En dag på føden

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Idag har jeg tilbragt hele dagen på føden. Uten å få et klart svar på hva som egentlig var/er galt...

Like etter jeg sto opp idag fikk jeg skikkelig magekramper øverst på magen på høyre side. Etterhvert fikk jeg også vondt rundt på siden og bak på ryggen. Jeg ble kjemperedd og usikker i tillegg til at det gjorde vondt, så da ringte jeg føden.
De sa jeg skulle komme inn, og siden samboeren min var på jobb og jeg ikke hadde noen til å kjøre meg, sendte de en ambulanse for å hente meg.
Like etter at jeg hadde pratet med føden slappet jeg mer av, og da gjorde det plutselig ikke så vondt lenger. Så da synes jeg egentlig det var litt flaut da ambulansen kom, siden jeg fint kunne gå ned trappa fra 3. etasje selv...

På føden tok jeg masse prøver, ventet litt,sov litt, tok ultralyd, blodprøver og ventet og sov enda mer. Alt var bra med babyen, så der var det hvertfall ingen grunn til bekymring:)
Jordmor trodde først det var urinveisinfeksjon som gjorde at jeg hadde vondt i nyrene, men legen sa at det ikke var det. Etter mye venting fikk jeg beskjed om at det kanskje kunne være nyrestein, noe med leveren eller noe med galleblæra. Først sa de at jeg skulle ta ultralyd av nyrene og leveren, så det ble enda mer venting. Til slutt fikk jeg beskjed om at de ville vente til imorgen i og med at det ikke var akutt.
Så da skal jeg tilbake kl. 8 imorgen for å ta ultralyd.

Litt av en dag! Veldig mye venting og bekymring fra min side, føler meg helt utslitt uten å ha gjort noen ting!
Men jeg ble hvertfall tatt seriøst da jeg ringte inn, og babyen har det helt fint:)

Håper veldig på at de finner ut hva det er imorgen, og at det ikke blir altfor mye venting...

Så kjedelig du ikke fikk svar når du først var der! Men greit å vite det ikke er akkutt og alvorlig og at babyen har det bra :) Lykke til i morgen!

Oisann, det var litt av en dag ja! Såå kjedelig med all den ventinga, og så uten å få svar :/
Det viktigste er vel at baby har det fint, og så får vi satse på at du får et mer fornuftig svar i morra tidlig! :) Prøve å slappe av nå, og få deg en god natts søvn! Og masse lykke til! Har du noe vondt nå?

Last edited:
Litt av en dag du har hatt. Men godt å vite at bebisen har det bra da, og at du får vite imorgen at alt er som det sksl med deg og. Smertene er gått over nå eller? God bedring ihvartfall :-) skal krysse fingrene for deg imorgen kl 8

Lykke til i morgen :)

Takk for omtanken:) Jeg har ikke hatt vondt siden i morges, så jeg er ikke urolig, bare sliten. De sa på sykehuset at hvis det er nyrestein så kan smertene komme og gå. Trodde det var en gammelmannsykdom jeg:)
Jeg har bursdag imorgen og skal på teater og ut å spise med familien, så håper virkelig ikke jeg må avlyse det. Føler meg jo i god nok form til det, og jeg har gleda meg sånn! Så krysser fingra for at jeg er ute fra sykehuset etter et par timer.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Krysser fingrene for deg, skikkelig kjip dag :(

(Var en tur på føden på søndag jeg også, alt ok).

Sniker frå februar ;) Trur eg har hatt det samme som deg. Var sjukt vondt i ein 20 minuttar og etter det roa det seg, men fekk nokon "anfall" som var rolegare. Fekk beskjed etter utallige prøver og UL at det såg ut som eg kunne ha hatt ein nyrestein på venstre side (liten ein), men dei kunne ikkje seia 100% fordi det vart tatt så lenge etter det første/største anfallet. Fekk også beskjed om at gravide ofte kan få vondt det pga urinledaren frå nyta og eit eller anna... Var vistnok heilt normalt... Har heldigvis ikkje hatt meir av det.
Korleis går det med deg?

Det var ikke nyrestein, men gallestein. Blanda litt jeg. Fikk ikke et sikkert svar på at det var det det var, men de trodde det ihvertfall.
Med en gang jeg fikk vite at alt var bra med babyen sluttet jeg å bekymre meg, og da var det ikke så nøye for meg å få et sikkert svar på hva det var. Har jo følt meg i helt fin form etterpå:)
Gallestein kan uansett ikke behandles, så jeg ville ikke oppnå så mye med å få et sikkert svar. Man er visst mer utsatt for å få det når man er gravid.
Og nå vet jeg jo hva det (mest sannsynlig) er hvis jeg får vondt igjen. Er vanlig å få vondt på øvre del av magen på høyre side når man har gallestein, så det kan ikke forveksles med rier eller noe:) Dessuten er det konstante smerter, og det gikk over av seg selv etter ca. 45 min.

Back
Topp