En god latter

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Vår eldste sønn har vært litt tilbakeholden med å slippe støtte hjulene. I går fant mormor frem en liten tohjulsykkel som har stått hos dem og vi tok den med hjem. Guttungen ble ivrig og etter kort tid i formiddag syklet han alene uten støttehjul. Jeg bemerket at det var litt lite luft i hjulene og at det sikkert ville være letter etter vi fikk fylt de med luft. Etter en stund kommer mannen min ut. Guttungen har åpnet ventilene på hjulene og hadde vært i garasjen og funnet bensinkannen til båten, og var i ferd med å helle på hjulene?!?!?

Hellan dussen! Skjønningen min- peoblemløsern!

Vi må nok lære ham å bruke en pumpe;)

Så kjekt då :) husker ennå min første tur uten støttehjul! Den endte opp i en stikkebuskhekk!! :P hihi

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Så kjekt då :) husker ennå min første tur uten støttehjul! Den endte opp i en stikkebuskhekk!! :P hihi

Au au!

Hehe det gikk så fint at når pappa kom å blåste på ;)

Hehe :) Finner på mye rart de små ;)
Hvor gamle var deres barn da de slutta med støttehjul?
Har ei på 3 ( blir 4 i september) men føler hun først har fått teken på selve syklingen (med støttehjul så klart) i år, har akkurat lært seg og bremse litt med å sette føttene i bakken, ikke helt styring på pedalbremsene enda stakkars. ;)
Blir nok for tidlig å ta av støttehjul her i gården.

Her var eldste jenta bare 2,5 år da hun med et "uhell" syklet uten... Faren skulle ordne noe på dekket eller kjeden (husker ikke helt hva) men han hadde hvertfall av støttehjulene... Plutselig tok hun opp sykkelen og hev seg på å bare syklet.. Har syklet uten siden :) tror lillebror var litt eldre, litt over tre kanskje... Men nå bodde vi veldig greit med flat lang blindvei rett utenfor huset så de begge har syklet mye...

Han var i hvert fall ikke rådløs! :)

Vi tok av støttehjulene på eldstejentas sykkel i fjor sommer, da var hun 4 år. Da hadde vi en god stund bøyd støttehjulene lengre opp i håp om at hun skulle finne balansen, men det eneste som hjalp var å fjerne dem helt. Hun var litt skeptisk, så jeg tok henne med på fotballbanen hvor det er litt mykere, og plutselig syklet hun som bare det.

Back
Topp