En helg borte fra babyen

Jeg hadde ikke hatt problemer med å reise ei helg fra babyen. Pappaen fungerer like bra og det er en ypperlig mulighet for han å se alt jeg må gjøre om dagene :p Innimellom tror han visst jeg bare sitter i en sofa og huset vasker seg selv :p Begge mine har tatt flaska da ;) Om de tok kun pupp, kunne jeg jo ikke dratt.
 
Jeg hadde personlig ikke gjort det, frøkna er 10,5 mnd og vi har hatt henne borte på overnatting hos besteforeldre en natt, men det syns jeg holder. En helg hadde blitt for lenge for meg, hun hadde sannsynligvis hatt det topp :p
 
Jeg hadde personlig ikke gjort det, frøkna er 10,5 mnd og vi har hatt henne borte på overnatting hos besteforeldre en natt, men det syns jeg holder. En helg hadde blitt for lenge for meg, hun hadde sannsynligvis hatt det topp :p

Så nå at du skrev at pappaen hadde vært hjemme, det hadde endra hele situasjonen her :) Da hadde jeg gjort det, men spørs om jeg hadde hatt så lyst å være en helg borte :p
 
Her er eldste 5 og vi har aldri vært borte mer enn en natt. Men det hadde sikkert gått fint:)
 
Jeg hadde ikke noe valg og var innlagt da hun var 6 dager og da hun var nesten 2 mnd. Var borte i flere dager mens far tok seg av henne.
Hun er veldig knyttet til pappaen sin så jeg kunne dratt bort når som helst, men har valgt å ikke gjøre det da jeg er avhengig :p
Men jeg har ikke latt henne overnatte hos noen enda, og kommer sikkert ikke gjøre det før hun er over 2 år, og jeg vet hun skjønner hvem det er, hvor hun er og at mamma og pappa kommer tilbake :)
 
Har/hadde du reist en helg på hyttetur uten babyen? Når syns du det var greit? Og når forventes det at man bør kunne gjøre det?

( da tenker jeg som i at pappaen er hjemme med babyen)

Om far er hjemme kunne jeg gjort det fra ca året.
Jeg reiser nå fra han var 16 mnd tre -fire dager bort for skole tre ganger pr semester.

Det varierer sånn hva folk synes er greit at jeg ikke hører på andre akkurat på disse tingene. Ungene er så ulike og de reagerer så forskjellig på å ikke ha mor der på noen dager.
 
  • Liker
Reactions: BMC
Jeg har ikke vært borte fra minste en helg enda. Har kun vært borte fra ham én natt, da var han 1,5.
Eldste var 3 før vi var borte fra hverandre mer enn én natt, da var jeg borte 5 døgn på kurs.
 
Det hadde jeg ikke noe problemer med:D
Min første var hos besteforeldre på overnatting da han var 7 uker;) jeg og mannen var i bryllup 30 mil unna:)
 
Hadde aldri reist fra babyen min en helg. Ikke fordi ikke pappae klarer eller er god nok, men jeg klarer ikke være borte så lenge. Noen timer av og til er mer en nok, er 15 mndr
 
Datra mi er ti mnd å kan ikke tenke meg å reise fra henne ei helg, selv om det er pappa hun skal være med.. Men skal sies at enkelte kommer med kommentarer som at "nå er det på tide hun sover borte så dere får litt fri", er ikke det opp til oss å bestemme? Føler ingen plass at hun skal på overnatting, har ingen behov for det..syns folk må respektere andres valg!
 
Uaktuelt å reise en helg fra babyen min på 7 mnd. Og totalt uenig i at pappa er like bra som mamma så lenge mamma er den primære omsorgspersonen. Men andre får selvfølgelig gjøre det de mener er best for sitt barn, så raus er jeg :p
 
Last edited:
Reiste bort ett par dager da junior var baby. Pappaen var hjemme da.
Han krevde eneste at e skreiv en liste over tidspunkt for søvn,mat, lek og bading :)
 
Jeg dro en helg på kurs da jenta mi var 8 mnd. Husker at jeg synes det var godt, men rart, og pappaen var litt stressa. Men alt gikk fint - men tror ikke jeg gjør det igjen. Fordi det ble litt stress med pumpingen:)
 
Når jeg evt. hadde følt at det ville gå bra uten meg/pupp :) Hadde jo kommet an på babyen, når tiden hadde vært inne.

Pappa'n er en minst like god omsorgsperson som jeg er - hvorfor skulle ikke jeg dra på tur?
 
Jeg gjorde det. :)
 
Back
Topp