En god nyhet!

Yes, da ble det vedtatt i stortinget! :D På tide!
Håper at det skjer noe ASAP!
(7 dager til termin her....) ;)
 
Ja, håper virkelig hurtigtestene raskt er på plass på alle fødeavdelinger i landet. Halvannen uke til termin her, så jeg er veldig spent! Samboer er litt snørrete, så det er et stressmoment merker jeg!
 
Ja, håper virkelig hurtigtestene raskt er på plass på alle fødeavdelinger i landet. Halvannen uke til termin her, så jeg er veldig spent! Samboer er litt snørrete, så det er et stressmoment merker jeg!
Han får skjule det:p
 
Montro når de skal iverksette dette :bored:
 
Montro når de skal iverksette dette :bored:

Gah... ja. Blir så oppgitt. Hvorfor kan ikke regjeringen bare ta en avgjørelse når Stortinget har vedtatt det? Bent Høie skrev i en kronikk at saken er sendt til FHI og Helsedirektoratet til vurdering...
 
Ja - det er jo ikke akkurat noen endringer i praksis på det her området :meh:
 
På nrk nå:


14:27
Vil vurdere test på fødeavdelingane

Regjeringa har bede Helsedirektoratet og FHI vurdere om systematisk bruk av hurtigtestar før og under opphaldet på fødeavdelingane kan redusere smitterisikoen når partner er til stades under og etter fødsel. Det skriv Helsedirektoratet i ei pressemelding. Helseminister Bent Høie seier at han har kalla inn alle helseregionane til eit møte for å gå gjennom rutinar og status for om medmor eller far får lov å vere til stades. Målet er at partner kan vere med før, under og etter fødsel, seier Høie.
 
Last edited:
Back
Topp