En drøm som har gått i oppfyllelse!

Tyttebær

Forelsket i forumet
Juligull2021
Endelig er jeg gravid! Jeg kan nesten ikke tro det! Jeg har ønsket meg barn lenge, men fra samboerens side har det vært litt fra og til. Jeg er 28 år(fyller 29 i år), og har vært sammen med barnefar i over 11 år.

November 2013 hadde jeg en graviditet utenfor livmor. Dette var ikke en planlagt graviditet og jeg forstod ikke selv at jeg var gravid, før legen ville at jeg skulle ta en graviditetstest fordi jeg blødde. Jeg aner ikke hvor langt jeg var på vei, men graviditeten satt ikke i livmoren og HCG var synkende. Jeg måtte få en injeksjon metotrexat for å fjerne siste rest. Jeg følte ingen sorg etter dette, men etterhvert som jeg ble ferdig med studiene og begynte å jobbe, jo mer bekymret ble jeg for at dette kunne skje igjen eller at jeg ikke kunne bli gravid. Januar 2016 spurte samboer om jeg ikke skulle slutte med P-piller. Jeg ble kjempeglad! Håpet at nå skulle jeg bli gravid med en gang! I mars kjente jeg "alle" symptomer! Jeg tok en graviditetstest samme dag som IKM, og den var positiv! Gleden ble dessverre kortvarig. Jeg begynte å blø senere den dagen. Jeg snakket med fastlegen og hun mente det var en spontanabort. Etter en ukes tid tok jeg en ny test, den var negativ. Men jeg tenkte at det ville ikke ta lang tid før jeg ble gravid på nytt. Men månedene kom og gikk. Samboer var plutselig ikke så interessert lenger i å få barn og jeg hadde nesten gitt opp håpet om å bli gravid. 23.august ventet jeg mensen, men den dukket ikke opp. Jeg går sjelden over tiden. Jeg ble opprømt og tenkte at nå må jeg ta en test. Jeg kunne skimte en svak strek! Hurra! Nå gleder jeg meg til fortsettelsen, og håper at den lille spiren ligger trygt og godt inne i livmoren min i en lang stund fremover!
 
Gratulerer :) det blir spennende å følge deg! Håper vi begge (endelig) får friske og fine svangerskap <3
 
Gratulerer så mye :)
 
I morgen begynner jeg på jobb igjen etter mange uker ferie og avspasering. Skal på kurs med kollegaer fra andre kontorer, men ingen fra mitt eget. Regner med jeg kommer til å bli "avslørt" når jeg ikke drikker alkohol til middagene ;) Jaja!

Magen føles veldig "stinn" av luft i dag... Gruer meg til å gå med mine vanlige olabukser med høyt liv på jobb. Kan bli stramt... Er ikke noe glad i bukser med lavt liv. Noen tips til hvordan jeg kan løse dette, uten å måtte kjøpe nye bukser med én gang?
 
I morgen begynner jeg på jobb igjen etter mange uker ferie og avspasering. Skal på kurs med kollegaer fra andre kontorer, men ingen fra mitt eget. Regner med jeg kommer til å bli "avslørt" når jeg ikke drikker alkohol til middagene ;) Jaja!

Magen føles veldig "stinn" av luft i dag... Gruer meg til å gå med mine vanlige olabukser med høyt liv på jobb. Kan bli stramt... Er ikke noe glad i bukser med lavt liv. Noen tips til hvordan jeg kan løse dette, uten å måtte kjøpe nye bukser med én gang?

Tips: bare smånibb litt på glasset (ikke drikk, men se ut som at du gjør det). Eventuelt kan du jo alltids ta klassikeren at du MÅ hjem og er sjåfør om det er mulig. Eventuelt antibiotika løgnen 9 av 10 tar :p

Angående bukse. Du har ikke vurdert kjole eller skjørt? :)
 
Kjekt å lese :) Hvordan reagerte samboeren din nå? :)
Han er glad, men han synes nok at det er litt skummelt:) Han gruer seg mest til gulp og bleier, haha :) Han føler seg nok ikke helt klar for å bli far, men jeg mener man aldri blir helt klar, så det beste er å hoppe i det :)
 
Tips: bare smånibb litt på glasset (ikke drikk, men se ut som at du gjør det). Eventuelt kan du jo alltids ta klassikeren at du MÅ hjem og er sjåfør om det er mulig. Eventuelt antibiotika løgnen 9 av 10 tar :p

Angående bukse. Du har ikke vurdert kjole eller skjørt? :)
Smart! Men middagen gikk fint, de fleste bestilte brus så da ble det ingen spørsmål :)

Skal vurdere kjole, er glad i å gå i kjoler, så det er kanskje en enklere løsning :)
 
Smart! Men middagen gikk fint, de fleste bestilte brus så da ble det ingen spørsmål :)

Skal vurdere kjole, er glad i å gå i kjoler, så det er kanskje en enklere løsning :)

Jeg har masse ullkjoler liggende og tenker gå i de + strømpebukse (fryser lite på vinteren) hele høsten-vinteren-våren om gullegget vårt klamrer seg fast :D Iiik, under en uke til ordentlig testing nå :)
 
Klar for en ny dag med kurs! I dag våknet jeg på hotellrommet og synes at alle symptomene var borte... Ingen ømme bryst, ingen stikking i magen... Blir litt bekymret, men får håpe at det kommer tilbake i løpet av dagen. Noen som har opplevd noe lignende?
 
Klar for en ny dag med kurs! I dag våknet jeg på hotellrommet og synes at alle symptomene var borte... Ingen ømme bryst, ingen stikking i magen... Blir litt bekymret, men får håpe at det kommer tilbake i løpet av dagen. Noen som har opplevd noe lignende?


Mine kommer og går ja.. Måler HCG denne uka for å roe mitt stakkars hjerte :p
 
Har kjent noen små stikk i magen i dag, så da er ikke alle symptomene helt borte i hvert fall! Har også vært veldig trøtt i dag, så det har vært en tung dag på kurs. Senga på hotellrommet var veldig god nå :) tenkte meg en tur ut snart for å kikke litt i butikker og kanskje prøve noen mammabukser :)
 
I dag er jeg 5+3! Det er fortsatt ganske surrealistisk for meg at jeg er gravid. Måtte ta en test i dag også for å sjekke at det var sant, og det var det :) Streken begynner å bli mye sterkere også, så da øker HCG hver dag!
ImageUploadedByBV Forum1472620700.003866.jpg
 
Synes fortsatt at symptomene jeg hadde til å begynne med, er veldig svake. Men i går og i dag har jeg følt meg veldig kvalm på morgenen. I dag brakk jeg meg når jeg pusset tennene, det har jeg ikke opplevd før! Jeg er fortsatt veldig trøtt og sliten gjennom dagen, så anser det som et godt tegn :)
 
Back
Topp