En god mamma/pappa

Pandaklem

Forelsket i forumet
Hvilken god(e) egenskaper har du som mamma/pappa?

Hihi, inspirert av det jeg holder på å lese om i pensum!

Jeg tar barna mine på alvor. Deres følelser og tanker er like viktig/reell som mine. Jeg er en morsom mamma (jentene sa det i går faktisk) :D. Og har alltid plass på fanget.

Jeg er omsorgsfull, rettferdig og flink til å nyte hverdagsøyeblikkene :)

Så gøy å lese! :D

Jeg er en rettferdig mamma, er flink til å lytte til hva hun har å si og hva hun føler! :-) og alltid plass i fanget <3

Jeg er omsorgsfull, kosete ( :P ), tøysete, blir ikke hysterisk om de knuser noe (med mindre jeg har en dårlig dag) og jeg sier unnskyld når jeg vet at jeg har vært for sint eller vært urimelig.

Er ei avslappa mamma. Liker at barna har faste regler/ rettningslinjer så det er stabilt. Har alltid rom for mye kos og omsorg. Vil si eg er veldig tilgjengelig for barna. Har lagt opp livet til og alltid kunne sette barna først. Og tilpassa jobb og barnehage og skole tid.

Barnas beste kommer alltid først. Så da tilpasser jeg mine egenskaper etter hva situasjonen krever av meg for at det blir til barnets beste. Så min beste egenskap er kanskje tilpasningsdyktig?

Jeg klarer aldri å svare på hvilke egenskaper jeg har, for selvtilliten er ikke så bra. Men vi har en glad og trygg gutt, så jeg føler at vi gjør og har gjort det beste for han :) Han kommer først uansett.

Jeg lytter til barna mine og tar dem på alvor. Jeg forteller dem at jeg elsker dem hver eneste dag. Og jeg setter ro og trygghet høyt.

Nå om dagen klarer jeg ikke å finne noen gode egenskaper med meg som mor.
Jeg er så sliten, helt nede på felgen, så har ikke tålmodighet og blir dessverre fort sint:(

Er jeg rolig, avbalansert og tålmodig. Jeg setter meg grundig inn i ting, f.eks. ernæring og legger en del energi i at ting skal bli "riktig" (f.eks. lage maten fra bunnen av i så stor grad jeg klarer).
Opptatt av at han skal klare ting selv, lar ham prøve i stedet for å gjøre alt for ham hele tiden.

Nå om dagen klarer jeg ikke å finne noen gode egenskaper med meg som mor.
Jeg er så sliten, helt nede på felgen, så har ikke tålmodighet og blir dessverre fort sint:(
Vet ikke om jeg er en god mamma :(
Husk at folk nå poster det positive. Det er mye jeg kunne ha gjort bedre, men nå fokuserer vi på det vi gjør riktig! Noe må dere vel ha, som gjør dere til gode mødre? :)

Husk at folk nå poster det positive. Det er mye jeg kunne ha gjort bedre, men nå fokuserer vi på det vi gjør riktig! Noe må dere vel ha, som gjør dere til gode mødre? :)

Føler at jeg ikke strekker til på noe område for han, at jeg burde gjort alt bedre med han. Snakket en del med helsesøster om det (super dame!!) som mener at jeg har alt for høye krav til meg selv og at gutten vår får det han trenger og litt til.. Men klarer liksom ikke å se det selv :(

Føler at jeg ikke strekker til på noe område for han, at jeg burde gjort alt bedre med han. Snakket en del med helsesøster om det (super dame!!) som mener at jeg har alt for høye krav til meg selv og at gutten vår får det han trenger og litt til.. Men klarer liksom ikke å se det selv :(
Vi kan alle alltid gjøre ting bedre. Ingen er perfekte, og det skal vi ikke være heller. Ungen din får vel mat, omsorg og kjærlighet? Hva er det han evnt. ikke får av deg?

Uff, kjære deg! Den boken jeg leser i nå, bruker forfatteren begrepet "god nok" foreldre, altså man gjør alt man kan for sitt barn. Vil kun det beste osv, noe jeg tipper du gjør! ♡ Forfatteren mener også vi foreldre har alt for høye forventninger for oss selv, vi skal være arbeidskvinne, være mer sammen med barna, lage mat fra bunnen, sy kostymer etc. Men noen ganger må man rett og slett bare senke skuldrene, og "godta" at man ikke rekker over alt.

Har sikkert noen gode egenskaper, men jeg ser ikke de nå. Nå om dagen føler jeg at jeg er ingen god mor for barna min, jeg gjør noe med det nå. Stuper tidlig til sengs, sover når jeg kan og lager nå rutiner på babyen min. Så håper jeg snart blir den mammaen jeg ønsker å være til mine barn :)

Back
Topp