En grusom natt!

Søtnos*

Glad i forumet
Halv tolv i natt var jeg på do og når jeg skulle tørke meg så jeg at doen var full av blod Livredd ringte jeg til legevakten og snakket først med kontordama som prøvde å berolige meg med at det ikke trengte å være noe farlig. Ho skulle få noen på gyn til å ringe meg opp om få minutter,

Så ringte det ei dame opp , jeg forklarte at det hadde kommet blod i do og at jeg syns det var veldig skummelt. Ho var ikke særlig positiv og sa at dette var garantert en abort, det var ho ikke i tvil om. Jeg sa jeg skulle på ul på mandag med ville ha en sjekk i natt for å se at alt var som det skulle, orket ikke gå hele helga å lure.

Ho sa igjen at det som skjedde var abort så det var ingen vits for meg å komme ut, kunne heller se på ul på mandag at alle restene var ute. ER DET MULIG?! Jeg er i uke 18!
Jeg sa tydelig at jeg IKKE ville vente helt til mandag og ho sa jeg kunne kjøre ut for å prøve å fine hjertelyd, men ul kom ikke på tale for det var ikke vits

Jeg dro ut og ho var like likegyldig som på tlf. Fant fram doppler og begynte å lete etter hjertelyd, som ho fant
Men det virka som ho var skuffa over å finne hjertelyden, og skulle ha meg til å si hvor mye blod jeg hadde mistet i SS eller dl. Jeg klarte ikke å si noe om mengde og ho blei skikkelig sur .Jeg fikk sagt klart i fra om hva jeg syns om det ho hadde sagt på telefonen, det går for faen ikke an å si noe sånt til en redd gravid jente ?

Jeg fikk ikke sove i natt og ringte te min jordmor i dag kl 8.00 og forklarte situasjonen, jeg fikk komme ned å høre hjertelyd som ho fant med en gang. Lykke <3
Ho sa jeg måtte finne navn på denne legen og legge inn en klage, for det var absolutt ikke akseptabelt å behandle noen på den måten. Når jeg var å langt på vei skulle ho tatt meg inn uten å nøe et sekund, og ikke avblåse med abort som det ikke trengte å være.

Som dere sikkert skjønner har dette gått veldig inn på meg og jeg er helt nervevrak enda, men det var deilig å høre hjertelyden så da kom det tårer kan dere tro

Dette ble langt men jeg måtte bare få tømt meg.

Så skummelt !!!! Jeg forstår godt at du blir helt nervevrak av dette. Men heldigvis fant dere hjertelyd og du fikk komme til jordmor. Hvor i landet bor du? Hvilken legevakt var dette? Jeg syns du absolutt skulle sendt inn en klage på hun som du snakket med i natt, for det er jo helt syyyykt å skremme noen på den måten! Men jeg er glad at babyen virker å ha det bra :) lykke til videre og ha en fin helg! ;) klem

Åsa80 skrev:
Så skummelt !!!! Jeg forstår godt at du blir helt nervevrak av dette. Men heldigvis fant dere hjertelyd og du fikk komme til jordmor. Hvor i landet bor du? Hvilken legevakt var dette? Jeg syns du absolutt skulle sendt inn en klage på hun som du snakket med i natt, for det er jo helt syyyykt å skremme noen på den måten! Men jeg er glad at babyen virker å ha det bra :) lykke til videre og ha en fin helg! ;) klem

Sykehuset i Skien Telemark var dette.... Tusen takk for det snille du

Anik skrev:
Høres ut som du ble behandlet helt likt som meg på legevakten!! Helt grusomt at de praktiserer dette rundt om!! Forferdelig å si til gravide damer at de har sa uten noe som helst sjekk!!
Jeg vil anbefale deg å få legen din til å skrive en henvisning til privat gynekolog, det fikk jeg og blir fulgt opp på en helt fantastisk måte! Og det er greit å fått sett innvendig når man har hatt en blødning, hos meg har noe av blodet blitt igjen i livmoren og jeg må ta forhåndsregler grunnet dette. Noe jeg ikke hadde visst, hvis jeg ikke hadde kommet meg på ul!

Det er helt horibelt å behandle folk på denne måten  Jeg skal på ordinær UL på mandag og håper de følger opp dette. Har hatt SMÅblødninger gjennom hele svangerskapet men dette var mye mer..

Åsa80 skrev:
18 uker? Når har du termin?

Blei flytta fra 5 oktober til 26 september på ul for 4 uker siden. Så får vi se hva som skjer på mandag i forhold til det...

Åssen det?

