en jungel av bilstoler.

AinaPaina

September 2013 <3
Nå er lillemor snart 1,5 år og bruker fortsatt babysetet sitt (hun er bare 75 cm og 8,5 kg!) Men vi har nå begynt søken på nytt sete. Det var lettere sakt enn gjort! Vi har vert i 4 butikker og i 3 av de anbefalte de oss forovervendt sete!! De mente det bare var noe tull som gjaldt bare for Norge og Sverige at barn skulle sitte bakovervendt i bil. I alle andre land i verden satt de andre veien... (Men er ikke Norge og Svergie litt mer opptatt av sikkerhet enn de fleste andre land...?)

Anyway.. Noen som kan anbefale et nett og praktisk sete? Vi har 2 biler, en med og en uten isofix og vi er litt usikre på om vi skal kjøpe to seter eller om vi skal ha ett som kan brukes i begge biler.

Har lest ørten tester og undersøkelser etc etc, og der står det veldig tydelig at det er MYE mer av bl.a nakkeskader ved kollisjoner der barnet sitter fremover. Dette pga at barnets nakke ikke er ferdig utviklet, og ikke tåler å bli slengt fremover ved kollisjon.
Vi bruker fremdeles bakovervendt for 3åringen vår. Bruker Akta Graco BeLogic, veldig fornøyd!!

Ville aldri snudd en 1,5åring med mindre det var nødvendig, f.eks dersom han/hun blir kvalm etc av å sitte bakover. Det har forøvrig aldri vært noe problem hos oss :-)

Tror forresten Trygg Trafikk anbefaler bakovervendt, og ville vel følgt deres råd fremfor selger ;-)

Tror forresten Trygg Trafikk anbefaler bakovervendt, og ville vel følgt deres råd fremfor selger ;-)
Vi er helt sikre på at vi vil ha bakovervendt, der er derfor jeg blir så irritert når disse selgerene prøver å selge meg seter som er forovervendte! Idioiti! Enkelte 2 a de 4 butikkene vi har vert i selger faktisk ikke bakovervendte seter engang!!

Ja, skal ikke være lett!
Må nesten ha fagbrev i både bilseter og alt annet stasj nå, best å lese seg opp selv :-P
Men det burde jo ikke vært slik........

har ett acta graco sitt og det er jeg fornøyd med. kan både ha bak over og forover..

Ja, skal ikke være lett!
Må nesten ha fagbrev i både bilseter og alt annet stasj nå, best å lese seg opp selv :p
Men det burde jo ikke vært slik........
Så sant som det er sakt!! Jeg er helt rådvill!

Back
Topp