En god bok?

_mari_

Elsker forumet
Ja jeg vil gjerne at dere kommer med anbefalinger av en god bok! [:D]
Er en jungel av bøker der ute og jeg er lei av å kjøpe bøker som er gjespende kjedelige [8D]

Min første anbefaling, så kommer jeg garantert med flere [;)]

Min søsters vokter - Jodi Picoult

Leser ikke så mye bøker men leser I krig og kjærlighet.

Jeg elsker trilogien til Gunnar Staalesen jeg;
1900 morgenrød
1950 High Noon
og
1999 Aftensang

Kjempefin for de som er glad i Bergen. [8D]

Beatles og Bly av Lars Saabye Christensen er også bøker som har gjort inntrykk.

Ellers så har jeg en del fler, men husker verken tittel eller forfatter på de nå! [&:]

- Alle bøkene til Mary Higgins Clark. Fenomenal spenningsforfatter. Ho skriver slik at man ikke klarer å legge fra seg boka.
- Alle Dan Brown bøkene
- De selger noen bøker i matvarebutikkene som det står Codex i et hjørne på, til 79 kr. Disse bøkene er kjempe bra. De har plukket ut de mest spennende bøkene fra forskjellige forfattere til en serie.
- Harry Potter serien
- En av de beste bøkene jeg noen sinne har lest er Jonathan Nasaws - Kall meg bare Max. Fy fanken for en bok

ORIGINAL: Mamma til Theo

Les den siste boken: "Hodejegerne" av Jo Nesbø. Genial historie. Genial humor. Genial krim. Du kan faktisk låne den av meg til neste babytreff..?[:)]

Ja takk!

ORIGINAL: Persillen

1900 morgenrød
1950 High Noon
og
1999 Aftensang

Ellers så har jeg en del fler, men husker verken tittel eller forfatter på de nå! [&:]

er også veldig glad i den triologien, og resten av bøkene om varg veum av Gunnar Staalesen [:D]

Heia mamma! av Anne Lindmo og Helle Vaagland

Veien til Jerusalem
Tempelridderen
Riket ved veiens ende . Husker ikke i farten hvilken som er først, men disse er iallfall trilogien om Arn, av Jan Guillou (eller hvordan det nå skrives)

Historien om O, av Pauline Rèage

Tilståelsen. Der husker jeg ikke navnet på forfatteren, men det kan jeg finne ut i morgen.
Det er de jeg kommer på akkurat nå.

Svensk krim serie , Camilla Läckberg. Anbefaler å lese i denne rekkefølgen
  • Isprinsessan 
  • Predikanten
  • Stenhuggaren
  • Olycksfågeln 
  • Tyskungen  
  • Sjöjungfrun
  • Fyrvaktaren

•  
    Jeg skal akkurat til å begynne på Lucifers evangelium av Tom Egeland nå. Sambo sverger iallefall på at den er til å anbefale. Ellers

• [link=http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=dragel%F8peren&p=1&r=1&cid=183613]Drageløperen[/link] Khaled Hosseini

• [link=http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=dragehoffet&p=1&r=1&cid=166465]Dragehoffet[/link] James Rollins

• [link=http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=hundre%20tak%20med%20h%E5rb%F8rsten&p=1&r=1&cid=156657]100 tak med hårbørsten før sengetid[/link] Melissa Panarello (sterk lesning)

• Alle shoppoholiker-bøkene (fantastisk morsomt)

• [link=http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=Mann%20p%E5%20deling&p=1&r=1&cid=162166]Mann på deling[/link] Frances Pye (morsom bok!)
  •  
    Husker jo ikke hva de heter[8D]

En som heter noe med perle snor eller noe...hmmm
    la meg sjekke.... fant ikek ut[8|]

Men en til da: som heter "Anna, Hanna og Johanna"

Og en utrolig rar, spennende og utrolig FIN bok som heter:
    Den tidsreisendes kvinne
    http://www.norli.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2418189

Den anbefaler jeg VIRKELIG!!!!!! Den er liksom på mange måter velig rar, men såååå fin da[:)]

ORIGINAL: Martes

• Isprinsessan 
  • Predikanten
  • Stenhuggaren
  • Olycksfågeln 
  • Tyskungen  
  • Sjöjungfrun
  • Fyrvaktaren

•  
    Jeg har steinhuggern på lydbok nå! Og er på slutten og den er virkelig spennende! Klarer ikke å legge meg til å sove om kvelden for jeg må bare høre litt mer[8D]

jeg leser serier. Fossefall er kjempebra synes jeg[:D]

Jeg syns jo Stieg Larssons Millennium-trilogi er av de desidert beste seriene per dags dato da! Bok nummer to er den beste, men de to andre er veldig gode de og.
    Ellers er jeg fan av Dan Brown. Alle ovennevnte har jeg til låns.

ORIGINAL: *Jordbæra*

ORIGINAL: Martes

• Isprinsessan 
  • Predikanten
  • Stenhuggaren
  • Olycksfågeln 
  • Tyskungen  
  • Sjöjungfrun
  • Fyrvaktaren

• Jeg har steinhuggern på lydbok nå! Og er på slutten og den er virkelig spennende! Klarer ikke å legge meg til å sove om kvelden for jeg må bare høre litt mer[8D]

Jeg hørte på Ulykkesfuglen først og da var det så rart og begynne med Isprinsessen etterpå. Hadde vært bedre å hørt de i riktig rekkefølge.
    Lydbok er genialt, jeg drar de med på tur, og med en spennende bok vil man jo ikke hjem igjen.

Enig Pijah at Stieg Larsson bøkene er best! Og liker du han kan jeg garantere du liker Camilla Läckeberg [:)]

ORIGINAL: Falk88

ORIGINAL: Persillen

1900 morgenrød
    1950 High Noon
    og
    1999 Aftensang

er også veldig glad i den triologien, og resten av bøkene om varg veum av Gunnar Staalesen [:D]

Varg Veum er tøff! Men gosh som jeg levde meg inn i alle historiene i trilogien, helt fantastisk! [:D]

You must log in or register to reply here.
    Back
    Topp