En helg borte fra babyen

Min eldste er over 3 år og jeg har aldri vært borte en helg, kun 1 natt. Vet det er jeg som er rar, så dømmer ikke andre som lar pappa ta barnet, og selv koser seg på en hyttetur :)
 
Ikke før barnet er 1-2år for min egen del
Ser hvor lite h*n kjenner igjen far om han har vært vekke på jobbtur noen dager
 
Nei, det ville jeg ikke gjort, synes 7 mnd er alt for tidlig for slikt. Barn blir ikke mindre knyttet til mor, eller savner henne mindre, om de er så knyttet til far heller. For meg er ikke det et argument for at mor kan dra, heller et argument for at far også får holde seg hjemme.
 
Det er nok opp til hver enkelt, når man selv føler seg klar for det. Jenta vår er 1,5år og jeg har fortsatt ikke sjangs til å være borte fra henne mer enn 1 dag, min mor snakker om å ta henne med på hyttetur til påsken, sånn at jeg ikke får være rundt henne på 3 dager, og jeg kjenner at jeg er veeeldig skeptisk!! (Hun er da 2 år).
 
Min eldste er over 3 år og jeg har aldri vært borte en helg, kun 1 natt. Vet det er jeg som er rar, så dømmer ikke andre som lar pappa ta barnet, og selv koser seg på en hyttetur :)
Har barn på tre og fem også, har ikke vært borte fra de en helg heller:p hadde gått greit nå Altså, men har ikke hatt behov for det.
 
Tenker litt som deg! Jenta mi er 5 mnd, og det kunne ikke falt meg inn å være borte fra henne en hel helg enda eller i nærmeste fremtid.. Det er jo meg, og mine følelser, folk må gjøre hva de føler er rett :) det som ikke er rett for meg og deg, kan jo føles rett for "Kari Nordmann" :)
Aner ikke når første helga blir, men tror nok ikke det blir før nærmere over året. Har bestilt billetter til Dagfinn Lyngbø-show i Bergen i september 2016(!) hehe.. Da er hun 1 år og 3 mnd.
Hun har vært på overnatting hos mormora da, men da har jeg vært der under legging og møtt henne tidlig dagen etter, og det var mer enn nok for mammahjertet! :) selv om snuppa storkosa seg.
 
Lille mi er bare 2måneder enda og jeg fullammer, så jeg vet ikke helt når jeg vil klare å reise bort alene ei helg. Men blir nok ikke før jeg slutter å amme, og det vil jeg gjøre ihvertfall til hun er 1år :)
 
Nei det hadde jeg ikke gjort

Jeg har ammet begge på den tiden, eller, hadde akkurat sluttet med eldste. Så det var ikke aktuelt. Ikke hadde jeg noe behov for det heller.

Jeg var borte en helg nå i høst faktisk, for første gang etter at ungene ble født.
De er nå 6 og 3 år :p

Handler ikke om at pappa ikke er en god omsorgsperson, men at jeg ikke har hatt behov eller følt meg klar.

Eldste har bare vært på en overnatting uten oss også, en natt hos bestefar. Da var han.... Tja... Fem år eller noe tror jeg...
Og en overnatting i bhg.

Blir nok så vi prøver mer til sommeren igjen da de er 7 og 4 ;-)
 
Min var alene en natt med pappaen når han var 10mnd. Gikk veldig fint, men weekend hadde jeg ventet litt med for min egen del.
 
Jeg hadde ikke reist fra min baby på den alderen. Amming eller ei!

Babyen min behøvde meg for å sove om kvelden, og jeg følte ikke for å reise fra henne.

Dersom mine venninner ikke hadde forståelse for det fikk det bare være, her kom baby først.
 
