EN DISKUSJON OM RELIGION

sas

Gift med forumet
Da lager jeg en NY tråd siden min ble slettet [:@]
Her skal vi kunne diskutere SAKLIG, kanskje lære litt...om ikke bare kristendommen men også andre religioner, våre meninger, det paranormale osv...Høres det greit ut????

JOOOOHOOOOO......

ORIGINAL: ¤Rosa skydått¤

Melder pass i dag!

Greit det, men du kan komme sterkere tilbake i morgen[:D]

Da kan jo jeg dra frem de norrøne Gudene. For mange er dette myter og fullstedig overtro. Men det er faktisk veldig mange - og slettes ikke bare nordiske folk - som TROR på de, like oppriktig som andre tror på Gud.

Jeg har undret meg litt over at mange jeg snakker med i Norge, og som gjerne har vært kristne en gang, ikke finner det de søkte etter i Kristendommen, og "automatisk" søker østover til buddhisme eller hinduisme. Hvorfor ikke se på hva vi har i vår egen kultur og historie først før du vender nesa utover?

Min mening: gud er dø, han levde som en vanlig gutt før i tiden, kanskje evner til
å gjøre ting andre ikke hadde merket... !!!
å vi kommer fra dyr, så det så ![:D]

ORIGINAL: sas

Da lager jeg en NY tråd siden min ble slettet [:@]
Her skal vi kunne diskutere SAKLIG, kanskje lære litt...om ikke bare kristendommen men også andre religioner, våre meninger, det paranormale osv...Høres det greit ut????

ha ha ha ha ha ha ha ah aæææææææææææ

ORIGINAL: kajan

ORIGINAL: ~NightWish~

Hva skjer evt den dagen de finner ut at historien om jesus faktisk er en fortelling og vandre historie?
Er det noen håndfaste bevis på at jesus har levd og det stemmer??

ja jeg vet , vet lite om kristendommen[8D]

Eller for å snu det andre veien, hva skjer når ikke kristne dør og finner ut at Gud finnes? Da er det litt kjipt å tenke at "oi, jeg ble jo advart"

hva skjer med de ikke kristne når de dør da?

Det lurer jeg også på. Jeg er ikke kristen - hva skjer med meg når jeg dør?

ORIGINAL: Trista

Det lurer jeg også på. Jeg er ikke kristen - hva skjer med meg når jeg dør?

Jeg regner med at du bare slutter å eksistere? Det skjer ingenting? Ihvertfall slik jeg tenker!

Så da skjer det jeg tror skjer med oss alle -uavhengig av tro.

Men et annet sp m - hva med de som har gjort mye "galt" her i livet da? Tenker på ranere, sex-forbrytere og økonomisk kriminelle? Hva skjer med de? Skjer det noe annet med de? Eller bare slutter de å eksistere også?

Ikke ment til å provosere noen - bare lurer.

Et spørsmål til dere jenter (og gutter);
Når noen sier religion, tenker dere på hva som skjer etter du har "forlatt jorden"?

Religion er mer enn bare hva skjer når jeg dør!

Er det noen som påstår noe annet?

Når man diskuterer er det litt vanskelig å snakke om ALLE aspekter samtidig...?

ORIGINAL: Sinique

Er det noen som påstår noe annet?

Når man diskuterer er det litt vanskelig å snakke om ALLE aspekter samtidig...?

Bare merker her inne at folk er opptatt av hva som skjer etter døden. Begynner nesten å lure.

ORIGINAL: Neda
Et spørsmål til dere jenter (og gutter);
Når noen sier religion, tenker dere på hva som skjer etter du har "forlatt jorden"?
Religion er mer enn bare hva skjer når jeg dør!

Velger å svare på denne.
Religion for meg er ikke bare hva som skjer når man dør. (det var bare naturlig for meg å spørre om det litt lenger oppe her fordi det var inne i diskusjonen)

Jeg har av og til vært litt "misunnelig" på de som har troen sin, uavhengig av om det er kristendommen, katolismen eller islam (m fler). Jeg har noen ganger tenkt at de må ha det godt, som har en å "klamre" seg til når de trenger noen å snakke med selv om de er alene, eller når det skjer noe vondt - så er det ALLTID noen der å trøster dem. Men samtidig så skjønner jeg ikke hvordan man klarer å tro og få trøst eller hjelp av noen man ikke ser - altså rent fysisk. Når jeg trenger trøst, så trenger jeg at noen holder rundt meg.

Men jeg har altså ikke troen på dette fantastiske eventyret (for det er det det er for meg), men jeg har heller ingenting i mot de som har det, så lenge de ikke bruker bibelen som unnskyldning for onde handlinger (ref: det å tukte dine barn = å slå de)

Når det gjelder dette med døden, og hva som kommer etter - så har jeg rett og slett valgt å ikke tenke så mye på det. Akkurat nå vil jeg leve, og jeg vil leve så lenge som mulig. I hvert fall så lenge jeg er frisk og relativt oppegående. Døden kommer når den kommer, men jeg vil ikke fokusere på det, for jeg har en jente på 1,5 år som trenger mamman sin i mange år til [:)]

Dette var da litt av mine tanker omkring religion.

(jeg har også satt meg en del spørsmålstegn ved de forskjellige religionene, men det er ikke fordi det nødvendigvis er negativt, men det er en del ting jeg ikke forstår bare.  Tenke jeg skulle prøve å spøre litt etterhvert bare, ellers blir det mye i et innlegg [;)])

Hvorfor ble den andre tråden slettet??[&:]

ORIGINAL: Sicily
Aller først, så går alle døde ned i dødsriket. Man kommer ikke til himmelen eller "helvete" med en gang man dør. Dets tår i Bibelen at den døde sover og vet ingenting, døde vet ingenting om denne verden mer, og har ingen muighet til å kontakte noen her. De sover den evige søvn. Der må man være til Jesus kommer igjen og vekker de døde for å dømme alle jordens folk.
Det som står i Bibelen er at ikke-kristne vil bli dømt til å vandre på jorden sammen med djevelen og hans hær en tid, for så å møte den annen død. De skal altså dø, og Bibelen sier at de vil bli tillintetgjort som om de aldri var til, og det vil ikke finnes minne om dem. Så altså ingen helvete, og ingen evig pine. Det stemmer overens med den barmhjertige Gud. Men så har det seg jo heldigvis sånn at Gud er rettferdig også. Jeg tror ikke han vil dømme en person som er god, men som aldri har hatt muligheten til å høre om Jesus til den andre død, f.eks. Det ville jo vært urettferdig. Kan jo godt hende han finner nåde for deg pga livet du har levd til tross for at du ikke har trodd?

Hmm... det er jo en fæl tanke da [;)] Men siden jeg ikke tror på Gud så tror jeg strengt tatt ikke det finnes en djevel heller. Så hvordan skal jeg kunne se djevelen og hans hær når jeg dør, men ikke Gud?

Jeg er helt sikker på at de aller fleste av oss som ikke tror på Gud er gode mennesker og lever gode liv. Så da blir det i tilfelle mange av oss som Gud må finne nåde for.

Eh, dere. Hvilken tråd skal vi EGENTLIG fortsette i? Den som rosa skydått startet eller denne? føler at de liksom går på det samme. Man diskuterer jo tro her også...Så jeg vil helst ikke skrive flere innlegg her eller i den andre før vi finner ut av hvilken av dem. Blir så mye frem og tilbake.

Back
Topp