En enkel oppskrift på potetsalat?

bessie

Elsker forumet
Eg har lyst å lage hjemme laget potetsalat men vet ikke hvordan :-P er det noen som har en enkel og god oppskrift som de vil dele?

Jeg har brukt tine sin oppskrift. Kjempegod:D

Det enkle er ofte det beste:

kokte poteter, eple, løk og rømme. samt en liten dæsj majones.

6-8 poteter, 1 eple og 1 løk mikses med 1 beger rømme og majones til smaken er der du vil ha det. Jeg liker ikke så mye dill dall i mine potetsalater, denne er best synes jeg.

Finner ei basis oppskrift og puttar oppi eple og egg :)

Det enkle er ofte det beste:

kokte poteter, eple, løk og rømme. samt en liten dæsj majones.

6-8 poteter, 1 eple og 1 løk mikses med 1 beger rømme og majones til smaken er der du vil ha det. Jeg liker ikke så mye dill dall i mine potetsalater, denne er best synes jeg.

Bruker dette + litt sylteagurkvann og agurkmix :)
Synes det syrlige gir den ekstra piffen.
Må ha GRØNT eple i da.

majones, litt rømme, salt og pepper, sylteagurkvann og poteter selvfølgelig :p

Poteter, purre, reddik, lik del majones og rømme, salt og pepper :)
Grønn eple er sikkert godt i også :)

Tusen takk for flotte oppskrifter :-D

Nå lure eg på om man skal blande majones og rømme før man har i potene? Følte at det ikke blei veldig balda ut når eg hadde potetene først i

Nå lure eg på om man skal blande majones og rømme før man har i potene? Følte at det ikke blei veldig balda ut når eg hadde potetene først i
Bland d før ja,så kan du også bruke grillkrydder hvis du vil ha grill potetsalat,smak deg frem!:)

Jeg blander alltid majones og creme fraiche, og lar det stå litt kaldt før jeg har oppi potetene. Jeg liker ikke rømme derfor creme fraiche. Syns at det blir en mer nøytral smak ved å vente med potetene.

Hvorfor lage når kiwi selger FirstPrice potetsalat.
Alt det ekstra arbeidet.

Back
Topp