En helt grusom dag! :_(

smurfen

Elsker forumet
Igår var vi på UL, dagen før jeg ble 12 uker. legen min abefalte visst også UL rundt denne tiden, og vi dro til en han anbefalte.
Alt var helt perfekt, og det var så fantastisk å se det lille fine  barnet vårt sprelle og vifte med armer og bein! Han dyttet fælt på magen for å få fosteret til å snu seg, og husker jeg tenkte at dette er ikke bra. Nå kan dere senke skuldrene sa han. Og vi var i lykkerus etterpå, og  tenkte at nå kan vi trygt fortelle jenta vår at hun skal bli storesøster.

Jeg dro hjem, og noen timer etter gik jeg på do, og som sikkert alle gjør så sjekker man dopapiret for å se etterblødning, men jeg kjente det rant og så ned i do, og det bare rant blod... Jeg fikk panikk og reiste meg opp og bare skreik. Trodde jeg skulle svime av!

Det var helt forferdelig!

Jeg ringte Riksen, men selvom de ville kunne de ikke ta meg imot,siden det var før uke 18, de ba meg ta kontalt med Ullevåll, de tok meg heller ikke imot selvom de ville. jeg var hysterisk på tlf og hylgrein. jeg måtta ta kontakt med legevakten, Så da bar det dit, Jeg knakk bare sammen når jeg sto og skulle forklare for jeg kjnete det bare rant og var redd alt bare skulle dette ut. Livredd for at jeg måtte se det lille barnet mitt. Alle tanker gikk i hodet mitt, jeg hadde akkruratt sett barnet i magen og satt med bilder av det i vesken, tanken på at jeg måtte begynne på nytt med Ivf, at det ikke ble noen lillesøster eller lillebror, at den fine magen min sakte skulle bli borte igjen. Det værste var at jeg timer før hadde sett det og gledet meg enda mer, og nå var alt snudd på hodet, og jeg visste det var UL sin skyld! Skulle vi miste alt vi har jobbet mot i flere år, Dagen før vi skulle fortelle alle nyheten.

Heldivis kom vi fort inn, de så at jeg var helt uttafor.
Hun som sjekket meg sa at livmor munnen var fortsatt lukket, at det var bra, men kunne ikke si noe mer, hun skulle gjøre alt hun kunne for at jeg skulle få komme på Ullevåll samme dag. Og det fikk jeg så da ble det videre opp dit med blodprøver og vente i 2 lange timer. Det var grusomt, jeg var helt sikker på at at vi hadde mistet lille barnet vårt, var liksom ikke tvil når hver gnag jeg reiste meg så rant det. der satt jeg med høygravide damer og bare ventet på å få svaret jeg fryktet. Alene var jeg og da samboeren måtta dra hjem med datteren vår.

Da jeg endelig kom inn bare knakk jeg sammen igjen, jeg turte ikke se på skjermen, var livredd, ville ikke se den lille jeg så sprelle ista ligge der livløs. Hun ene sykepleieren hold meg i hånda, men legen undersøkte... så sa hun at  det er liv der, den ligger og spreller, og hjertet slår. Jeg bare gråt, og kunne ikke tro det etter alt det blodet. Jeg hadde virkelig ikke trodd det var noe håp.
Hun mente det kunne være et blodkar som hadde sprekt, og at blødningen ville gi seg. det så ikke ut som en truende abort. Men skulle ta kontakt om det ble mer eller smerter, og måtte holde meg i ro en uke.

Jeg er selvfølgelig overlykkelig, men er veldig redd. Er redd det kunne være begynnelsen på abort eller at noe er galt. Har ubehag i magen, og det føles ikke bra.
Klarer ikke slappe av og bare slå meg til ro med at dette går bra. Er livredd for at det skal skje igjen! Men jeg kan ikke gjøre noe annet enn å ta en dag av gangen. Skulle bare så gjerne hørt hjertelyden for å vite at den var stabil. Men legen sa til meg idag at det kunne man ikke før i uke 16..

Så jeg får bare håpe at den lille har det bar og klorer seg fast, og at det er meningen at hun eller han skal komme til oss..

