En flau plage...

KirstenJ

Flørter med forumet
Jeg har fått en hemoride etter fødselen. Den er ekkel, og klør!! Noen som har tips til å få bort denne? Kjøpte en salve på apoteket, men den svir, og det klør enda mer... Det er ubehagelig både å sitte, ligge og gå. Håper noen har en vidunderkur;)

Hvor lenge siden er det du fødte? :)

Er det ikke sånn at man skal på kontroll 6 uker etter fødsel? Du kan jo ta opp problemet der :) Eller eventuelt høre på apoteket om en annen type krem, hvis det finnes.

Jeg har hørt at noen må operere bort sånt, hvis det ikke fungerer med krem. Men du kan også se om det går over av seg selv etter hvert da kanskje..? Det er i hvert fall ikke farlig :D Men det høres ikke godt ut.. :-/

Tror du skal være forsiktig med å presse for hardt når du er på do, for da kan det hende at den forsvinner av seg selv fortere ;) (mener jeg har lest det et sted før) hehe. Mye rare problemer man skal få av å produsere barn altså.. :P 

Jeg fikk også det mot slutten av graviditeten og etterpå. Den forsvant av seg selv etter en ukes tid faktisk, kan jo være du er like heldig. Tror de pleier å forsvinne av seg selv, hvis ikke kan det opereres hvis det blir veldig plagsomt. Det går an å prøve å dytte den inn i rumpa når du har vært på do (ja, ekkelt, hehe).

den er nok blodfylt nå, ta litt is og legg i en klut og kjøl ned hemoroiden, sørger for at blodtrykket synker i hemoroiden og det fungerer som smertelindring. bruk hemoroidekrem. man får en krem på resept som heter rectogesic, den er veldig dyr, men super effektiv :) du kommer nok alltid til å ha en liten "lefse" deg, men den skal tømme seg etterhvert, hvis den ikke gjør det og stadig fyller seg kan man få den fjernet. når du skal nr to på do så må du ikke presse, da øker du trykket og den fyller seg med mer blod, spis mat som gjør avføringen mykere, evnt bruk lactulose :) håper dette var til litt hjelp :)

Tusen takk for gode svar:) Jeg fødte for 8 dager siden. Har "heldigvis" hatt løs mage siden fødselen, så slipper å presse. Beklager kjipe detaljer;) Har fått tips om en stikkpille på resept også, så skal ringe i morgen for å få den.

Back
Topp