En ekstra kopp kaffe vs piller?

• Trådstarter Trådstarter Byebye
  • Opprettet Opprettet
B

Byebye

Guest
Jeg har i det siste begynt å slite veldig med hodepine/migrene... Prøvde paracet igår kveld (2stk) og det hjalp ingenting... jeg har skikkelig vondt hver eneste dag og må helst ligge...
Pappa fortalte meg at kaffe kunne hjelpe mot migrene så jeg tok en kopp kaffe på morgenen idag og det hjalp faktisk...

Så jeg lurte på... man skal ikke drikke mer enn 1-2kopper kaffe om dagen, men er det skadelig om man tar 1kopp kaffe ekstra i forhold til å ta paracet flere ganger om dagen hver dag?

(ps, jeg drikker ikke kaffe til vanlig)

så lenge du drikker under fire kopper tror jeg det er greit...
og da tror jeg de mener vanlige kaffekrus=)

Har hatt samme problemet, og blir medre med en kopp kaffe.

Jeg tror ikke en ekstra kopp kaffe veier opp for paraceten du da ikke tar. Det er jo vidt forskjellige stoffer man bør holde seg unna i et svangerskap. Ellers skal jeg være forsikitig å mene noe om dette, men når det gjelder VANLIG hodepine hvertfall, har jeg fått inntrykk av at dette er noe vi bare får finne oss i mens vi er gravide...[:'(] Det er ganske vanlig i første og andre trimester, men man skal ikke være så mye plaget av det i tredje.

Jeg har hatt mye hodepine de siste dagene jeg og, har prøvd å klare meg uten paracet.
Nå som jeg har hatt ferie har jeg jo hatt muligheten til å ta en stort glass vann og legge meg, og det hjelper jo alltid.

Noen ganger hjelper det med litt nakkemassasje også, eller faktisk å spise litt mat...

Men nå som jeg skal jobbe igjen fullt, er jeg litt usikker på hva jeg gjør om hodepinen fortsetter.
Tror jeg skal ty til pinex, det kan jo gravide ta ettersom jeg har lest, og det fungerer jo fort.

Ellers så skal jeg prøve ut kaffetrikset og se om det funker,
drikker jo ikke kaffe til daglig lenger, så da har jeg jo muligheten til å ta en kopp for hodepinen [:)]

ORIGINAL: elink

Jeg tror ikke en ekstra kopp kaffe veier opp for paraceten du da ikke tar. Det er jo vidt forskjellige stoffer man bør holde seg unna i et svangerskap. Ellers skal jeg være forsikitig å mene noe om dette, men når det gjelder VANLIG hodepine hvertfall, har jeg fått inntrykk av at dette er noe vi bare får finne oss i mens vi er gravide...[:'(] Det er ganske vanlig i første og andre trimester, men man skal ikke være så mye plaget av det i tredje.

Jeg har nok migrene... starter over øynene (øyelokka) og skyter over panna og bakover i hodet... sliter med å ha øynene ordentlig åpne og å ha hodet oppe (altså ikke hvile hodet på pute o.l)

Jeg kan jo ikke bli sengeliggende hele 2trimester pga det heller :/

Ta den ekstra kaffekoppen du!! Jeg tror nok ikke at babyen har det så mye bedre ved at mamman går med konstant hodepine!!

Nå liker ikke jeg kaffe, og jeg har ikke migrene heller... men jeg tror jeg heller ville tatt en ekstra kopp kaffe enn å ta paracet (som du sier ikke fungerer)...[;)]

Dere må ikke misforstå meg altså ;) dette er ikke noe jeg kommer til å gjøre uansett, men tenker at om det hjelper og 2kopper ikke er nok så lurer jeg på om dere tror det tar skade med en ekstra kopp en gang iblandt...

Paracet hjelper jo ikke uansett så er jo bedre at jeg tar en ekstra kopp kaffe en gang iblandt enn at jeg må dra til legen å få andre smertestillende... det trur jeg allefall...

ORIGINAL: MiniGull

Jeg har nok migrene... starter over øynene (øyelokka) og skyter over panna og bakover i hodet... sliter med å ha øynene ordentlig åpne og å ha hodet oppe (altså ikke hvile hodet på pute o.l)

Nei, migrene er nok ikke noe særlig å måtte leve med noen måneder til...[:'(] Og tviler på at en ekstra kaffekopp gjør store forskjellen, men tror heller ikke man kan sammenligne det med paracet. Men med så mange som lider av migrene må det da finnes noe som man trygt kan bruke?? Kanskje legen din vet?

ORIGINAL: MiniGull

Nei, migrene er nok ikke noe særlig å måtte leve med noen måneder til...[:'(] Og tviler på at en ekstra kaffekopp gjør store forskjellen, men tror heller ikke man kan sammenligne det med paracet. Men med så mange som lider av migrene må det da finnes noe som man trygt kan bruke?? Kanskje legen din vet?

Nei jeg sammenligner ikke kaffe og paracet :P jeg mener bare at det må da være bedre å heller drikke en kopp kaffe ekstra en gang i blandt (om det hjelper) enn å ta masse piller hver dag...

Leger anbefaler 2paracet og 1ibux mot migrene og ibux kan jeg jo ikke ta...

Kaffen på morran idag hjalp litt.. det starta igjen for et par timer siden og da tok jeg kopp nr2 med kaffe og det hjalp ikke,... så tviler på at jeg kommer til å overskrede kaffegrensa :p hehe

ang noe å ta for migrene....

jeg spurte legne min og det eneste ho ville gi meg, hvis jeg holdt meg til det ho skrev var paralgin forte.... men ikke det at det hjelper noe heller mot migrenen

Har også hatt en del migrene, både før og nå etter jeg ble gravid. Du kan prøve Fanalgin (fenazon-koffein), trenger ikke noe resept og jeg har hørt om flere som har tatt det under graviditet... Ellers hjelper det det ofte med litt kaffe også ja.

Jeg skal ringe jm å få time imorgen for nå hører jeg jo at det kan være symptom på svangerskapsforgiftning og så jeg blir jo ordentlig skremt... selvom jeg har lest at svangerskapsforgiftning oppstår etter uke 20 om man får det...

Blir greit å ta en tur uansett... sjekka ikke urin hos jm på 2kontroll for jeg glemte det og tissa i do da jeg stod opp :P

Back
Topp