Etter den opplevelsen jeg har hatt vil jeg ikke anbefale noen å ta tidlig UL, det er ikke verdt det hvis man er ung og egentlig ikke trenger det. Vi gjorde det jo for å forsike oss om at alt var fint, men angrer nå, den oppleverlsen skulle jeg vært uten..
Hvertfall ikke gjør det på Majorstuaklinikken hos Carsten Trolle!!

Huff, hørtes ut som en utrolig skremmende opplevelse!
Håper at alt er bra med spiren din.
Sender over en god klem :)

stakkars, det er helt grusomt å være sånn! bra at alt gikk bra med den lille:)

ville egentlig bare si at jeg er en sånn som bekymrer meg mye. går noen dager åsså begynner jeg å tenke åå tenk om babyen er død ( siden man ikke helt kjenner noe ennå) så dette svangerskapet har jeg kjøpt meg en doppler sånn til å høre hjertelyden til babyen og det gjør at jeg faktisk har klart å senke skuldrene.hatt den fra jeg var 11-12 uker, og bruker den ikke hver dag bare når jeg beggynner å tenke igjen. åsså får jeg høre hjertet å da blir alt bra:)
(vet åsså at mange sier at det er falsk trygghet , men jeg har vært på ul i uke 7 og uke 10 så vet at babyen "er som den skal" :) )
mange selger på finn.no

jeg skjønner at dagen har vært forferdelig, og både tung og lang! tro meg, det gjør jeg..!

men syns likevel du tråkker litt over streken når du henger ut både en klinikk OG en enkeltperson, og fraråder andre tidlig UL der, fordi du mener det er dems feil at du begynte å blø. for det skal nok ganske mye mer til enn en ultralydundersøkelse....

håper du føler deg bedre, og krysser fingrene for deg videre

Huff, kan godt forstå du ble skremt, blødning i svangerskapet (iallefall i så stor skala) er ikke behagelig! Godt det gikk bra, håper det fortsetter sånn :)

Men hva har det med (å fraråde) tidlig ul å gjøre egentlig?

lady-T skrev:
Huff, kan godt forstå du ble skremt, blødning i svangerskapet (iallefall i så stor skala) er ikke behagelig! Godt det gikk bra, håper det fortsetter sånn :)

Men hva har det med (å fraråde) tidlig ul å gjøre egentlig?

Det er nok pga Ul hun begynte å blø, siden gravide har veldig mye blod der nede, og blodkar lett sprekker, men det er sikkert ikke noe farlig, men bare det å begynne å blø er skummelt nok for gravide.

Begynnte selv å blø etter en gu, var med celleprøve da, blødde lenge, var kjempestressa, og til slutt mistet jeg, er ikke sikkert det har noe med celleprøven å gjøre, men bare det stresset jeg opplevde av blødningene kan ikke ha vært bra for graviditeten...

Så jeg har bestemt meg for ikke å rote så mye oppi der, bare sånn for sikkerhet skyld....

Uff,skremmende ;o( Er det slimhinne eller noe i livmorhalsen som har sprekt har det 0 betydning for babyen din. Blødde fra slimhinnene i livmorhals hele første svangerskap.
Går nok bra skal du se!
Er det derimot innenfra livmor har det ingenting med ul å gjøre, du får ikke stangen opp gjennom livmormunnen og i livmora!
Masse lykke til :)

Kjempeskremmende å begynne å blø, det vet jeg. Gjorde det selv sist gang i uke 12. Nå er jeg også i uke 12 og var på ul i går. Og jeg er kjempeglad for at jeg var det. Var på min 4 dette svangerskapet. Og legen min vil ikke gi meg ul hvis det ikke hadde vært trygt. Og hun som tok ul på meg i går, trykte hardt flere ganger i magen. Og babyene tåler mye.

Pappa og kona var i bilulykke da hun var 4 eller 5 mnd på vei. Alvorlig ulykke hvor det også innebar dødsfall. Men legene sa at babyen i magen ligger så trygt der og den ligger der som i en airbag. Det er helt trygt å trykke hardt på magen og de som tar ul vet akkurat hvor hardt de kan trykke.

Jeg tror egentlig du har vært uheldig som sikkert har hatt et blodkar eller lignende som har sprukket.

Hvis du har prøverør og godt påCrinone så kan det gjøre at du får en blødning.

