En god måte å pugge på??

Diddij

Forumet er livet
Har dere noen triks til pugging??[8D]
Jeg MÅ lære meg reglene for gramatikken i nynorsk, men jeg får det ikke til[&:]
Hva er en skikkelig gooood måte å pugge på? Begynner å bli ganske desperat her[X(][:D]
 
Det eneste som får meg til å fokusere er musikk på øra, ikke på høytalerne elns, meeen med headset[8D] og det mååå være musikk som betyr no for meg[8D] ja jeg er rar[8|]

Lykke til hvertfall[:)] flink du[:D]
 
med meg hjelper det om jeg for gjentatt ting høyt for meg selv, eller forklare noe som jeg nettopp har klart å lese meg til til noen andre, da sitter det bedre igjen på en måte[:)]
 
Jeg må skrive ting om og om igjen. For hånd, med penn og papir[:D]
 
Da får jeg skrive det gang på gang også lese høyt etterpå[:)]
 
ORIGINAL: Stinius

Jeg må skrive ting om og om igjen. For hånd, med penn og papir[:D]


Det må jeg og! Ligger kanskje til familien[:)]
 
Diskuter svaret ;) Det funker alltid bra på meg. [;)] Lykke til :)
 
Hvis det var noe jeg måtte huske, som ikke festa seg uansett hvor mye jeg pugga, prøvde å forklare for jeg selv eller lignende, så satte jeg melodi til. Altså, en kjent melodi til den remsa jeg måtte pugge. Kunne for eksempel pugge de ti bud til melodien "Deilig er den himmel blå" osv. Funka som fjell! Selv om jeg måtte sitte å synge lavt for meg selv på prøvene[8|]
 
ORIGINAL: Niniel

Hvis det var noe jeg måtte huske, som ikke festa seg uansett hvor mye jeg pugga, prøvde å forklare for jeg selv eller lignende, så satte jeg melodi til. Altså, en kjent melodi til den remsa jeg måtte pugge. Kunne for eksempel pugge de ti bud til melodien "Deilig er den himmel blå" osv. Funka som fjell! Selv om jeg måtte sitte å synge lavt for meg selv på prøvene[8|]


Synes jeg ser du sitter der å synger for deg selv, for å klare å huske...
Takk for masse gode tips jenter[:)]
Eksamen på fredag, så får det gå som det går...[8D]
 
tankekart....!!! det lager alltid jeg før eksamen... men ikke sånne vanlige med sirkel i midten og streker ut(som ei sol), men jeg skriver overskrift på temaet øverst på arket, så lager jeg små bokser ut fra den... og kanskje bokser ut fra boksen igjen... bruker ofte forskjellige farger for å se hva som hører sammen + at det er kjekkere å lese på de etterpå da de er finere enn bare blå penn...:P inni boksene skriver jeg korte punkter... er supre å ha med seg på eksamensdagen for en kjapp repitisjon rett før eksamen deles ut også!!!:)
 
Hehehe jeg må alltid lage en sang:P
 
Memometoden, funker som bare rakkeren på det meste som kan kategoriseres. http://www.oby.no/?page_id=293 Kan anbefale boken, men om du søker litt på nett så er fremgangsmåten raskt beskrevet flere steder. Orker ikke ta den nå, er litt trøtt.
 
Når du skal pugge er det viktig at du ikke pugger for ofte. Stoffet du prøver å lære, læres best når du repeterer det når du er i ferd med å glemme det. Dette fordi hjernen husker bedre det den må anstrenge seg for å huske. Har tidligere skrevet en artikkel om temaet her: https://www.smartestudieteknikker.no/pugge/
 
Back
Topp