En helg borte fra babyen

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Har/hadde du reist en helg på hyttetur uten babyen? Når syns du det var greit? Og når forventes det at man bør kunne gjøre det?

( da tenker jeg som i at pappaen er hjemme med babyen)
 
Av eget valg hadde jeg ikke reist bort en hel helg fra en baby. Når det er sagt, så,har jeg vært borte tilsammen en måned fra babyen min, den gang hun var baby, og det gikk fint.
 
Jeg kunne fint reist fra babyen en helg om jeg ikke ammet og far var hjemme ;)
Far er jo en like god omsorgsperson som meg :D
 
Her var tilknytning til faren minst like sterk, så etter jeg ikke ammet lengre kunne jeg fint reise bort.
 
Hvis far hadde vært mer delaktig, så ja. Men det er han altså ikke, så jeg må gå for nei! Tror ikke han hadde turt å ha henne alene engang :)
 
Eg var ikkje vekke fra babyen min når eg hadde førstemann, men tenke att d skal gå fint, so lenge neste mann tar flaska og pupp neste gang så Skjønna eg ikkje problemet!:!
Men kor gammel e denna ungen eventuelt når d e snakk om?
Er jo litt med det, hadde ikkje reist i fra om ungen min var berre nokre mnd likso!

Det er Sundt for mor å far å komme seg vekk litt å, ein er ikkje havna i ein slek situasjon sjølv om ein får barn/har fleire barn at ein må være inne heile tida...
 
Jeg selv syns det er for tidlig, men føler at "alle" andre syns det er helt greit og at det ikke er en godtatt unnskyldning med baby hjemme. På det tidspunktet vil han være syv måneder, det er ikke noe tema for meg å dra en helg fra han, men lurer bare på om noen kommer til å forstå det, eller om det bare blir sett på som en dårlig unnskyldning.. Har jo veldig lyst til å være med, men ikke når det er en hel helg.
 
Jeg selv syns det er for tidlig, men føler at "alle" andre syns det er helt greit og at det ikke er en godtatt unnskyldning med baby hjemme. På det tidspunktet vil han være syv måneder, det er ikke noe tema for meg å dra en helg fra han, men lurer bare på om noen kommer til å forstå det, eller om det bare blir sett på som en dårlig unnskyldning.. Har jo veldig lyst til å være med, men ikke når det er en hel helg.
Men det er jo helt opp til deg selv og hva du er klar for :) om du ikke er klar for det, så lar du være.
 
Men det er jo helt opp til deg selv og hva du er klar for :) om du ikke er klar for det, så lar du være.
Ja såklart, var ikke et spørsmål om hva jeg skulle gjøre. Jeg gjør det som passer meg:) Var bare nysgjerrig på hva andre tenker og gjør, føler det blir mer og mer forventet å dra på weekendturer både med venner og som par uten barn, selv når de er helt små. Er jo litt kjedelig å føle seg kjip, men det er kanskje ikke så mange som reiser vekk sånn som jeg tror?
 
Jeg selv syns det er for tidlig, men føler at "alle" andre syns det er helt greit og at det ikke er en godtatt unnskyldning med baby hjemme. På det tidspunktet vil han være syv måneder, det er ikke noe tema for meg å dra en helg fra han, men lurer bare på om noen kommer til å forstå det, eller om det bare blir sett på som en dårlig unnskyldning.. Har jo veldig lyst til å være med, men ikke når det er en hel helg.

Kan du ta med baby? Har han med alle veier og han er nå 11 mnd;)
 
Mini er snart 17 mnd og jeg synes fortsatt ikke det er greit å ikke se ham en hel dag. Det har skjedd flere ganger, enten pga overnatting hos besteforeldrene eller ifbm jobb, men jeg synes ikke noe om det. For min egen del. For barnets del går det helt fint.
 
Jeg selv syns det er for tidlig, men føler at "alle" andre syns det er helt greit og at det ikke er en godtatt unnskyldning med baby hjemme. På det tidspunktet vil han være syv måneder, det er ikke noe tema for meg å dra en helg fra han, men lurer bare på om noen kommer til å forstå det, eller om det bare blir sett på som en dårlig unnskyldning.. Har jo veldig lyst til å være med, men ikke når det er en hel helg.
Enig med deg :)
 
Ja såklart, var ikke et spørsmål om hva jeg skulle gjøre. Jeg gjør det som passer meg:) Var bare nysgjerrig på hva andre tenker og gjør, føler det blir mer og mer forventet å dra på weekendturer både med venner og som par uten barn, selv når de er helt små. Er jo litt kjedelig å føle seg kjip, men det er kanskje ikke så mange som reiser vekk sånn som jeg tror?
Tror nok ikke det er slik at "alle" reiser fra babyene sine. Jeg måtte fordi jeg begynte å jobbe og pendler vekk i jobbperiodene, men har enda ikke reist fra han for å dra på weekendtur.
 
Både mannen og jeg var en helg i utlandet da velsa var 8 mndr. Det føltes helt riktig for oss, og hun var i de beste hender.
 
Har/hadde du reist en helg på hyttetur uten babyen? Når syns du det var greit? Og når forventes det at man bør kunne gjøre det?

( da tenker jeg som i at pappaen er hjemme med babyen)[/QUOTE ]

Men tenker du at det blir for mye for pappaen?
For her hjemme, da jeg ikke ammet mer,her Har Pappaen vært en like god omsorgsperson som meg.
 
Jeg drog en helg til København når guttungen var 5 måneder, han var hjemme sammen med pappaen og det gikk kjempebra. Han fikk flaske og spiste en del fast føde. Bra for oss alle, jeg fikk litt fri og pappaen fikk masse alene tid meg gutten :)
 
For min del hadde det vært altfor tidlig. Min er 16 mnd. Jeg har vært borte fra han i 12 timer ( natta) en gang. Synes enda en helg virker veldig lenge. Folk må såklart gjøre hva de vil. Men mini er veeldig knyttet til meg og jeg til han. Er bare oss to. Så kanskje ikke så rsrt
 
Så lenge han tok flaske og sånn, så hadde jeg ikke hatt noe imot å reise vekk, dersom pappaen er hjemme. Pappaen er jo en like viktig omsorgsperson. :)
Men har takket nei til tre gratisturer der baby er under 1 år, da reiser far alene. Kunne ikke latt baby være hjemme en hel helg med mennesker han ikke omgås med hver dag/mange ganger i uka.
 
Ja egentlig. Har to som er 3 og 5 også, så det er ikke bare bare å være alene med de.
 
Back
Topp