EN EKSTREMT VIKTIG BESKJED!!!!!

Når enkelte personer fremdeles ikke har lært, etter så mange advarsler om barn/hunder i bilene og tepper over vognene, så får de rett og slett ta konsekvensene selv om barnet eller dyret dør. Jeg ser fremdeles mange som dekker til vognen og tenker for meg selv at ja de finnes tydeligvis fremdeles. Har komt frem til at de VIL IKKE la være å dekke til åpningen på vognen for da hadde de sluttet for lenge siden. Jeg har også sluttet å gi beskjed fordi jeg gidder rett og slett ikke lenger å bry meg om det som blir andres konsekvenser, så lenge det ikke gjelder mine barn og mine dyr :-) Egoistisk å tenke sånn, ja det er mulig det
Det synes jeg faktisk var litt drøyt å si :o

Jeg må jo ærlig si jeg skjønner uvitenhenten godt. Det er ikke alle som leser forum og babysider på nett... Noen går faktisk bare på de kontrollene de må og det er det... Og når da slike ting selges i omtrent enhver baby/barnebutikk så er det jo forståelig at folk tenker et teppe er like greit og ikke minst billigere.
Vis vedlegget 183165

Så dere som skriver at dere blir sinte, får lyst til å rive av pleddet osv... Det er faktisk heggelige måter å si ifra på uten å skaffe seg fiender ;)
Her henger det plakat så man må ikke være på forum for å se det
Skrives også om det i aviser

Når enkelte personer fremdeles ikke har lært, etter så mange advarsler om barn/hunder i bilene og tepper over vognene, så får de rett og slett ta konsekvensene selv om barnet eller dyret dør. Jeg ser fremdeles mange som dekker til vognen og tenker for meg selv at ja de finnes tydeligvis fremdeles. Har komt frem til at de VIL IKKE la være å dekke til åpningen på vognen for da hadde de sluttet for lenge siden. Jeg har også sluttet å gi beskjed fordi jeg gidder rett og slett ikke lenger å bry meg om det som blir andres konsekvenser, så lenge det ikke gjelder mine barn og mine dyr :) Egoistisk å tenke sånn, ja det er mulig det
Eh jeg håpet du ikke er seriøs nå?
Dette var drøyt synes jeg

Her henger det plakat så man må ikke være på forum for å se det
Skrives også om det i aviser

På helsestasjonen her er det ingen plakater, jeg har kunn sett dette i media 1(!) gang så det er ikke gitt at alle får med seg denne infoen... Ikke alle leser plakater osv på helsestasjonen heller... Syns derfor det er stygt å se hvordan dette har utviklet seg. Med uthenging på facebook og direkte angrep på gata... Folk må virkelig skjerpe seg...

Observerte senest i går at en far hadde satt igjen barna i bilen uten et eneste åpent vindu i solsteika. Jeg rakk ikke gjøre noe for han kom ut av butikken rett etter meg, men det er fint det advares mot slike ting for det kan visstnok ikke sies for ofte. Burde vært opplyst om slike ting i alle media, på alle butikker og iallefall på helsestasjoner. Er så mange som ikke tenker seg om når de "skal bare..", dessverre :-(

Viktig. Og folkens, vi kan alle spre dette videre ved bla å printe ut info til helsestasjonen.

Vår hs hadde ikke info om dette og bilsikring, jeg ga beskjed og hang opp lapper.

Observerte senest i går at en far hadde satt igjen barna i bilen uten et eneste åpent vindu i solsteika. Jeg rakk ikke gjøre noe for han kom ut av butikken rett etter meg, men det er fint det advares mot slike ting for det kan visstnok ikke sies for ofte. Burde vært opplyst om slike ting i alle media, på alle butikker og iallefall på helsestasjoner. Er så mange som ikke tenker seg om når de "skal bare..", dessverre :-(
Har jeg å opplevd. Jeg tok ut barnet og tok h*n med i skyggen....
Moren ble rasende...

Når enkelte personer fremdeles ikke har lært, etter så mange advarsler om barn/hunder i bilene og tepper over vognene, så får de rett og slett ta konsekvensene selv om barnet eller dyret dør. Jeg ser fremdeles mange som dekker til vognen og tenker for meg selv at ja de finnes tydeligvis fremdeles. Har komt frem til at de VIL IKKE la være å dekke til åpningen på vognen for da hadde de sluttet for lenge siden. Jeg har også sluttet å gi beskjed fordi jeg gidder rett og slett ikke lenger å bry meg om det som blir andres konsekvenser, så lenge det ikke gjelder mine barn og mine dyr :) Egoistisk å tenke sånn, ja det er mulig det
Ehhh.... Den var drøy! Husk at bare fordi du legger merke til det med "flere", vil ikke det si at enkeltpersonen du ser har peiling. Slutt aldri å bry deg om andre! Farlig å tenke slik synes jeg, og trist å se at enkelte gjør det. Hadde satt stor pris på at folk sa i fra til meg om jeg gjorde ting som var potensielt farlige for mine kjære. Er ikke alle nyhetssaker som når alle, av ulike årsaker. Og er faktisk ikke lenge siden bl.a Stokke solgte tepper laget spesielt for å henge foran vognåpningen f.eks.... Når det er sagt, har jeg aldri sett foreldre som dekker vognåpningen, kun små deler av den for å skjerme sola. Er overrasket over at du ser så mange så ofte.... Håper uansett du tenker deg om, og fortsetter å være et medmenneske :) :Heartred:love7

Sa i fra en gang til ei ung mor og hennes mor. De ble rasende fordi jeg blandet meg inn.
De hadde en knapt 2 mnd gammel baby i en vogn, med tykk vinterpose, pluss pledd over der igjen. I tillegg regntrekk over som dekte mye av åpningen. Oppå der lå de tykke vinterjakkene til mor og bestemor, som dekte enda mer av åpningen. De satte seg ned på kafeen der jeg og samboeren min var og spiste lunsj. Babyen lå og hylskrek i vogna, og da mor endelig tok h*n opp var h*n gjennomvåt av svette. For babyen hadde 2 lag med ull på seg pluss en tykk dress. (dette så jeg da hun begynte å kle av den lille og sa "stakkars har du skreket deg svett". Jeg hadde lyst å si noe mer angående det, men fikk beskjed av sambo om at jeg hadde sagt nok til de.

Back
Topp