Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: kajan
ORIGINAL: ¤Rosa skydått¤
ORIGINAL: ~NightWish~
Hva skjer evt den dagen de finner ut at historien om jesus faktisk er en fortelling og vandre historie?
Er det noen håndfaste bevis på at jesus har levd og det stemmer??
ja jeg vet , vet lite om kristendommen[8D]
Eller for å snu det andre veien, hva skjer når ikke kristne dør og finner ut at Gud finnes? Da er det litt kjipt å tenke at "oi, jeg ble jo advart"
hva skjer med de ikke kristne når de dør da?
ORIGINAL: ¤Rosa skydått¤
ORIGINAL: Trista
Det lurer jeg også på. Jeg er ikke kristen - hva skjer med meg når jeg dør?
Jeg regner med at du bare slutter å eksistere? Det skjer ingenting? Ihvertfall slik jeg tenker!
ORIGINAL: Neda
Et spørsmål til dere jenter (og gutter);
Når noen sier religion, tenker dere på hva som skjer etter du har "forlatt jorden"?
Religion er mer enn bare hva skjer når jeg dør!
ORIGINAL: Sicily
Aller først, så går alle døde ned i dødsriket. Man kommer ikke til himmelen eller "helvete" med en gang man dør. Dets tår i Bibelen at den døde sover og vet ingenting, døde vet ingenting om denne verden mer, og har ingen muighet til å kontakte noen her. De sover den evige søvn. Der må man være til Jesus kommer igjen og vekker de døde for å dømme alle jordens folk.
Det som står i Bibelen er at ikke-kristne vil bli dømt til å vandre på jorden sammen med djevelen og hans hær en tid, for så å møte den annen død. De skal altså dø, og Bibelen sier at de vil bli tillintetgjort som om de aldri var til, og det vil ikke finnes minne om dem. Så altså ingen helvete, og ingen evig pine. Det stemmer overens med den barmhjertige Gud. Men så har det seg jo heldigvis sånn at Gud er rettferdig også. Jeg tror ikke han vil dømme en person som er god, men som aldri har hatt muligheten til å høre om Jesus til den andre død, f.eks. Det ville jo vært urettferdig. Kan jo godt hende han finner nåde for deg pga livet du har levd til tross for at du ikke har trodd?