En fot inn her?

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Jeg er rett og slett litt usikker om jeg hører til her, men setter en tå inn her med håp om noen råd.
Jeg fikk en datter i august og mensen kom tilbake under en måned etter fødsel, og andre mens har ikke engang rukket å komme. Ca 12 dager etter første mens hadde jeg en liten blødning med friskt blod, som gav seg samme kveld, jeg tenkte med en gang på festeblødning. Når mens var 8 dager sen tok jeg en test som var negativ, noen dager senere fikk jeg magesmerter (kraftige menssmerter som jeg også hadde når jeg gravid med datteren min) og bestemte meg for å ta en test til som da var svakt positiv. I dag er mens 18 dager sen og sist graviditet hadde jeg masse symptomer innen nå og jeg begynte virkelig å lure på om jeg var gravid så jeg tok en ny test som idag var negativ... tok den ikke på morgenurin men om jeg virkelig er gravid burde ikke det spille noen rolle innen nå?
Kroppen er fortsatt på bærtur etter en lang og tung graviditet og jeg kjenner ikke riktig igjen min egen kropp og det er mye blanda følelser om to så tette barn...
Ifølge forrige (og første) mens så er termin 23.juni og jeg er i uke 6+4, om dette stemmer vet jo absolutt ikke ettersom kroppen ikke har rukket å komme tilbake til normalen.
Kan det ha vært en falsk positiv tror dere?
Noen flere som har erfaringer med to så tette? Min datter er født 14 august så det blir 10 måneder mellom de isåfall

Skulle tro en hcgtest blir positiv viss du er i uke 6+4.. Tar ofte litt tid før syklusen er i gang igjen etter fødsel, så vanskelig å si kanskje om du er 18 dager sen?

Ville nok prøvd en digital test hvor det står med bokstaver om den er positiv eller ei. Eventuelt tatt hcg test hos lege for å være helt sikker :-)

Er du så langt på vei skal det ikke være mulig å få negativ test uansett når på dagen den tas..
Ville også bedt om en hcg prøve evt..

Jeg tror ikke du er gravid :) Det er bare å nyte å ikke ha mens. Jeg hadde også en "mens" etter fødsel. Men så kom den ikke før 6 måneder etter. Så jeg tror ikke det var en reell mens. Ta en digital og hvis den viser "Ikke gravid" ville jeg roet meg med det.

Har du først testa positivt én gang, så er du gravid. Positiv er positiv:)
Men du kan vel ta en til for sikkerhets skyld?

Er du så langt på vei skal det ikke være mulig å få negativ test uansett når på dagen den tas..
Det jeg tenkte også :/ får vel ringe legen imorgen og be de om å måle hcg

Det kan jo ha vært en kjemisk. Da gir det et slags falsk positivt resultat.
Hadde det før jeg ble gravid med eldste.

Jeg ville tatt en digital test og så ville jeg bedt om en blodprøve hos legen, evt gynekolog som har UL. Lykke til.

Jeg ville tatt en digital test og så ville jeg bedt om en blodprøve hos legen, evt gynekolog som har UL. Lykke til.
Det kan jo ha vært en kjemisk. Da gir det et slags falsk positivt resultat.
Hadde det før jeg ble gravid med eldste.
Har du først testa positivt én gang, så er du gravid. Positiv er positiv:)
Men du kan vel ta en til for sikkerhets skyld?
Jeg tror ikke du er gravid :) Det er bare å nyte å ikke ha mens. Jeg hadde også en "mens" etter fødsel. Men så kom den ikke før 6 måneder etter. Så jeg tror ikke det var en reell mens. Ta en digital og hvis den viser "Ikke gravid" ville jeg roet meg med det.
Ville nok prøvd en digital test hvor det står med bokstaver om den er positiv eller ei. Eventuelt tatt hcg test hos lege for å være helt sikker :-)
Skulle tro en hcgtest blir positiv viss du er i uke 6+4.. Tar ofte litt tid før syklusen er i gang igjen etter fødsel, så vanskelig å si kanskje om du er 18 dager sen?
Jeg var gravid, men det viste seg å være svangerskap utenfor livmoren...
Det var derfor hcg stigning var så lav og derfor jeg hadde magesmerter :(
Kvelden før legetimen min så hadde jeg hatt kraftige menssmerter hele kvelden, jeg tok meg litt smertestillende og gikk å la, jeg våknet midt i natten med ekstreme smerter og mer smertestillende hjalp ingenting. Smertene ble bare verre og jeg var sikker på at det var blindtarmbetennelse, smertene gikk fra underlivet og hele veien opp til skuldra og var uutholdelig så vi bestemte oss for dra til sykehuset. Der kom jeg øyeblikkelig inn og det ble fort konstantert at det var snakk om et svangerskap utenfor livmoren. Jeg fikk sterke smertestillende og fikk endelig sove og slappe av litt før det var klart for operasjon. Jeg fikk narkose og fikk en kikkhullsoperasjon og alt gikk bra og de kunne ikke se noen skader som kunne skulle gjøre det vanskelig å bli gravid i fremtiden igjen. Sykehuset var kjempeflinke og jenta mi på 2,5 mnd fikk komme inn til meg når jeg våknet etter narkosen og de hjalp meg med pumping og så fort operasjonen var over tok de hensyn til ammingen og gav meg smertestillende jeg kunne amme på. Jeg fikk komme hjem dagen etterpå og jeg jobber fortsatt med å komme meg tilbake i hektene.
Når det endelig var sikkert at jeg var gravid så forsvant alle bekymre om to så tette barn jeg var overlykkelig et lite sekund før gynekologen sa at svangerskapet må avbrytes. Denne graviditeten kom definitivt som er enorm overraskelse, men når den endelig ble konstantert så var den så velkommen og det føltes som teppet ble revet vekk under oss. Vi har nå bestemt oss for at vi vil ha to tette, og skal begynne å prøve igjen så fort formen tillater det så forhåpentligvis så kommer jeg inn i et annet 2017 forum!

Leit å høre at det gikk galt med den lille. Men godt å høre at dere rakk å områ dere og glede dere over å kunne få to tette.
God bedring og lykke til videre med prøving. Kos deg med babyen og mannen din så lenge.

Takk alle sammen ❤️

Tenkte bare oppdatere dere her, jeg har blitt gravid igjen og er nå i uke 10+6 og har termin i oktober [emoji4] vi er overlykkelige, og har allerede fått vært på flere ultralyder for å forsikre oss om at alt er som det skal [emoji1348]

Tenkte bare oppdatere dere her, jeg har blitt gravid igjen og er nå i uke 10+6 og har termin i oktober [emoji4] vi er overlykkelige, og har allerede fått vært på flere ultralyder for å forsikre oss om at alt er som det skal [emoji1348]

Gratulerer så mye :) Det var hyggelige nyheter!

Back
Topp