Det kan du godt synes, men tror du hadde sagt noe annet hadde det vært deg. Veien for å bli gravid har vært ekstremt lang for oss, og når en innvendig UL gjør slik at jeg begynner å blø, så vil man selvfølgelig gå tilbake i tid og aldri ha gjort det.
 Både legen min Og legen på Ullevåll mente dette var grunnen siden det var så kort tid etter. Og Ullevåll tok tilogmed navnet hans.
Hadde du gått til han så skjønner du hvorfor. Husker fra mitt forrige svangeskap at jeg var hos han, men det var i uke 19. Og vill ikke tilbake til han, men i og med at fastelegen min anbefalte han til en tidlig UL så stolte jeg på at det var best. men det var det alstå ikke. han var stressa, skalv med Ul apparatet, og var harhendt.
Vet barnet skal tåle det, men denne opplevelsen unner jeg ingen!
Så jeg har ingen problemer med å ikke abefale han. Det er så mange andre bra leger, så da kan man heller velge en av de!!

Lollitupp skrev:

jeg skjønner at dagen har vært forferdelig, og både tung og lang! tro meg, det gjør jeg..!

men syns likevel du tråkker litt over streken når du henger ut både en klinikk OG en enkeltperson, og fraråder andre tidlig UL der, fordi du mener det er dems feil at du begynte å blø. for det skal nok ganske mye mer til enn en ultralydundersøkelse....

Ro_25 skrev:

smurfen skrev:
Det kan du godt synes, men tror du hadde sagt noe annet hadde det vært deg. Veien for å bli gravid har vært ekstremt lang for oss, og når en innvendig UL gjør slik at jeg begynner å blø, så vil man selvfølgelig gå tilbake i tid og aldri ha gjort det.
 Både legen min Og legen på Ullevåll mente dette var grunnen siden det var så kort tid etter. Og Ullevåll tok tilogmed navnet hans.
Hadde du gått til han så skjønner du hvorfor. Husker fra mitt forrige svangeskap at jeg var hos han, men det var i uke 19. Og vill ikke tilbake til han, men i og med at fastelegen min anbefalte han til en tidlig UL så stolte jeg på at det var best. men det var det alstå ikke. han var stressa, skalv med Ul apparatet, og var harhendt.
Vet barnet skal tåle det, men denne opplevelsen unner jeg ingen!
Så jeg har ingen problemer med å ikke abefale han. Det er så mange andre bra leger, så da kan man heller velge en av de!!

Lollitupp skrev:

ja, jeg har hatt både blødninger og vært til x antall ultralyder pga komplikasjoner i forrige svangerskap, også hatt blødning denne gangen, som også vedvarte en uke etter GU og innvendig UL, så som sagt, jeg skjønner at dagen har vært både tung og lang, vond og i det hele tatt. men jeg syns likevel det er å dra det for langt å legge ut fullt navn osv på et forum...

og det jeg mener med at det skal mer til enn en UL, går mer på panikken for å miste, som jeg mer enn bare skjønner er der, når blødningene er som de er. mente at det skal mer til enn en UL for å miste ved 12 uker, men ser at det ble skrevet veldig lett feiltolkbart i forrige innlegg! uansett, så er det aldri en god opplevelse å blø i et svangerskap (blødde som bare juling til uke 25 sist selv) og det er både skummelt og nervepirrende, og man blir stresset...

dessverre er det veldig vanlig å blø, pga alt som skjer i kroppen, økt blodmengde, tynne slimhinner osv osv. men det gjør ikke saken noe bedre når det skjer, så misforstå meg rett, når jeg sier som jeg gjør, for det er ikke vondt ment, vi er bare uenige om hva som er greit å legge ut på et åpent forum og ikke, hva angår navn og lignende! =)

Ro_25 skrev:

Uff, det må ha vært helt forferdelig å blø så voldsomt, skjønner godt at det ikke var noe moro. 
Jeg forstår også godt at du er redd for at ultralyden kan ha vært utslagsgivende, samtidig som jeg nok tror du skjønner at en helt vanlig innvendig ultralyd umulig kan forårsake en abort alene. 
Det høres ut som at gyn var ganske voldsom da han tok ultralyd, og det kan jo hende det sprakk noen blodkar eller liknende. 
Men å advare generelt mot å ta tidlig ultralyd tror jeg ikke egentlig er nødvendig, selvom jeg som sagt forstår at du tror det var årsaken til blødningene. 

Back
Topp