....en liten en til - kanskje?

Spero

Glad i forumet
Dette er egentlig litt sykt. Jeg har en liten dynamitt på 9 mnd og her er jeg igjen. Vi tenker på å prøve på en ny. Det er så skummelt at jeg ikke tør si det høyt engang. Det gikk ikke så veldig bra forrige gang. Mange mislykkede forsøk og når lillegutt kom til verden raste alt og jeg fikk en alvorlig fødselsdepresjon [emoji87] Jeg er ikke heeeelt sikker på om jeg faktisk vil orke å ha to barn. Alt er så mye enklere med en og han er dynamitt nok for en hel barnehage enkelte dager! Jeg elsker den lille råtassen. Han gjør så mye morsomt, rart og er en skikkelig kosegutt. Han hviler gjerne hodet mot brystet vårt og vil helst sovne mens vi ligger ved siden av han på dagen. Han elsker å være på tur, er så nysgjerrig på absolutt alt og er veldig ivrig på å bli stor [emoji7] Han prater, krabber, drar seg opp etter møbler, ler, vinker, er viljesterk og er virkelig en velsignelse. Så snill. Så tålmodig. Klart det er slitsomt, men det blir glemt når han smiler mot oss og ler!
På en måte vil jeg ikke ha en til. Jeg vil ha lillegutt for meg selv, men på en annen måte vil jeg ikke at han skal vokse opp uten søsken. Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg kan si at så fort lillegutt er selvstendig nok til å kunne krype opp i sengen vår på egenhånd, gå ut i stua og sette på tv'n og slik, da er det kroken på døra for mine eggstokker [emoji23] Dessuten vil jeg nok bli overlykkelig den dagen jeg slipper flere bleier at det vil friste såpass lite å begynne på nytt igjen.

Vi er ikke veldig aktive egentlig og vi vil holde oss unna prøvingen fra slutten av juli til desember. På den måten slipper jeg å føde i den verste rushen igjen [emoji4] Så vi har egentlig bare 1 (2 om vi er heldige) eggløsning(er) igjen før vi venter et halvt år, så vi får se hvordan dette går. Forrige gang måtte jeg ha pergo, men jeg har hatt fine sykluser etter fødselen så vi får se hvordan dette går [emoji4]
 
Lykke til med prøvinga på nr 2 :)
 
Velkommen som prøver på nr 2:) Høres kjipt ut å måtte oppleve en fødselsdepresjon når veien til lillegutt var så vanskelig i utgangspunktet. Prøvingen er ikke for amatører men vi blir nå sterkere på veien velger jeg å tro:) Håper det går bedre denne gangen og at uansett hva dere bestemmer dere for at det går den veien dere ønsker! :) blir spennende å følge deg. Masse lykke til.
 
Velkommen som prøver på nr 2:) Høres kjipt ut å måtte oppleve en fødselsdepresjon når veien til lillegutt var så vanskelig i utgangspunktet. Prøvingen er ikke for amatører men vi blir nå sterkere på veien velger jeg å tro:) Håper det går bedre denne gangen og at uansett hva dere bestemmer dere for at det går den veien dere ønsker! :) blir spennende å følge deg. Masse lykke til.

Tusen takk [emoji173]
Det var utrolig kjipt, for å ikke nevne et skikkelig slag i ansiktet. Babydrømmen ble plutselig til et mareritt, men jeg er enig med deg! Jeg tror også vi blir sterkere av det :) Jeg har i alle fall lært utrolig mye om meg selv, kroppen min og fått en hel annen respekt for kvinner generelt [emoji1] Det å lage og selve livet med barn er alt annet enn en dans på roser [emoji126] [emoji257]

Tusen takk! [emoji8] [emoji7] Og i lige måde! Har dere prøvd lenge? [emoji4]
 
Tusen takk [emoji173]
Det var utrolig kjipt, for å ikke nevne et skikkelig slag i ansiktet. Babydrømmen ble plutselig til et mareritt, men jeg er enig med deg! Jeg tror også vi blir sterkere av det :) Jeg har i alle fall lært utrolig mye om meg selv, kroppen min og fått en hel annen respekt for kvinner generelt [emoji1] Det å lage og selve livet med barn er alt annet enn en dans på roser [emoji126] [emoji257]

