"En helt vanlig fødsel"

Miss Independent

Elsker forumet

Den video'n som ligger på BV...

Angrer på at jeg så den - fikk angst med gang. Akkurat det jeg trengte...
Jeg vet at det er det man skal gjennom i en vanlig fødsel - men herregud, dette var litt for mye for meg. Det så helt j***** ut jo - og ikke minst VONDT !! 

Kommer til å få mareritt om "the ring of fire"...

Får man bedøvelse der nede? 

 
Om du føder uten smertestillende så får du ikke noe for "ring of fire" nei.

Jeg har også sett filmen og det er jo litt av et syn når man får se det fra den vinkelen der, men er jo noe helt annet når man er oppi det selv. Husker godt at jordmoren min sa at når hun ga beskjed så måtte jeg slutte å presse (det var i forbindelse med "ring of fire" eller når hodet er kommet ut tror jeg) - jeg har på følelsen av at for meg som fødende gikk den tiden mye fortere pga all adrenalinen enn det faktisk egentlig gjorde.

Skjønner godt at mange reagerer med at de helst ikke skulle sett filmen, men  jeg synes bare det var interessant. Hehe, men jeg er nå litt sær sånn. Sluker alt av fødselsfilmer og tv-serier. Følger for tiden med på en britisk jordmødre-serie.
 

Jeg har sett den, og tenkte at når man ser det fra den vinkelen der, så er det jo helt utrolig at det faktisk går ann, og at det ikke gjør mer vondt enn det faktisk gjør når babyen kommer ut. Du må ikke grue deg pga. den der, for det er langt fra så vondt som det ser ut til! For med var ikke den siste en og en halv time igjen av fødselen vond i forhold til riene i forkant, hvis det kan hjelpe på litt. Og hvis di har sett folk med rier eller andre fødselsvideoer, så er det mange som virker som de har mer vondt en den jenta på filmen der. 

Synes det var litt fasinerende å se den, og kom jaggu noen tårer da bebyen kom ut, fin opplevelse:)

 
jeg fikk tips fra ei venninne om at varme kluter kunne lindre der nede under pressingen, spesielt idet hodet er på tur ut og man må vente med å presse. Så tenker at det er noe man kan få partner eller fødselshjelper til å be om, hvis man ikke kommer på det selv i øyeblikket, eventuelt be om det på forhånd. 
 
En fødsel ser verre ut enn det er når man er oppi det! Man er så fokusert på og få ut barnet og full av hormoner av alle slag. Ikke sett fødselsfilmen selv, men
 

Jeg får trøste meg med det - at det ser verre ut på film enn det egentlig er i virkeligheten

Er det da det er større sjanse for å revne?

 


oktober10<3 skrev:

Jeg har sett den, og tenkte at når man ser det fra den vinkelen der, så er det jo helt utrolig at det faktisk går ann, og at det ikke gjør mer vondt enn det faktisk gjør når babyen kommer ut. Du må ikke grue deg pga. den der, for det er langt fra så vondt som det ser ut til! For med var ikke den siste en og en halv time igjen av fødselen vond i forhold til riene i forkant, hvis det kan hjelpe på litt. Og hvis di har sett folk med rier eller andre fødselsvideoer, så er det mange som virker som de har mer vondt en den jenta på filmen der. 

Synes det var litt fasinerende å se den, og kom jaggu noen tårer da bebyen kom ut, fin opplevelse:)



Helt enig. RIENE er vonde.. nesten så man tror man stryker med...Pressingen var ingenting i forhold.. Syntes jeg.. Da var jeg bare glad :)
 


Hali skrev:

Den video'n som ligger på BV...

Angrer på at jeg så den - fikk angst med gang. Akkurat det jeg trengte...
Jeg vet at det er det man skal gjennom i en vanlig fødsel - men herregud, dette var litt for mye for meg. Det så helt j***** ut jo - og ikke minst VONDT !! 

Kommer til å få mareritt om "the ring of fire"...

Får man bedøvelse der nede? 



Heilt enig, Hali. Skulle aldri sett den! Men vi kan jo da trøste oss med at vi ikkje får sett det fra den vinkelen sjølv ;) Dessuten blir det vel noko anna når det faktisk er vår eigen baby som skal ut.. 
 
Jeg har også sett den....ble litt skremt, men samtidig er jeg gla jeg så den....det var jo ikke et vakkert syn...

Men så gruer jeg meg til fødselen uansett, har ikke fødselsangst, men jeg VET at det blir nokk noe av det ondeste jeg noen gang kommer til å oppleve, men jeg får jo verdens beste belønning til slutt :)

Akkurat nå gleder jeg meg litt også, for å bli ferdig, alt er tungt!
 
Back
Topp