For meg hadde det ikke vært noe problem hvis jeg ikke ammet lengre, eller Iallefall ikke ofte, så isåfall rundt 11-12 mnd med storesøster. Hadde ikke reist bort før det. Men det er det jo uansett opp til hver enkelt om man synes det er greit eller ikke :)
 
Jeg selv syns det er for tidlig, men føler at "alle" andre syns det er helt greit og at det ikke er en godtatt unnskyldning med baby hjemme. På det tidspunktet vil han være syv måneder, det er ikke noe tema for meg å dra en helg fra han, men lurer bare på om noen kommer til å forstå det, eller om det bare blir sett på som en dårlig unnskyldning.. Har jo veldig lyst til å være med, men ikke når det er en hel helg.
Jeg dro ikke bort fra første før hun var ett år, da sluttet jeg å amme. Blir nok det samme denne gangen. Kunne nok sikkert ha gjort det før, men ingen av oss var liksom klare. Husker den perioden fra fem til åtte måneder med tilvenning av mat og nye rutiner, da er ammingen så viktig (hvis du ammer da), og jeg følte at det var viktig at jeg var hjemme. Når det er sagt har jeg flere venner som syns jeg er litt småhysterisk, men de respekterer valget mitt. :)
 
Det må folk finne ut av selv tenker jeg:) Men ammer man så tenker jeg man bør vente til de er over året.
Jenta mi er 20 måneder, og det er først nå jeg kjenner på behovet for å reise bort.
Men det blir nok ikke før hun fyller 2 til våren:)
 
Det må man finne ut av selv tenker jeg. Alle er forskjellige :)
For meg gikk det helt fint å være borte to dager da han var litt over 3 mnd. Han koste deg hjemme med pappaen
 
Jeg hadde hverken behov eller lyst til å reise fra babyen. Hun har sovet hos besteforeldre to netter på rad pga jobbsituasjon, men det var ikke før hun var over året. Vi var borte fra henne på tur en helg (to netter) nå for litt siden (da var hun ett år, ni mnd) og det var faktisk vanskeligere. Snakket med mye om henne... ❤️ Men man må kjenne på det selv, tenker jeg. Ville uansett ikke dratt begge foreldrene fra en baby. Tror det skaper usikkerhet.
 
Vi var borte fra babyen i 3 dager når han var 11 mnd, det var helt uproblematisk. Før den tid var vel jeg og mannen på ett bryllup og ett julebord, men begge gangene dro vi etter han hadde lagt seg og var hjemme før han våknet, så det merket han ikke noe av. Gutten var alltid veldig trygg hos besteforeldrene, og aldri vært noe problem å overnatte. Nå er han 4 år og 4 mnd, og maser gjerne om overnatting dersom vi er på besøk hos besteforeldrene :) Han var også ett realt sovedyr som sov hele natten, og kunne sove hvor som helst bare man leste litt og hadde med kosebamsen hans.Jeg sov mye borte selv når jeg var liten, og for meg var det kun positivt (hadde en bestemor i nabohuset, var stort sett der jeg befant meg)
 
Jeg kunne ikke dratt bort en hel helg fra småen enda. Jeg føler meg ikke klar. Hadde ikke klart å kose meg da. Så ingen poeng enda egentlig :)
 
Så lenge det ikke står på at babyen ikke har det bra på den tiden så skulle vel det være opp til hver enkelt forelder.??

Far er likestilt m mor hva omsorgsperson angår så lenge ikke mor ammer. Her i huset har det hvertfall ikke vært forskjell på meg og mannen både mtp hvem ungene føler seg komfortable med og trenger og ansvarsfølelsen vi begge har for barna.

Nå er det sånn at amming ikke har fungert for meg mer enn få uker m begge så det kan jo være en mulig grunn.

Når det er sagt er det Ingen som har noe med å legge seg opp i andres avgjørelser når det kommer til dette enten de er komfortable m å være en helg borte eller ikke! Man setter seg på en ufortjent høy pidestall om man mener egne avgjørelser er bedre enn andres ;-)

M nr 1 gikk det 9 mndr før jeg var vekke om natten.
M nr 2 gikk det bare 4 mndr før jeg var borte en hel natt.
Også gjenstår det å se når nr 3 dukker opp <3
 
  • Liker
Reactions: BMC
Back
Topp