En hunde eiers værste mareritt :(

Bkno1076532

Forelsket i forumet
Har en nabo ( narkoman)som bor i boligfeltet jeg bor i, som aldri har hunden ( type kamp hund)sin i band. En aggressiv hund som blir misshandlet og slått til stadig:(
Hver gang de skal ut og gå så går de en snarvei forbi meg. Har gjentatte ganger kjeftet på han om at han må ha hunden i bånd. Men neida hunden er løs:( typen min har hund ( australsk terrier) som står i bånd ute hos meg når han er der, og den andre hunden har tidligere angrepet "min" hund. I dag holdt vi på ute og plutselig hørte jeg guttene rope at hunden ble angrepet. Både jeg og typen spreng til og gjorde alt for og prøve og få hunden til og slippe men ikke f.. Endte opp me noen kraftige spark mot den andre hunden( noe jeg har ondt i meg for) men der og da virket det som der eneste rette:( fikk endelig tak i vår hund og fikk løftet han opp. Da kom eieren til syne og jett om han fikk kjeft. Både jeg og typen min kjeftet på han og han stod og flirte til oss og mente det ikke var noe og bli sint for. Oppdaget at vår hund blødde mye. Så ga beskjed at han fikk ta hunden med seg og forsvinne. Fikk tørket blod av vår hund og lagt trykk på med kompress og bandasje mens jeg ringte politiet. Var nesten så jeg ikke klarte og snakka pga at jeg var så sint.
Tok ikke lang tid før politiet kom og tok bilder og avhørte oss. Så dro de innom naboen. Har anmeldt saken og lagt ned krav om og få hunden avlivet da den er aggressiv og man aldring vet om han angriper barn nedre gang. Etter avhøret bar det til dyrlegen.sårene ble renset og sydd. Ca 3 cm utvendig og 7 cm innvendig pga at det gikk så dypt. Det andre var litt mindre. Håper de gror og at det ikke blir noe komplikasjoner med sårene. Og at den andre hunden blir avlivet da den ikke har det bra. Regninga på dyrlegen på 2666kr skal naboen få dekke.

Måtte bare få luftet hode før det bærer inn i drømmeland med en liten kar som nettopp har Våktnet fra Bedøvelsen. Stakkars go gutten vår ligger nedenfor senga og har vondt. :(

så forferdelig!! Synes så synd i begge hundene :( Deres stakkars forsvarsløse og den andre som blir mishandlet til å bli aggressiv :'(
Men håper for den andres del at den blir avlivet, så den slipper å lide mer... Håper deres snart blir frisk og rask igjen uten varige men fysisk eller i hodet!

Å Huff. Dette var trist og lese. Er synd at noen hunder kan være sånn. Ja får håpe den andre hunden blir avlivet. Han har heller ikke godt av å ha en sånn eier.

Håper hunden deres blir helt frisk igjen.

huff :-( stakkars hunder! håper den blir avliva så den slipp å leve sånn. å att dåkkers hund bli frisk igjen fort!

Helt forferdelig! Fikk helt vondt i meg nå. Er så forferdelig, håper ikke hunden din blir redd nå. Min hund har blitt angrepet og sliter med andre hunder. Liker kun hunder i samme gruppe som henne. Som gir ut riktige signaler.

Det som er så synd er jo at mange med kamphunder (jeg sier vel å merke ikke alle) har det fordi det er kult og tøft. Men dem er hunder også. Som trenger kjærlighet, ros, og trening av kropp og hode. Mang blir mishandlet og lever et færlt liv uten hjelp. Og blir aggressive.

Håper på at enten så får den bli tvangsomplasert eller avlivet. Det kan være veldig farlig. Hunden selv har ikke kontroll. Spørs hva den også har fått i seg og tatt skalde av. Dette er rett og slett dyremishandling.

Ønsker din hund god bedring <3 og at den ukke har tatt skade av det psykisk.

Uff det må ha vært forferdelig! Håper hunden din ikke lider av dette psykisk, at han blir redd andre hunder!!!

Men til neste gang og eventuelt andre også: lurt å anmeldte hundeeiere som slår hunden sin FØR det skjer en ulykke! ;) Og ikke bare fordi en mishandlet hund er til fare for andre, men også fordi hunden ikke har det noe bra!

Har dere ikke meldt til politiet før om dette? Når dere vet at mannen går med hunden løs, og dere vet at han mishandler hunden? Jeg hadde aldri turt å la være! :S

Håper det går bra med hunden deres, og at den andre stakkars hunden blir avlivet. Kan ikke begripe hvorfor folk vil ha hund når de behandler dem slik!

Har dere ikke meldt til politiet før om dette? Når dere vet at mannen går med hunden løs, og dere vet at han mishandler hunden? Jeg hadde aldri turt å la være! :S

Håper det går bra med hunden deres, og at den andre stakkars hunden blir avlivet. Kan ikke begripe hvorfor folk vil ha hund når de behandler dem slik!

Politiet har vært kontaktet mange ganger før. Hunden har blitt tatt i fra han men da fikk han den tilbake.:(

Off, dette var trist lesning :( At ikke han tok mer ansvar og holdt hunden sin i bånd, så hadde ikke dette trengt å skje :( Håper bare hunden hans blir avlivet, sånn at den ikke angriper flere dyr, eller i verste fall barn :(

Om dere gjentatte ganger har anmeldt han for å mishandle hunden sin så er det veldig merkelig at ikke hunden har blitt tatt fra han, uten at han får han tilbake..... Stakkars hunden vet ikke noe annet, og forferdelig at det går utover andres hunder. Håper politiet tar tak i det denne gangen.

Noe så grusomt! Godt dere fikk politiet innvolvert.
Her i kommunen er det båndtvang hele året, og rimelig saftige bøter dersom det ikke overholdes, så sjeldent vi ser noen her som ikke er i bånd :)

Denne gangen håper jeg politiet tar det alvorlig. Men om det hjelper er jo en annen sak. Regner med det ikke tar lang tid før han får seg ny hund. Men kommer til og gjøre alt for at de og skal bli fratatt og at han ikke får ha hund igjen.

Så ufattelig ekkelt! Stakkars hunden din og stakkars den andre hunden som har blitt sånn pågrunn av den dustete dritt fyren

Uff, så trist! Det er ikke alle som skulle hatt lov til å ha hund.

Så fælt, stakkars hunder. Begge to, det burde vært påbudt med sertifikat for å få lov til å ha dyr.
Det er alt for mange som aldri burde hatt ansvaret for levende vesner, og skremmende enkelt å skaffe seg slike. Så mange ødelagte liv dette fører til...

Håper vofsen deres ikke får varige men av dette, hverken fysisk eller psykisk.

Så forferdelig! Man føler seg så hjelpesløs når noe sånt skjer... God bedring til deres hund! :)

Hunden er i fin form påtross av skadene. Den er veldig redd for sårene og liker ikke at man kommer for nært dem. Går på smertestillende og antibiotika så så fremst det ikke blir betennelse i sårene så går det nok bra. Politiet har enda ikke fått tak i den andre hunden da de ikke slapp inn hos hunde eieren i går. Men kommer ikke til og gi oss. Redd det går utover ett barn neste gang. I hverste fall skal vi selv sørge for at hunden blir borte på ett mystisk vis. Nei mannen skulle aldri ha hatt dyr:(

Helt grusomt! Og at han flere ganger har blitt fratatt også fått tilbake hunden! God bedring til hunden deres! :)

Back
Topp