En god ammestol?

Gro(gu)

Flørter med forumet
Hei dere. Har noen en anbefaling for en god lenestol til amming? Er det en «need» eller «want»?

Hei dere. Har noen en anbefaling for en god lenestol til amming? Er det en «need» eller «want»?
Jeg må innrømme at jeg enten har sittet eller ligget i sofaen. Hvis du har plass til en ammestol så ville jeg kjøpt en med armlener. Da får du god avlastning. Har du ikke plass så funker sofa og pute helt supert det også! Ja, gulvet er ikke så værst i nøden det heller ;)

Kjøpte Poäng gyngestol fra IKEA :happy: Det var et rimelig og nyttig kjøp. Både jeg og mannen brukte den masse i småbarnsperioden, både da jeg ammet, men også bare som en kosestol eller til å gynge i om natten hvis hun våknet:Heartpink den er ganske bred, så var god plass til å bygge opp med puter.

Til når barnet flytter over på eget rom så vil jeg si det er et must, eller om du ikke skal ha en bedside crib så ville jeg nok også vurdert en ordentlig stol. Hvis du har en bedside crib så vil du jo bare løfte barnet over i sengen til deg og så løfte tilbake, da trenger du ikke sette deg opp, men om du foretrekker det så ville jeg nok hatt en god stol med støtte ved siden av. Til å ha i stua tror jeg ikke er nødvendig om du har en god ammepute.

Så spørs det litt hvor lenge du ammer. Det funka dårlig med armlener for min del når de var ett år - fikk ikke plass i stolen… det går an å amme på sengekanten også om du ikke har barn som må ammes så lenge før de sover igjen.

Tenker litt at det er en «want», men en billig stol fra ikea kan gjøre susen!! Evt en som du uansett vil ha i stua når du er ferdig med å amme…

Kjøpte Poäng gyngestol fra IKEA :happy: Det var et rimelig og nyttig kjøp. Både jeg og mannen brukte den masse i småbarnsperioden, både da jeg ammet, men også bare som en kosestol eller til å gynge i om natten hvis hun våknet:Heartpink den er ganske bred, så var god plass til å bygge opp med puter.
Signerer denne :) Ammet stort sett der jeg var uavhengig av stol, men denne stolen var veldig fin å ha når han begynte å sove på eget rom til nattamming og når vi hadde behov for å trekke oss litt unna for litt ro ved besøk osv. og vi bruker den også fortsatt akkurat som dere, kosestol og gynge om natten ved behov :) Jeg hadde plass til ammeputen cosyfix i stolen mener jeg å huske

Så spørs det litt hvor lenge du ammer. Det funka dårlig med armlener for min del når de var ett år - fikk ikke plass i stolen… det går an å amme på sengekanten også om du ikke har barn som må ammes så lenge før de sover igjen.

Tenker litt at det er en «want», men en billig stol fra ikea kan gjøre susen!! Evt en som du uansett vil ha i stua når du er ferdig med å amme…
Tenker det samme, vi fikk noen utfordringer etterhvert med armlener :smiley-ashamed004 men som små er det kjekt. Jeg ammet veldig mye og lenge av gangen i flere mnd. Og vil si at cozyfix ammepute var det beste kjøpet jeg gjorde. Trengte den ikke etterhvert, men Såå god de første mnd. Ps. Vi fikk ikke til liggende amming før han var ca 6 mnd

Jeg må innrømme at jeg enten har sittet eller ligget i sofaen. Hvis du har plass til en ammestol så ville jeg kjøpt en med armlener. Da får du god avlastning. Har du ikke plass så funker sofa og pute helt supert det også! Ja, gulvet er ikke så værst i nøden det heller ;)
Takk for svar! Vi har ikke så mye plass, og derfor lurte jeg på om det er nødvendig eller ikke.

Notert! :happy:

Til når barnet flytter over på eget rom så vil jeg si det er et must, eller om du ikke skal ha en bedside crib så ville jeg nok også vurdert en ordentlig stol. Hvis du har en bedside crib så vil du jo bare løfte barnet over i sengen til deg og så løfte tilbake, da trenger du ikke sette deg opp, men om du foretrekker det så ville jeg nok hatt en god stol med støtte ved siden av. Til å ha i stua tror jeg ikke er nødvendig om du har en god ammepute.
Bedside crib og ammepute ligger høyt på ønskelisten! Jeg prøvde å hente inspirasjon fra YouTube, og noen av dem sier at «nursing chair» er et must. Jeg prøver å være minimalist og kjøpe minst mulig, men alt virker så nødvendig :smiley-ashamed008

Jeg har en kranglete rygg og ser for meg at den liker bedre å sitte i en stol med mer støtte enn i sofaen, et pluss at man kan gynge i den for det har jeg alltid likt. Så på meg blir det gyngestol. Må nok dra å prøve litt forskjellige ser jeg for meg for å finne en som passer min kropp :)

Ammepute var gull til han ble for stor, men har aldri brukt noe fancy stol, satt masse i sofa hjørnet med sjeselong sånn at jeg kunne sitte med beina rett ut eller i kryss. Nå sitter vi stort sett godt tilbakelendt i sofa på dagtid og bare på sengekant med min hodepute som støtte under arm om natten

Back
Topp