En drømmefødsel i stormfart!

  • Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Det var mandag morgen, og seks dager til termin. Jeg hadde stått opp med sønnen vår, og gjorde oss klare til å gå i barnehagen. Jeg fikk et lite tak i magen, men tenkte ikke noe mer over det der og da. Samboeren min ringte fra jobb og lurte på hvordan det gikk med oss, og om det var fødsel på gang. "Nei, her skjer det ingenting", svarte jeg.

Les om den raske fødselen her http://www.babyverden.no/Fodsel/Fodselshistorier/Vaginal/En-drommefodsel-i-stormfart/

Hvor lang tid tok din fødsel?
 
Fra riene ble regelmessige og begynte å bli ordentlig vonde gikk det to timer. Heldigvis bor vi nært sykehuset ettersom jeg bare var der i 45 minutter før fødselen var over. Herlig etter å ha hatt to lengre fødsler tidligere. :)
 
Første fødsel tok 7 1/2 t fra vannet gikk. Kom inn på sykehuset med 4 cm åpning. Tre kvarter senere var hun ute.

Andre fødsel så tok det 1 t 35 min fra vannet gikk til han var ute. Måtte dras opp på båre da vi ankom sykehus og en holdt en hånd mellom beina på meg for å prøve å holde han inne til vi kom på et rom. Ble nesten fødsel i bilen på meg. Ti min senere var var han ute. Da hadde de prøvd det de kunne av å bremse ned litt;)

Gutt juli 2013 & Jente mai 2010
 
To timer fra regelmessige rier til hun var ute. 35 min etter at vi parkerte ved sykehuset ett press så var hun ute ❤


Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013
 
Det var mandag morgen, og seks dager til termin. Jeg hadde stått opp med sønnen vår, og gjorde oss klare til å gå i barnehagen. Jeg fikk et lite tak i magen, men tenkte ikke noe mer over det der og da. Samboeren min ringte fra jobb og lurte på hvordan det gikk med oss, og om det var fødsel på gang. "Nei, her skjer det ingenting", svarte jeg.

Les om den raske fødselen her http://www.babyverden.no/Fodsel/Fodselshistorier/Vaginal/En-drommefodsel-i-stormfart/

Hvor lang tid tok din fødsel?
Styrtfødsel!

Fra vannet gikk: 3 timer.
Fra aller første rie: Halvannen time.

Det gikk fort og intenst, så lille var også i sjokk siden hun ikke rakk å innstille seg på en rask fødsel.
 
Back
Topp