En fin historie!

Tøsa!

Gift med forumet
Det handler om et noe eldre ektepar som bor i nabobygda her. Altså bygd som i skikkelig bønder.
Kona ble plutselig livstruende syk, hun fikk kreft eller spredning av kreften, og måtte flys til St.Olavs, som er et godt stykke unna.
Mannen hadde ikke mulighet til å være med, for dette skjedde midt i slåttonna, så han hadde rett og slett ikke råd til å reise, for om han droppet den, så ble konsekvensene mindre inntekt.

En morgen satt han og så ut av kjøkkenvinduet, og over åsen der kom det kjørende traktorer. Det var naboene som hadde bestemt seg for å stille opp og ta slåttonna for mannen så han kunne være med kona si.
Og som bønder flest var de store ordene vanskelige å få frem, så de sa bare at han måtte se til å ha seg til Trondheim.

Jeg griner så hver gang jeg tenker på denne historien, for jeg synes den er så utrolig rørende.

Så fantastisk! :-)

Da vi kom hjem fra sykehuset etter at pappa døde så hadde naboen måket innkjørselen vår, en gammel mann og bratt bakke. Utrolig fint gjort :-)

Så nydelig :)

Ser for meg den reklamen, hvor traktorene kommer i hundretall over åsen :P

Nydelig historie!
Det er sånne ting som er så fantastisk med bønder og landet vs. byen.
Folk stiller opp for hverandre! I hvertfall i mye større grad enn i byen.

Dumme dama, du må jo ikke gå hen og poste sånne nydelige historier når det befinner seg hormonelle kvinnfolk her inne *snufs*

©Smartass skrev:

Haha, ja det gjorde jeg også! :)

Kjempeflott gjort! Det er så godt å høre at folk faktisk stiller opp for hverandre når det er noe man kan gjøre. 

©Smartass skrev:

Ja jeg så den reklamen nettopp, derfor jeg kom på denne historien.

Back
Topp