En flott natt :)

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Etter å ha slitt litt med å få lillebror til å sovne på natten, tror jeg vi knekte koden i natt :)

Jeg har tidligere måttet amme han liggende på siden, liiiiiirke ut puppen når han sovnet og liiiiirket meg på min side av sengen. Ca 9 av 10 ganger har han våknet, og vi har måttet starte på nytt..... Du kan trygt si at puppene var såååre! Byssing, vugging, synging o.l. har hatt ingen effekt. Han har også sovet mye kortere dupper på natt enn på dagtid, og to netter har jeg bare fått 3 timer søvn tilsammen. På dagtid snorksover han i timesvis i vogna, bilstolen eller liggende på magen på et saueskinn.

I natt laget jeg et "rede" til han i sprinkelsengen, ammet han stappmett og søvnig, og rapet han skikkelig. Så la jeg han ned og brukte litt tid på å få han til å godta sutten (jeg synes disse sinte-sutte-lydene han lager er så sjarmerende, akkurat som han tygger og kjefter på sutter før han suger seg fast :P ) Plutselig begynte han å grynte (noe han gjør før han sovner) og bikke med øynene! :D Det tok en stund før han klarte det, men til slutt sovnet han av seg selv med sutten, helt uten hjelp :) :) Jeg nynnet og hjalp han med sutten i starten, men selve innsovningsprossessen gjorde han selv. Han sov i 3,5 timer :D Og ikke minst; vi klarte å gjenta det senere på natten og han sov 2 timer til. Da var klokken 7 og vi stod opp sammen med mannen og storebror.

HERLIG!! :D

Så deilig å finne ut av slike ting! Håper det fortsetter like bra framover også :)

å gud det hørtes herlig ut :-) våre netter er slik de tidligere nettene dine har vært omtrent i tillegg til at hun bare vil puppe og sove oppå en av oss på dagtid også (tar smokken heldigvis) men jeg er så sår nå at jeg har skorper på begge brystvortene og det gjør så vondt.
i natt sov hun 30-45 min i slengen, men med puppen fram til ca 3.30, da hadde jeg endelig klart å amme henne met og greide og trekke meg noen cm unna uten at hun våknet og vi sov ca 3t.
er så sliten jeg selv om jeg jo ikke har gjort annet enn å sitte i sofa siste dagene. men hun er jo bare så skjønn hehe
hun er jo bare 4,5 døgn så vi får vel bare fortsette å prøve :-)

å gud det hørtes herlig ut :) våre netter er slik de tidligere nettene dine har vært omtrent i tillegg til at hun bare vil puppe og sove oppå en av oss på dagtid også (tar smokken heldigvis) men jeg er så sår nå at jeg har skorper på begge brystvortene og det gjør så vondt.
i natt sov hun 30-45 min i slengen, men med puppen fram til ca 3.30, da hadde jeg endelig klart å amme henne met og greide og trekke meg noen cm unna uten at hun våknet og vi sov ca 3t.
er så sliten jeg selv om jeg jo ikke har gjort annet enn å sitte i sofa siste dagene. men hun er jo bare så skjønn hehe
hun er jo bare 4,5 døgn så vi får vel bare fortsette å prøve :)

Det er skikkelig drøyt de første dagene, puppen ute hele tiden! Men de er jo begge to helt nyfødte fortsatt, ingen dager er like ennå :) Bruker du Purelan? Bare hold ut, her har det blitt litt bedre allerede :)

Høres ut som jenta mi og meg :-) ga henne smokken for første gang inatt og den ble tatt godt imot!!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det er skikkelig drøyt de første dagene, puppen ute hele tiden! Men de er jo begge to helt nyfødte fortsatt, ingen dager er like ennå :) Bruker du Purelan? Bare hold ut, her har det blitt litt bedre allerede :)
høres bra ut, ja har skaffet purelan :-) er jo ikke vant til dette for hadde jo ikke melk til Robert

Vi driver og prøver og feiler her også. Lillemann er 6 dager gammel og vi har hatt et par gode netter der han har sovet 4 timer, blitt ammet og deretter sovet 3 timer. Da er jeg fornøyd. Men har hatt noen netter med pupp, pupp og atter pupp samt magevondt. Ikke begynt med smokk ennå, så vi har litt å gå på.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg bare lurer, gir dere babyene smokk så tidlig? Vi fikk beskjed fra helsestasjonen at når man ammer bør man vente med å introdusere smokk de første fire ukene, da barnet trenger å øve seg på å finne god sugeteknikk, og en smokk kan være så forskjellig fra et bryst at barnet bør kjenne brystet først..
Pluss at, jeg prøver å amme hver 2.-3. time og har merket at det nesten gjelder natten og... Lillegutt er såå glupsk, at om det går lenger tid mellom måltidene spiser han så fort, at han gulper masse etterpå... Men, får hjemmebesøk av helsesøster imorgen, får spørre henne om ammerutiner tror jeg... Føler alle gjør og sier så forskjellig... Vet at det er forskjell fra unge til unge da, men likevel...

Jeg bare lurer, gir dere babyene smokk så tidlig? Vi fikk beskjed fra helsestasjonen at når man ammer bør man vente med å introdusere smokk de første fire ukene, da barnet trenger å øve seg på å finne god sugeteknikk, og en smokk kan være så forskjellig fra et bryst at barnet bør kjenne brystet først..
Pluss at, jeg prøver å amme hver 2.-3. time og har merket at det nesten gjelder natten og... Lillegutt er såå glupsk, at om det går lenger tid mellom måltidene spiser han så fort, at han gulper masse etterpå... Men, får hjemmebesøk av helsesøster imorgen, får spørre henne om ammerutiner tror jeg... Føler alle gjør og sier så forskjellig... Vet at det er forskjell fra unge til unge da, men likevel...

Jeg har en ekstremt sugesterk unge, helt fra fødselen av :) (førstemann var ikke slik) Jeg introduserte sutt dag 2 uten problem. Han henger hardt i puppen hele døgnet, uten problem. Han går fint opp i vekt og jeg har masse melk :) Jeg har kun brukt sutt for å hjelpe han å roe seg ned,feks i stellesituasjon og nå på natt etter et større måltid. Jeg passer på å aldri bruke sutten som "pause" for meg når han egentlig er sulten feks.

Her fikk hun tutt i løpet av første levedøgn. Legger godt på seg,og tar bryst helt fint. Sugebehovet hennes var voldsomt stort de første dagene,derfor gav vi henne tutt så tidlig. Ble sår og det var VONDT og legge henne til. Nå er dette mye bedre og hun bruker ikke tutten så veldig egentlig.

Jeg har en ekstremt sugesterk unge, helt fra fødselen av :) (førstemann var ikke slik) Jeg introduserte sutt dag 2 uten problem. Han henger hardt i puppen hele døgnet, uten problem. Han går fint opp i vekt og jeg har masse melk :) Jeg har kun brukt sutt for å hjelpe han å roe seg ned,feks i stellesituasjon og nå på natt etter et større måltid. Jeg passer på å aldri bruke sutten som "pause" for meg når han egentlig er sulten feks.
signerer her og bruker smokken når jeg tydelig ser at det ikke er mat hun er ute etter. jeg er så sår nå at jeg blør og har skikkelig skorper på begge brystvortene.

Back
Topp