En eller to? HCG verdier?

Vesla12

Flørter med forumet
Hei!
Jeg fikk jo satt inn to embryo og har blitt fulgt med HCG målinger. Siste ble tatt i går når jeg var 5+0 og var på 5800. For å ha en HCG på 341 12 dager etter innsett og 3300 17 dager etter innsett så ble jeg litt nervøs av gårsdagens verdier. Skulle ønska den var litt høyere..
Ser likevel at den er fint innenfor og at jeg har veldig høye HCG verdier til å ikke være lenger på vei. Begynner lure på om begge har festet seg? Noen som har tatt HCG og kan sammenligne? Blir lenge å vente i to uker til for å få svaret..

Håper iallefall det stemmer med at det ofte er mindre sjans for spontanabort med høye verdier!?

hv334m.png

Kurven som jeg fikk på de to siste prøvene ser vel bra ut?

Ha en fin dag!

Klem smånervøs Vesla
 
Hcg er vel veldig varierende fra person til person? Jeg hadde 17000 26 dager etter befruktning eller noe. Og etter det jeg husker sto det på en tabell at det var normalt med alt fra 3000-20000 rundt den perioden. Da jeg spurte legen om jeg kunne ta en ny for å sjekke stigningen fikk jeg bare til beskjed at så lenge den var over 5 var man gravid og når jeg hadde så høy var det ingen grunn til å ta en ny prøve.

Man blir helt tullerusk av å følge sånn veldig med på stigning av hcg og sånn tror jeg. Med masse bekymringer man kunne vært foruten :p
 
Det er visst vanlig at den stiger raskere i begynnelsen, og at det avtar etterhvert;-) No worries!
PS;
Jeg hadde på
16 dpo - 1212 i HCg
18 dpo - 2381
Tror du burde regne dpo (days past ovulation) isteden så har du et bedre sammenligningsgrunnlag. Innsett/rugedag blir diffust med tanke på befruktning/dyrking osv.
PS. Dette er så spennende! Vi fikk og satt inn to vettu. Har ul til tirsdag:) Hvs m deg? Tvi tvi for oss!!!❤️
 
Jeg prøver på det men den nettsiden jeg har lagt ut bilde av her så legger man inn IVF osv så regner den ut :)

Så spennende for oss begge! Jeg klarer fortsatt ikke slappe av selv om symptomene kommer mer og mer. Men har litt murringer osv men lest at det kan være normalt! Jeg skal opprinnelig ikke ha ultralyd før 17 desember(9+1), men har bestilt privat :p Så er nøyaktig to uker til jeg får vite noe mere! Du må oppdatere meg! Hva sier magefølelsen?
 
Back
Topp