innspurten ❤️
 
36+5!

Det er 26 dager igjen til termin!!! [emoji122][emoji122][emoji122] My God, nå er jeg lei av å være svær og varm. Det har virkelig tatt på å gå gravid i den heten som har vært, men idag er den endelig normale temperaturer [emoji16]

Kroppen jobber med å klargjøre til fødsel nå. Stadig tyngre kynnere med skikkelig nedpress, smerter i korsryggen og menssmerter foran i nedre del av magen. Denne gangen går vi all in [emoji23] Jeg skal ha modningsakupunktur, jeg har bestilt bringebærblad kapsler som skal styrke livmoren, gjøre muskelaturen sterkere og glattere, hjelpe på å få livmoren til å trekke seg sammen etter fødsel, og evt hjelpe på blødningene etterpå [emoji4] Det kan også ha en effekt på mellomkjøttet, gjøre det mykere, slik at oddsen kan bli bedre angående det å unngå revning, men det er bare noe jeg har hørt [emoji4]
Vi har også runder i senga denne gangen, selv om jeg ikke føler meg hverken pen, flott eller sexy [emoji28] Heldigvis synes mannen min at jeg er vakker som gravid.

Ellers er ting egentlig veldig greit. A har begynt i barnehagen igjen etter ferien. Selv om vi har kosa oss veldig i ferien hans var det godt å få han tilbake med de andre barna [emoji4] Og hans høygravide mor kan få seg en pust i bakken [emoji28] Han har knekt koden på å prate og det er en konstant strøm av ord og setninger hele dagen fra gutten [emoji23] Veldig morsomt!
Jeg sliter med rastløse ben om natten. Det er frustrerende! Nattesøvnen er helt ødelagt om dagen, må opp flere ganger om natten for å gå rundt, dusje og massere leggene
Frøkna vokser og koser seg! Ligger helt på gjennomsnittet og virker klar for å komme ut (ønsketenking kanskje? [emoji28])!

Forhåpentligvis er fødsel og alt over innen de neste 26 dagene! [emoji119] Så kan vi bare kose oss som en komplett familie [emoji171]
Kjekk lesning!!
Prøv med ren ulltråd på begge bena. Eller det som hjalp meg var magnesium pulver som du har i fotbad eller badekar fra RITUALS :)
Jeg skal kjøpe bringebærkapsler leser jeg her ;)! HEHE
 
Så fin med oppdatering fra deg[emoji16]
Tenk at du har under en mnd igjen, nå kan hun jo strengt tatt komme når som helst[emoji1319][emoji1319]
Masse masse lykke til denne siste biten som er igjen, håper du kommer med en oppdatering eller 2 til før det blir fødsel[emoji6]
 
Kjekk lesning!!
Prøv med ren ulltråd på begge bena. Eller det som hjalp meg var magnesium pulver som du har i fotbad eller badekar fra RITUALS :)
Jeg skal kjøpe bringebærkapsler leser jeg her ;)! HEHE

Jeg tåler ikke ull ellers hadde jeg definitivt prøvd det tipset [emoji4] Det har hjulpet litt de siste dagene (bank i bordet). Har vært i ro og da virker det som om bena også roer seg [emoji108]
Er verdt å prøve! Siden det ikke skader på noen måte tenkte jeg at det var kjekt. Alt som kan hjelpe på både før, under og etter fødsel [emoji16]
 
Så fin med oppdatering fra deg[emoji16]
Tenk at du har under en mnd igjen, nå kan hun jo strengt tatt komme når som helst[emoji1319][emoji1319]
Masse masse lykke til denne siste biten som er igjen, håper du kommer med en oppdatering eller 2 til før det blir fødsel[emoji6]
Tenk det. Det er idag 19 dager igjen til termin. Ganske sykt hvor fort tiden plutselig ser ut til å ha gått [emoji4] Ho er like rundt hjørnet nå håper vi. Går liksom bare og venter på frøkna [emoji28]
 
37+5!

19 dager igjen til termin!

Noe foregår, men jeg vet ikke heeeelt hva da er. Modning? Maserier? Starten på en fødsel?
Siden igår kveld (rundt 20-tiden) har jeg hatt skikkelige tak i ryggen. Det eskalerte utover kvelden til å bli tøffe kynnere også. Mannen tok meg med inn i dusjen og spyla varmt vann på ryggen min mens jeg pusta meg gjennom smertene. Det hjalp [emoji108]
Han dro på jobb etter en samtale med føden (godt å prate med en som er fagutdannet og kan stille de rette spørsmålene). Jeg var så sliten etter å ha holdt på med de smertene i over tre timer så jeg sovnet relativt fort. Mye våken gjennom natten med tak i ryggen, men greit nok til at jeg fikk sovnet igjen [emoji4]
Når mannen kom inn døra etter nattevakten idag klokken 07:00 hadde jeg begynt å få så vondt i korsryggen igjen så jeg fikk ikke sove. Måtte også ha hjelp med A. Var for vondt å løfte han, bære og styre til barnehagen. Gode mannen min som alltid stiller opp [emoji173]️[emoji7]

Jeg har akkurat tatt meg en ny dusj, men smertene i korsryggen gir seg ikke helt denne gangen Mye nedpress med kynnerne og forverring av smertene i ryggen. Føler jeg burde fått siste rest ned i fødebaggen, men det er så vanskelig å tro på at ho skal komme nå [emoji28] Jeg får nok sterilisere smokkene frøkna skal få på sykehuset og gjøre litt smått her hjemme. Etter at jeg har ligget litt i fosterstilling på sofaen [emoji23]

Håper virkelig dette er absolutt siste innspurt!
 
37+5!

19 dager igjen til termin!

Noe foregår, men jeg vet ikke heeeelt hva da er. Modning? Maserier? Starten på en fødsel?
Siden igår kveld (rundt 20-tiden) har jeg hatt skikkelige tak i ryggen. Det eskalerte utover kvelden til å bli tøffe kynnere også. Mannen tok meg med inn i dusjen og spyla varmt vann på ryggen min mens jeg pusta meg gjennom smertene. Det hjalp [emoji108]
Han dro på jobb etter en samtale med føden (godt å prate med en som er fagutdannet og kan stille de rette spørsmålene). Jeg var så sliten etter å ha holdt på med de smertene i over tre timer så jeg sovnet relativt fort. Mye våken gjennom natten med tak i ryggen, men greit nok til at jeg fikk sovnet igjen [emoji4]
Når mannen kom inn døra etter nattevakten idag klokken 07:00 hadde jeg begynt å få så vondt i korsryggen igjen så jeg fikk ikke sove. Måtte også ha hjelp med A. Var for vondt å løfte han, bære og styre til barnehagen. Gode mannen min som alltid stiller opp [emoji173]️[emoji7]

Jeg har akkurat tatt meg en ny dusj, men smertene i korsryggen gir seg ikke helt denne gangen Mye nedpress med kynnerne og forverring av smertene i ryggen. Føler jeg burde fått siste rest ned i fødebaggen, men det er så vanskelig å tro på at ho skal komme nå [emoji28] Jeg får nok sterilisere smokkene frøkna skal få på sykehuset og gjøre litt smått her hjemme. Etter at jeg har ligget litt i fosterstilling på sofaen [emoji23]

Håper virkelig dette er absolutt siste innspurt!
OI!! Så spennende!! Var det starten på noe, eller roet det seg igjen? Det er uansett utroolig kort tid igjen [emoji33][emoji7]
 
Såå spennende!!! Gleder meg til ny oppdatering, og avsløring om det resulterte i fødsel eller ikke[emoji28][emoji16][emoji173]️
 
Back
Topp