Kjenner meg veldig igjen i følelsene dine rundt det her. Husker det var noen som stilte spørsmålet "Hva er din største frykt?" på et forum en gang for mange år siden, og folk svarte at de var redde for å bli gale, eller sykdom, eller å miste noen, men for meg var det å aldri få barn. Jobbet med tanken på at det kanskje ikke ville skje i mange år, og ble egentlig nokså fortrolig med det til slutt. Men da alt plutselig lå til rette for det i en alder av 34, så var jeg jo veldig spent på om det ville gå. Har alltid hatt litt pcos-tendenser (ikke fått diagnosen), vært mye stresset og div. helseproblemer, så følte virkelig på meg at jeg nok var en av de som ikke skulle få til dette.
Det er jo også litt som å kaste terning dette med prøving. Vi har vel alle vært med på brettspill der vi ikke kommer oss av flekken, mens andre er i mål for lengst. Noen prøver i flere år på første, mens nr to og tre sitter på første forsøk, og motsatt. Jeg vet ikke hvor gammel du er, eller hvor lenge dere har prøvd, men at ting ser bra ut etter sjekk er jo veldig positivt! Og
hvis det faktisk skulle være noe som hindrer dere i å bli gravide naturlig, så er mulighetene for ivf/donor en fantastisk trygghet! Syntes jeg i hvertfall. Håper du kan finne litt ro i sjela, og at du kan kose deg litt med prosessen også. Prøving er litt av en boble, og selv om den kunne være nervepirrende å stå i, så elsker jeg å se tilbake på den nå!