En liten ball nederst på magen ❤️

aninewe

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Idag, 11+1 var første morgen jeg våknet med en liten klump nederst på magen når jeg ligger, så nå har livmoren krøpet over symfysen ❤️ Sist skjedde det 13+6 så det er sant at magen kommer før med nr 2 :) nå er det vertfall babymage og ikke bare luft!

Flere som kjenner livmoren nå? ❤️

Jeg er førstegangs og 14+0 ifølge TUL, men er ikke helt sikker på hva jeg skal kjenne eller se etter :hilarious: Tror kanskje jeg kjenner noe, men ikke helt sikker :laughing002

Jeg er førstegangs og 14+0 ifølge TUL, men er ikke helt sikker på hva jeg skal kjenne eller se etter :hilarious: Tror kanskje jeg kjenner noe, men ikke helt sikker :laughing002

Når jeg har full blære er det helt tydelig en «ball» nederst. Viss du ligger og suger inn magen til vanlig blir den jo helt flat, men nå er denne ballen der! Men kun ved full blære her foreløbig :) men altså, har en venninne som er førstegangs og halvveis i svangerskapet og hun har ikke fått mage enda fordi magemusklene holder tilbake :) så veldig individuelt!

Den kom opp i uke 10 her :O ingen tvil om at den kommer tidligere og tidligere! Dette er min nr 3. Og kulen blir større og større for hver morgen syns jeg :hilarious:

Ja, trodde det bare var meg :hilarious: Ingen av mine venner som har opplevd dette. En appelsin som ligger litt på siden i navlehøyde. Det er ikke blæra for den ligger lenger ned og er stappfull, så når jeg trykker på blæra holder jeg på å tisse på meg :hilarious: Ser sånn her ut om morgenen(se bilde)
Ellers på dagen kjenner jeg ingenting til livmoreno_O begynte å se kulen 11+4, er 12+0 i morgen. Dette skjedde ikke før uke 15+6 med førstemann:p

Vedlegg

• IMG_20201025_090836.jpg
    IMG_20201025_090836.jpg
    34,9 KB · Visninger: 146
Ja, trodde det bare var meg :hilarious: Ingen av mine venner som har opplevd dette. En appelsin som ligger litt på siden i navlehøyde. Det er ikke blæra for den ligger lenger ned og er stappfull, så når jeg trykker på blæra holder jeg på å tisse på meg :hilarious: Ser sånn her ut om morgenen(se bilde)
Ellers på dagen kjenner jeg ingenting til livmoreno_O begynte å se kulen 11+4, er 12+0 i morgen. Dette skjedde ikke før uke 15+6 med førstemann:p

Har alltid tenkt det var helt normalt :D men samtidig har jeg aldri hørt om at noen av vennene mine har opplevd det :p men det er jo livmoren for jeg husker «appelsinen» bare ble bredere og høyere etterhvert!

Her er min fra siden!

Vedlegg

• 52D1753B-0F57-4E6E-861F-D11748AB43ED.png
    52D1753B-0F57-4E6E-861F-D11748AB43ED.png
    82,2 KB · Visninger: 147
Har alltid tenkt det var helt normalt :D men samtidig har jeg aldri hørt om at noen av vennene mine har opplevd det :p men det er jo livmoren for jeg husker «appelsinen» bare ble bredere og høyere etterhvert!

Hehe samme her :angelic: med første tenkte jeg det var helt normalt, men denne gangen har folk sagt: åh så rart! :hilarious:

Last edited:
Takk for at dere deler så koselige bilder :happy: Jeg leter stadig etter min egen lille kul, men finner den ikke foreløpig. Er 11+6 i dag med første, så må vel smøre meg med tålmodighet :joyful:

Kjenner livmoren når jeg presser ned, men har litt for mye ekstra nederst på magen til at det er synlig enda ;)

Å skulle ønske min syntes så godt! Men så har jeg noen kg ekstra på magen så er nok mer spekk å jobbe gjennom hos meg :laughing021

Våknet med en liten, men tydelig kul mot høyre side i dag, er 11+5 :) Hadde det også slik i forrige svangerskap, men det var nok først rundt uke 15-16 :)

Merket kulen første gang i går (9+0) men kun såvidt over symfysebenet :) den kom tydelig over symfysebenet i uke 11 sist, men kun på mårningen med full blære. Opplevde aldri dette med dei to første. Da sprang eg på do heile natta fra dag 1, dei to neste har eg aldri vært på do om natta med, så sikkert derfor, for kan ligge ei god stund i senga og beundre kulen før eg tømmer blæra og vops så er den borte :hilarious: gleder meg til den kommer opp så eg kan legge hånden rundt den, verdens beste følelse :Heartpink (har forøvrig også litt ekstra på magen, så ser den ikkje lika godt, men kjenne den nok lika godt)

Så koselige bilder! Jeg har aldri hatt en sånn kul selv, men har samtidig litt ekstra på magen så blir nok ikke så tydelig da. Men har fått skikkelig mage da. Pga keisersnitt forrige gang er livmoren min høyere opp, så magen popper mer da. I følge gynekologen på TUL:)

Det er visst to stk inni her, så det forklarer hvorfor magen kom så tidlig! :hilarious::hilarious::hilarious:

Det er visst to stk inni her, så det forklarer hvorfor magen kom så tidlig! :hilarious::hilarious::hilarious:

Herlig! Gratulerer!!❤️❤️ Her er det bare en selv om den kom opp i uke 11 :)

Jeg har en tydelig, hard kul om morgenen når blæra er full! Så koselig :Heartred Men ellers merker jeg ikke noe til babymagen. Er 14+4

Vedlegg

• C27E0EB6-C3EC-4A35-A80E-07AB4FE3743A.jpeg
    C27E0EB6-C3EC-4A35-A80E-07AB4FE3743A.jpeg
    19,8 KB · Visninger: 33
Babymagen kom smått når jeg var 17uker med første, såvidt synlig liggende i uke 19. Denne gangen begynte det å synes litt i uke 12 når jeg står, enda ikke synlig liggende og er 13+4, savner lille babykula:Heartred

Back
Topp