Tusen takk! [emoji8] [emoji7] Og i lige måde! Har dere prøvd lenge? [emoji4]

Takk for det. Vi har prøvd siden april 2016 så begynner å bli en stund. Har blitt gravid to ganger på denne tiden men mistet i ma. Forrige ma var i november så nå begynner det å bli lenge siden det har skjedd noe.. føler tiden står stille samtidig som den raser forbi. Folk som var i prøverforumet sammen med meg har fått barna sine liksom:) hvilken ikm gruppe tilhører du denne pp da? Og når er el forventet? Her er el forventet i løpet av noen dager:)
 
Takk for det. Vi har prøvd siden april 2016 så begynner å bli en stund. Har blitt gravid to ganger på denne tiden men mistet i ma. Forrige ma var i november så nå begynner det å bli lenge siden det har skjedd noe.. føler tiden står stille samtidig som den raser forbi. Folk som var i prøverforumet sammen med meg har fått barna sine liksom:) hvilken ikm gruppe tilhører du denne pp da? Og når er el forventet? Her er el forventet i løpet av noen dager:)

Åh, jeg er veldig lei for at du har måtte oppleve noe slikt [emoji173] Ingen fortjener å gå gjennom det!


Jeg kan forstå frustrasjonen og sorgen over at "alle andre" går videre og får barna sine. Vi prøvde i 3 år på å få lillegutt og venta tilsammen nesten 4 år før vi endelig ble foreldre. Det er tøft. Veldig tøft. Og vondt. Kommer du til å få noe hjelp ved neste graviditet mtp historikken din?
Jeg er faktisk litt usikker på El så jeg har ikke meldt meg inn i noen ikm gruppe enda. Jeg trodde jeg hadde hatt el, men jeg begynner å få en del slim igjen så jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet og se hva som skjer. Jeg har i alle fall tidenes cravings på karbohydrater så enten kommer tanta eller så er det noen egg som er i ferd med å løsne [emoji12] Håper på sistnevnte siden vi ikke hadde oss i det hele tatt rundt den tiden jeg mistenkte el [emoji18]
Takk for det. Vi har prøvd siden april 2016 så begynner å bli en stund. Har blitt gravid to ganger på denne tiden men mistet i ma. Forrige ma var i november så nå begynner det å bli lenge siden det har skjedd noe.. føler tiden står stille samtidig som den raser forbi. Folk som var i prøverforumet sammen med meg har fått barna sine liksom:) hvilken ikm gruppe tilhører du denne pp da? Og når er el forventet? Her er el forventet i løpet av noen dager:)
 
Så spennende at dere skal prøve på nr 2 allerede, det synes jeg det står respekt av når du har hatt de opplevelsen du har hatt, både før og etter barn nr 1! :) Håper det går problemfritt denne gangen, det blir spennende å følge deg :happy:

Vi prøver også på nr 2, har ei skjønn lita frøken (som ikke er så lita lengre :eek: ) på 15 mnd :)
 
Åh, jeg er veldig lei for at du har måtte oppleve noe slikt [emoji173] Ingen fortjener å gå gjennom det!


Jeg kan forstå frustrasjonen og sorgen over at "alle andre" går videre og får barna sine. Vi prøvde i 3 år på å få lillegutt og venta tilsammen nesten 4 år før vi endelig ble foreldre. Det er tøft. Veldig tøft. Og vondt. Kommer du til å få noe hjelp ved neste graviditet mtp historikken din?
Jeg er faktisk litt usikker på El så jeg har ikke meldt meg inn i noen ikm gruppe enda. Jeg trodde jeg hadde hatt el, men jeg begynner å få en del slim igjen så jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet og se hva som skjer. Jeg har i alle fall tidenes cravings på karbohydrater så enten kommer tanta eller så er det noen egg som er i ferd med å løsne [emoji12] Håper på sistnevnte siden vi ikke hadde oss i det hele tatt rundt den tiden jeg mistenkte el [emoji18]

