En ekkel opplevelse :-/

Dunn

Forumet er livet
Jeg var hos ei venninne i kveld. Skulle egentlig bare innom for å hente noe og ble stående å skravle i gangen. Vi sto der i ca. 1t og plutselig blir jeg skikkelig ør i hode, svimmel og uvel. Sa dette til venninna mi som gikk for å hente saft og en stol. Før hun rekker å gjøre noenting så har jeg besvimt og ligger på gulvet. Våkner heldigvis fort til meg selv igjen. 

Venninna mi innsisterte på en tur til legevakten og alt ser ut til å være normalt. Føler meg ganske ok nå men har ringt og sagt at jeg ikke kommer på jobb i morgen. 

Flere som har besvimt i svangerskapet? 

Jeg opplevde noe lignende i uke 16. Svigermor fikk lagt meg før jeg besvimte. Var dårlig i flere timer, og måtte ligge helt i ro. Hun mente det var blodtrykksfall.

Jeg opplevde dette flere ganger forrige svangerskap og det kommer nå å, men jeg er vant til dette pga. Lavt blodtrykk så klarer å legge meg ned. Dette er blodtrykksfall:)

Jeg målte BT på jobben i f.m, og da var det 115/95 og hos legen nå var det 120/85 og det er jo supert. Håper ikke dette skjer igjen, ekkelt altså.

Ei venninne av meg opplevde å besvime når ho var gravid. Ho sa til meg at ho hadde sagt til mannen at ho følte seg så tørst...og så våknet ho på gulvet.
Etter den dagen passet ho alltid på å ha med seg noe å drikke uansett hvor ho gikk.

Jeg fikk sånn på toget i forrige uke når jeg måtte stå.. hadde heldigvis nutrilett bar og vann med meg. Satt meg ned på huk og drakk og spiste litt. Etter 10 min følte jeg meg bra. Og gikk av toget som planlagt i oslo.

Besvimer daglig om eg ikke passer på, har veldig lavt blodtrykk og skal ingenting til for eg får blodtrykksfall. Var det samme forrige svangerskap. Hørtes ut som ett blodtrykksfall. Håper du slipper flere sånne episoder:)

Lucas09 skrev:
Besvimer daglig om eg ikke passer på, har veldig lavt blodtrykk og skal ingenting til for eg får blodtrykksfall. Var det samme forrige svangerskap. Hørtes ut som ett blodtrykksfall. Håper du slipper flere sånne episoder:)

Så ekkelt! Synes legene det er greit at du går slik med veldig lavt BT? 

jeg har ikke besvimt, men har følt at det er rett før jeg besvimer , spesielt når jeg er i en butikk, og må stå i kø eller noe, begynner å svette, og blir skikkelig uvel.. Ekkel følelse..

Har heldigvis ikke besvimt,-men har kjent at det er nære på noen ganger..

I går når jeg var på jobb merket jeg at jeg ble litt uvel og det føltes ut som jeg skulle svime av, men jeg tok meg litt sammen og drakk en del vann... det hjalp etter noen minutter:) Var hos legen i forrige uke og målte blodtrykk, da var det helt fint, så det skulle ikke tilsi at jeg trengte å besvime.... men en skal vel alltids være litt på vakt, og er nok lurt og alltid ha noe drikke i nærheten:) 

Har opplevd akkurat det samme. Sannsynligvis et ortostatisk blodtrykksfall fordi du stod rett opp og ned så lenge. Har du sjekket blodtrykket ditt i det siste? Er iallefall vanlig at det blir litt lavere i svangerskapet. Det kan hjelpe å bruke støttestrømper og bevege deg litt hvis du skal stå lenge!

trine_1982 skrev:
Har opplevd akkurat det samme. Sannsynligvis et ortostatisk blodtrykksfall fordi du stod rett opp og ned så lenge. Har du sjekket blodtrykket ditt i det siste? Er iallefall vanlig at det blir litt lavere i svangerskapet. Det kan hjelpe å bruke støttestrømper og bevege deg litt hvis du skal stå lenge!

Jeg har hatt litt høyt BT i svangerskapet. Skal til legen i dag så da skal jeg sjekke det igjen. 

Dunn skrev:

Lucas09 skrev:

Så ekkelt! Synes legene det er greit at du går slik med veldig lavt BT? 

ja, eller er ikke noe de kan gjøre med det dessverre. Er 100% sykemeldt og har vert det siden uke 8 , men nå har eg snakka med legen å begynne å jobbe 20% så håper eg får det til . Men er jo bedre med lavt blodtrykk ift høyt blodtrykk, er bare veldig ubehagelig. :)

Back
Topp