En jungel av smokker....

Klara Ku

Glad i forumet
Tenkte eg skulle kjøpe noen smokker... men hvilke?

Det finnes i latex og silikon...
Og anatomiske og symetriske... og sikkert andre varianter også...

Hva er best?

Snuppa her er mest glad i latex virker det som [:)] og at de er store og runde på tutten..[:)] MAM og TRØST har vært slagere her !

Hehe! Det må du nesten bare prøve når ungen er født tror jeg, MEN tror de aller fleste akesepterer NUK og og MAM?
Jeg bruker silikon for latex er et h*lvette hvor støv og drit fester seg[&:] som en slimklump på en måte...

vår gutt tar bare en spesiell type fra mam, tror de heter mam design. De med blank tutt, vet ikke om det er silikon eller latex. mam air(?) tar han ikke. Så tror du bare må prøve dæ fram.
I begynnelsen brukte vi de minste og nå bruker vi de 6+.

jenta mi ville bare ha nuk sine smokker i silikon. de finnes på barnas hus og på navnsutten.dk [:)]

Har sikkert alle mulig andre varianter i både silikon og latex liggende ubrukt siden hun nekta å ta noen av de jeg hadde kjøpt på forhånd [:)]

første vår tok bare silikon, nr 2 tok bare latex...

Tror du bare må prøve deg fram når babyen kommer! Er ikke så lett på forhånd å si hva slags smokk babyen vil like..

Min likte NUK først, men når han ble eldre var det kun Avent som funka.. Nå går både Avent og MAM[:)]

Her har snuppen brukt mam sine hele tiden. Mest glad i latex smokkene som er litt store og runde.

liker denne type smokk... får ikke sånn rødt utslett rundt munnen av de[8D]

Snuppa mi tar all slags smokk hun, så jeg kjøper de jeg syns er fine [8D] Men som mange sier, er umulig å vite før baby'n er født [:)]

Husker det ble anbefalt NUK sine latex til nyfødte. Og det er det vi brukte, og det eneste hun tok. 

her har jeg brukt skåne sut fra baby nova.
de skal være bra for tung og tannstilling.[;)]

det anbefales silicon fordi latex avgir giftstoffer. Men silicon er lettere å bite istykker, så etter ungen får tenner anbefales latex. Latex må byttes ofte ut da den påvirkes av luft og fuktighet.

latex her og,nekter silikon.
mam sine er helt greie. men i førsten måtte vi ha den med rund tut,men fikk henne endelig til å godtta mam sine, veldig kjekt siden de er lettere å få kjøpt

Jeg kjøpte maaaasse tøffe smokker før snuppa blei født.. Alle ligger i skuffen , og di eneste hun tar er MAM silikon..

Jeg anbefaler deg å ikke kjøpe inn så mange smokker før babyen kommer.
Er ikke sikkert babyen engang vil ha smokk. Vi prøvde først med nuk sine, (fikk de i en gratispakke) og de gikk sånn tålelig greit, deretter MAM sine. Og brukt de siden da..
Jeg bestillte også endel smokker fra navnesmokken, men de var ingen suksess.. Gutten min ville ikke ha de..[8D]

Så jeg anbefaler å heller kjøpe en eller 2 smokker, og prøve ut etterhvert... [:)]

ORIGINAL: lille.trille

liker denne type smokk... får ikke sånn rødt utslett rundt munnen av de[8D]

Samme her.. syns di er supre [:)]

Guttene mine tar bare MAM sine

Her har han bare tatt NUK (både lateks og silikon) Favoritten er NUK genious, de er ganske dyre i Norge men heldigvis finnes amazon og ebay [:D][:D]

Back
Topp