Nei det er utrolig kjipt, men desverre så veldig vanlig. Men håper at alle gode ting er tre og at det går bra neste gang!! Leser jo om folk her inne som har mistet både tre og fire ganger og hadde det skjedd meg vet jeg ikke hva jeg ville gjort. Altså man kommer seg jo gjennom det når man ikke har et valg men håper veldig å slippe det:)
Jeg har ordnet meg resept på crinone og albyl e som jeg skal starte på ved positiv test.. Er visst mange som blir utredet for habituell abort som blir satt på disse medisinene og for noen hjelper det...så da er jeg litt føre var og prøver :) skal i tillegg få flere tul hos gyn, så det er beroligende:)
oi 3 år med prøving er lenge.... herregud...for en prosess.... prøvde dere aktivt hele denne tiden eller tok dere pauser? Klarte dere det naturlig til slutt eller fikk dere hjelp?
Håper at du snart har el da sånn at dere kan legge inn noen gode aksjer:) skal du teste etter el, tempe eller benytte deg av andre hjelpemidler/kjærringråd?
 
Så spennende! Vil veldig gjerne følge deg på veien nok en gang, og krysser fingrene for at den ikke blir like tøff med nr 2 :)
 
Så spennende at dere skal prøve på nr 2 allerede, det synes jeg det står respekt av når du har hatt de opplevelsen du har hatt, både før og etter barn nr 1! :) Håper det går problemfritt denne gangen, det blir spennende å følge deg :happy:

Vi prøver også på nr 2, har ei skjønn lita frøken (som ikke er så lita lengre :eek: ) på 15 mnd :)

Det er skikkelig spennende og veeeeldig skummelt! Tusen takk [emoji173] Håper det går litt bedre denne gangen nå som vi har mer kunnskap og får medisiner som kan hjelpe :)

Ååh, 15 mnd! De vokser så fort [emoji85] Lillegutt er snart 10 mnd. Jeg kunne sverge på at jeg lå på den fødestua forrige uke [emoji23] Lykke til med prøvingen dere også! [emoji173][emoji173]
 
Det er skikkelig spennende og veeeeldig skummelt! Tusen takk [emoji173] Håper det går litt bedre denne gangen nå som vi har mer kunnskap og får medisiner som kan hjelpe :)

Ååh, 15 mnd! De vokser så fort [emoji85] Lillegutt er snart 10 mnd. Jeg kunne sverge på at jeg lå på den fødestua forrige uke [emoji23] Lykke til med prøvingen dere også! [emoji173][emoji173]

Ja, vet, de vokser sykt fort! :eek: Jeg klarer enda ikke helt tanken på å skulle føde igjen, men det spørs om jeg noen gang kommer til å klare det siden jeg vet hva jeg går til nå :hilarious: Ut må dem uansett! Hvis man får dem inn først da selvfølgelig :rolleyes:
 
Nei det er utrolig kjipt, men desverre så veldig vanlig. Men håper at alle gode ting er tre og at det går bra neste gang!! Leser jo om folk her inne som har mistet både tre og fire ganger og hadde det skjedd meg vet jeg ikke hva jeg ville gjort. Altså man kommer seg jo gjennom det når man ikke har et valg men håper veldig å slippe det:)
Jeg har ordnet meg resept på crinone og albyl e som jeg skal starte på ved positiv test.. Er visst mange som blir utredet for habituell abort som blir satt på disse medisinene og for noen hjelper det...så da er jeg litt føre var og prøver :) skal i tillegg få flere tul hos gyn, så det er beroligende:)
oi 3 år med prøving er lenge.... herregud...for en prosess.... prøvde dere aktivt hele denne tiden eller tok dere pauser? Klarte dere det naturlig til slutt eller fikk dere hjelp?
Håper at du snart har el da sånn at dere kan legge inn noen gode aksjer:) skal du teste etter el, tempe eller benytte deg av andre hjelpemidler/kjærringråd?

Det er helt utrolig hva man kan klare å komme seg gjennom. Det virker helt uvirkelig å måtte oppleve noe slikt, men dessverre er det et faktum for mange, inkludert meg selv. Forhåpentligvis slipper du å måtte oppleve et tap til [emoji8] Albyl-e og crinone var det som gjorde at jeg nå har en livsglad gutt som ligger og sover søtt i sengen sin! Jeg tenker at det er er veldig godt utgangspunkt, og med tul kan du forhåpentligvis slappe litt mer av :)