Anik skrev:

Søtnos* skrev:

Anik skrev:
Høres ut som du ble behandlet helt likt som meg på legevakten!! Helt grusomt at de praktiserer dette rundt om!! Forferdelig å si til gravide damer at de har sa uten noe som helst sjekk!!
Jeg vil anbefale deg å få legen din til å skrive en henvisning til privat gynekolog, det fikk jeg og blir fulgt opp på en helt fantastisk måte! Og det er greit å fått sett innvendig når man har hatt en blødning, hos meg har noe av blodet blitt igjen i livmoren og jeg må ta forhåndsregler grunnet dette. Noe jeg ikke hadde visst, hvis jeg ikke hadde kommet meg på ul!

Det er helt horibelt å behandle folk på denne måten  Jeg skal på ordinær UL på mandag og håper de følger opp dette. Har hatt SMÅblødninger gjennom hele svangerskapet men dette var mye mer..

Ja det er forferdelig, og når du er 18 uker på vei??!!! Har virkelig ikke ord!! Hvis man skulle hatt en SA på det tidspunktet så er de virkelig nødt til å sjekke opp ordentlig!

Godt du skal på ultralyd allerede på mandag, så får du sett ordentlig at alt står bra til!
Masse lykke til! Det går nok veldig fint, vet hvor grusomt det er å oppleve! Men ble betrygget med at 40% blør, og det vet ikke hvorfor, og det går helt fint og det kommer ut friske og raske barn:)

Ja, jeg blødde også en del for noen uker siden, fikk beskjed om å ligge i ro i noen dager. Det gikk over, men kom tilbake igjen - så sluttet det. Fastlegen min har ul, og jeg fikk sjekket hos han at alt var bra med babyen. Hvorfor jeg blødde visste han ikke..... Men d var uskyldig. Jeg synes det er skremmende at en legevakt ikke tar inn ei som ringer sånn ang graviditet fordi det kan være noe galt. Og som du sier, så en Sa så langt ute i svangerskapet bør jo tas alvorlig!

Anik skrev:

Søtnos* skrev:

Anik skrev:

Ja det er forferdelig, og når du er 18 uker på vei??!!! Har virkelig ikke ord!! Hvis man skulle hatt en SA på det tidspunktet så er de virkelig nødt til å sjekke opp ordentlig!

Godt du skal på ultralyd allerede på mandag, så får du sett ordentlig at alt står bra til!
Masse lykke til! Det går nok veldig fint, vet hvor grusomt det er å oppleve! Men ble betrygget med at 40% blør, og det vet ikke hvorfor, og det går helt fint og det kommer ut friske og raske barn:)

Ja det er en betryggelse  Sendte du en klage på det du opplevde?

Åsa80 skrev:

Anik skrev:

Søtnos* skrev:

Anik skrev:

Ja, jeg blødde også en del for noen uker siden, fikk beskjed om å ligge i ro i noen dager. Det gikk over, men kom tilbake igjen - så sluttet det. Fastlegen min har ul, og jeg fikk sjekket hos han at alt var bra med babyen. Hvorfor jeg blødde visste han ikke..... Men d var uskyldig. Jeg synes det er skremmende at en legevakt ikke tar inn ei som ringer sånn ang graviditet fordi det kan være noe galt. Og som du sier, så en Sa så langt ute i svangerskapet bør jo tas alvorlig!

Ja jrodmor jeg var hos i dag sa det virkelig ikke gikk an. Var man 5-6 uker på kunne man se det an men undersøke. Når man er 18 uker på SKAL dette sjekkes med en gang, ikke si at jeg må vente 4 dager ...

Hva f*** er det med enkelte folk som jobber i helsevesenet??????
Jeg fatter og begriper ikke at noen jobber innenfor spesielle fagfelt dersom de bryr seg NADA om pasienter og mennesker som trenger hjelp fra dem???
Jeg kjenner at jeg blir så eitrende forbannet over at det sitter sånne brødhuer rundt omkring og gjør situasjonen for fortvilte gravide 100 ganger verre enn det trenger å være!!!!
Jeg hadde sendt en klage, uten tvil! Makan til oppførsel!!!
Phu... det var min utblåsning...

Men over til deg - utrolig godt at hjertet banker og at alt ser ut til å være i skjønneste orden. Skjønner at dette var en forferdelig opplevelse.
Ønsker deg en skikelig god og koselig helg sammen med dine kjære <3 Klem

Jeg blir helt stum og får bare lyst til å grine, så elendig helsevesen vi har til tider! Klarer ikke si mer enn det, for det er bare så alt for dumt! Håper du får klaget på dummedama!

Takk jenter! Håper dere slipper å oppleve det samme marerittet.

Uff så ekkelt :( 

Godt det lille hjertet slår!

Ringte legevakta i dag og ba om navnet på legen som behandlet meg .... Så nå skal det klages!

Bra du skal klage, du har virkelig vært uheldig! At det hår an... Hadde også blødninger i første svangerskap når jeg var hjemme i telemark på ferie. Men da var dem fantastiske på legevakta og fikk ultralyd på morran etter. Så utrolig mye å si hvem man treffer på altså!

Back
Topp