en fråga om ul..

litennr3

Elsker forumet
vilka sykdommar kan dem se på ul i uke 18,19? kan dem se downs å andra genetiska sykdommar?

De sjekker ihvertfall for Downs. Da ser de på nakkefolden. Så kan de kanskje oppdage hjertefeil? Har egentlig ikke peiling...

Ja de kan se om babyen har downs. De sjekker også indre organer og hjerne.

oki.. takk för svar.. glömde helt å spörre om det.. har tänkt lite på de i eftertid..

ORIGINAL: Labambie

Denne nakkefolden synes ikke etter 12. uke.. Men de sjekker alle sykdommer de kan, hjertefeil, vannmengde, lunger, hjerne osv..

Signerer.
Jeg spurte om han kunne fortelle meg om babyen hadde Downs, men det kunne han ikke, sa han. Var umulig å se på det stadiet.

Men som Labambie sier sjekker de andre ting.
Hovedsaken er å avdekke store og skadelige feil på fosteret.

Denne nakkefolden synes ikke etter 12. uke.. Men de sjekker alle sykdommer de kan, hjertefeil, vannmengde, lunger, hjerne osv..

Det var jeg ikke klar over. Trodde de kunne se det ettersom alle blir tilbudt rutineundersøkelse i ca uke 18. Men jeg googlet det og leste litt om det.. [;)]

Ah. stemmer det ja.

De jobber vel for å få til ul tidligere i svangerskapet etter som jeg har hørt. Håper det kommer gjennom. Tok selv ul tidlig for å få sjekket at alt var som det skulle.
Legen min sa at de kunne se om babyen hadde downs på den ordinære ultralyden, men at det var MYE vanskeligere.

ORIGINAL: Lois Lane

Ja de kan se om babyen har downs. De sjekker også indre organer og hjerne.

kjenner ei som fikk en søt liten gutt med downs. hu fikk vite de ca 3 dager før fødsel, så hvis de kan se det på ul i uke 18, er det da rart at hun ikke fikk beskjed???

Back
Topp