En fot innenfor...

Vakle

Elsker forumet
Hei! Da er jeg så heldig å kan ha den ene foten i dette forumet også. Er litt sjokkskadet i dag, det kommer nok mer etterhvert. [;)]

Gratulerer nok engang.

Har du regnet på termin?

Hmmm, jeg tror det er 23. juni. Jeg hadde uttak 28 september, og innsett 30... Er du flinkere enn meg til å regne på det? Når er det vanlig med første UL? Jeg kan/vet jo ingenting!

Du ringer fertilitetsklinikken, sånn rundt uke 8 pleier de i Porsgrunn.

Etter mine beregninger så vil jeg si at du har termin etter egguttak=el.
Da blir dagen 23.juni.

Men noen leger liker hest å ta det etter egginsetting og de vil de si beregnet termin 25.juni, men det er jo UL termin som bestemmer om egget festet seg sjapt, delte seg fort osv...den kan du normalt stole på.

Ah, ok :) Godt å ha noen som har peiling! Må man ta UL på klinikken? Håpte jeg slapp å reise så langt for en UL når jeg har flink gyn. hjemme... Det kan jo hende de er trente på å se etter spesielle ting... hva vet jeg ;)

Men dersom jeg var deg, så skal du jo ringe fertilitetsklinikken...men jeg ville også kontaktet legen eller jordmora som du vi bruke, tidlig.
Dersom du har sokkersyke eller er i risikogruppen av en eller annen årsak så blir det sjekk på sykehuset, jeg skal selv ringe sykehuset mitt i slutten av denne uken slik at jeg for drøssevis med UL slik som sist.
Dette er pga min alder at jeg er i risikogruppen. Mange flere kontroller enn normalt.

Jef kommer til å gjøre som sist velge spesialisten jeg hadde på sykehuse sist og jeg vil ogsåha en jordmor på sykehuset. Med tanke på fødselen og snakke om den. Synes det er lettere å snakke om slikt med en jordmor, men å snakke teknikk så er spesialisten jeg brukte helt super i henhold til ul og slikt etc.....

ORIGINAL: Vakle

Ah, ok :) Godt å ha noen som har peiling! Må man ta UL på klinikken? Håpte jeg slapp å reise så langt for en UL når jeg har flink gyn. hjemme... Det kan jo hende de er trente på å se etter spesielle ting... hva vet jeg ;)

OK da kan du slippe, ring gynkologen din og ring klinikken, da skal gynkologen din sende over resultatet til klinikken din slik at de for arkivert det i mappa du har der[:D]

Da har jeg litt å ta meg til. Jeg får uansett ta en ekstra test på tirsdag (som er testdagen fra klinikken) og så skulle dem ringe fra klinikken. Har du normale menssmerter i magen / underlivet nå? Jeg kjenner til stikk nedentil og magen er litt øm (som ved mens). Antar at det OGSÅ er normalt?

ORIGINAL: Vakle

Da har jeg litt å ta meg til. Jeg får uansett ta en ekstra test på tirsdag (som er testdagen fra klinikken) og så skulle dem ringe fra klinikken. Har du normale menssmerter i magen / underlivet nå? Jeg kjenner til stikk nedentil og magen er litt øm (som ved mens). Antar at det OGSÅ er normalt?

Dette er ikke normale menssmerter for meg, men jeg har det.

Merker det særlig dersom jeg reiser meg raskt, det er bare den lille huleboeren som graver seg dypere inn. Livmoren begynner å utvide seg og ligamentene som holder livmoren fast i bekkenet strekker på seg også da for du slike "smerter".
OK først merker du festingen,
så begynner livmoren å bli støre etterhvert og da merker du det i ligamentene også.
HELT NORMALT!!!!

Gratulera så masse!! Heilt fantastisk [:)][:)][:)]

Selv om det er lett å tenke at det er normalt, vet man jo aldri. Godt å få det bekreftet!

Veslandsjento: Takk for gratulasjoner her også!

Gratulerer så mye!! Så artig etter så lang tid![:D]

Back
Topp