En bekymret prøver...

M

Mygggg

Guest
Hei!

Håper noen kan hjelpe en bekymret kvinne her. Jeg og samboeren har prøvd å bli gravide i 3 måneder nå, uten hell. Jeg begynner å bli utålmodig og bekymrer meg for at det er noe gale med meg.

Jeg har 28 dagers syklus og får vanligvis en del livmorhalsslim på syklusdag 11 til 13, da renner det typ ut slim når jeg tisser. Jeg merker også at det er da jeg har mest sexlyst. Jeg får som regel positiv eggløsningstest på kvelden syklusdag 15 eller morgenen dag 16, men da er ofte både slimet og denne ekstreme lysten borte. Er dette normalt? Bekymrer meg for at dette kan være grunnen til at jeg ikke er blitt gravid enda.
Er 29 år til info.

Hei!

Håper noen kan hjelpe en bekymret kvinne her. Jeg og samboeren har prøvd å bli gravide i 3 måneder nå, uten hell. Jeg begynner å bli utålmodig og bekymrer meg for at det er noe gale med meg.

Jeg har 28 dagers syklus og får vanligvis en del livmorhalsslim på syklusdag 11 til 13, da renner det typ ut slim når jeg tisser. Jeg merker også at det er da jeg har mest sexlyst. Jeg får som regel positiv eggløsningstest på kvelden syklusdag 15 eller morgenen dag 16, men da er ofte både slimet og denne ekstreme lysten borte. Er dette normalt? Bekymrer meg for at dette kan være grunnen til at jeg ikke er blitt gravid enda.
Er 29 år til info.
Høres ut som alle forutsetningene er der :) 3 mnd er veldig normalt ❤️ har du prøvd el tester så kan du få bekreft det som kroppen forteller deg? :) er du bekymret kan du jo ta en time privat, og eventuelt at han får testet seg. Men hadde ikke bekymret meg med stabil syklus osv :)

Mitt beste tips er å ha samleie minst annen hver dag hele syklusen fra mensen er ferdig og helt til neste mens eller da eventuelt at man er gravid. Vi har stoppet litt opp med å sex noen dager etter det vi i alle fall har trodd var el de siste 3 pp’ene og det tror jeg var ganske usmart :(

Ikke vent for lenge med å sjekke mannen!! Flere og flere har redusert sædkvalitet.

3 mnd er veldig kort tid ☺️ prøv å pust med magen ❤️ hvis du har gått på hormonell prevensjon, så kan kroppen trenge 3-6-12 mnd før den klarer å bli gravid. Å hvis ikke, så husk at det er bare omkring 25% sjanse å bli gravid under fruktbar periode sies det ☺️ prøv å ikke stresse og heller nyt prøvetiden

Enig med de andre over her. Men jeg vil også spytte inn at jeg ser sjeldent noe til el slim her. Og min sex-lyst periode er som regel 1uke før eggløsning :hilarious: jeg har blitt gravid 5 ganger selvom (2 levende, 3 kjemiske)

Takk for betryggende svar dere, setter pris på det!
Ble litt bekymret da EL slim og sexlysten ikke helt stemte over ens med det eggløsningstestene viser. Men godt å høre at det er normalt! Da får vi bare krysse fingrene for at det snart blir en baby:smiley-bounce012

Back
Topp