Ja, vi prøvde aktivt så og si hele den perioden. Hadde en liten pause før vi skulle gifte oss bare ;) Jeg fikk pergo, og da albyl-e og crinone som nevnt.
Jeg tenkte å teste etter el, men ikke noe mer enn det i første omgang. Så blir det albyl-e ved positiv test. Jeg må gå på det siden jeg har en mustasjonsfeil som gjør at jeg økt sjanse for blodpropp i utgangspunktet :)
 
Ja, vet, de vokser sykt fort! :eek: Jeg klarer enda ikke helt tanken på å skulle føde igjen, men det spørs om jeg noen gang kommer til å klare det siden jeg vet hva jeg går til nå :hilarious: Ut må dem uansett! Hvis man får dem inn først da selvfølgelig :rolleyes:

Den delen med fødsel kan jeg kjenne meg igjen i. Jeg hadde ikke en god fødselsopplevelse overhodet [emoji85] Og jeg gruer meg til den dagen kommer igjen! Ut må de, som du sier, men jeg tror jeg må ha hjelp til å komme over frykten for en ny fødsel [emoji87]
Få de inn og få de til å bli der, det er jo søren i meg ikke lett det heller
 
Den delen med fødsel kan jeg kjenne meg igjen i. Jeg hadde ikke en god fødselsopplevelse overhodet [emoji85] Og jeg gruer meg til den dagen kommer igjen! Ut må de, som du sier, men jeg tror jeg må ha hjelp til å komme over frykten for en ny fødsel [emoji87]
Få de inn og få de til å bli der, det er jo søren i meg ikke lett det heller
Jeg hadde nok en helt grei fødsel, men det var jo j**lig vondt da! o_O Gleder meg ikke akkurat til å ha så vondt igjen liksom :hilarious: Men, må man så må man :p Men som du sier, først må dem inn! Og dete satser vi på at ikke blir så alt for lenge til :D
 
Jeg hadde nok en helt grei fødsel, men det var jo j**lig vondt da! o_O Gleder meg ikke akkurat til å ha så vondt igjen liksom :hilarious: Men, må man så må man [emoji14] Men som du sier, først må dem inn! Og dete satser vi på at ikke blir så alt for lenge til :D

Vondt ja. Hellige kriger Jeg var forbredt på en viss smerte, men det der var helt utenfor min fatteevne [emoji23] Heldigvis hadde jeg en rask fødsel. Alt var over på 4 timer fra vannet gikk, men jeg gleder meg IKKE! Likevel prøver vi nå på en ny. Vi kvinner er ikke helt riktig skrudd sammen [emoji23]
Vi håper det går fort for oss begge! Jeg er klar for et nytt terminforum [emoji111]
 
CD 32.

Ifølge min app er jeg idag på syklusdag 32. I utgangspunktet skulle jeg vel hatt mensen rundt denne tiden, men tiltross for sterke el-smerter for en stund tilbake tror jeg ikke egget slapp. Så jeg får bare drifte videre i denne tiden før el. Mulig det har sluppet selvfølgelig og at jeg er i dpo-land, men jeg har mine tvil [emoji13] Helt greit det altså. Da kan vi jo få lagt inn noen aksjer, men det er neimen ikke lett når man har en liten en i hus. Mannen er borte 10 timer om dagen og er sliten når han kommer hjem. Jeg er sliten etter å ha styra med dynamitten hele dagen [emoji23] Han jobber skift og denne uken er han ikke hjemme før ut på natten heller [emoji23] Vi får se om han klarer å vekke meg godt nok i natt [emoji13]

Jeg venter nå på el-tester! Av en eller annen sær grunn gleder jeg meg litt til den teste galskapen igjen [emoji23] Husker jeg elska el-tester før! Fikk alltid to streker, haha!
 
Vondt ja. Hellige kriger Jeg var forbredt på en viss smerte, men det der var helt utenfor min fatteevne [emoji23] Heldigvis hadde jeg en rask fødsel. Alt var over på 4 timer fra vannet gikk, men jeg gleder meg IKKE! Likevel prøver vi nå på en ny. Vi kvinner er ikke helt riktig skrudd sammen [emoji23]
Vi håper det går fort for oss begge! Jeg er klar for et nytt terminforum [emoji111]

Nei, vi har nok noe som er skrudd sammen litt på skeiva en plass oppi hodet :hilarious::hilarious:
 
Back
Topp