En bamsemums til? ❤️

Ååååh lykke! Bamsemumsen vår er nå en baby med armer og ben som beveger masse på seg ❤️ Gyn sa at dette nå er i boks (akkurat som han sa sist da det faktisk var det) så denne gangen velger jeg å stole på han. I april kommer lillebror eller lillesøster! ❤️

Termin: 16.04.2021
På vei: 9+1


Symptomer:
- Kvalmen har kommet på ordentlig. Våkner kvalm og brekker meg nesten umiddelbart. Så kommer oppkast etterhvert. Letter midlertidig med litt mat, men kommer raskt tilbake. Legger meg også kvalm. Føler det er blitt litt bedre etter helgen og denne uken. Håper det verste er over
- Føler meg helt tappet for energi og tilbringer mange timer i sengen daglig :dead: Har fortsatt ikke overskudd til noe som helst.

Cravings: Har ikke lyst på noe :hungover:
Medisiner: Lutinus til uke 12/13 og Abyl-e til uke 33(?)
Vektendring: Gikk omsider på vekten. Inge endring så langt :bag:
Mage:
Min bittelille babybump ❤️
D5D32EC4-8DCC-45C2-9127-540D3B73A5DB.jpeg

Neste JM/legetime: Skal til lege for blodprøver 21.09 og ny ultralyd 06.10. Hadde bestilt en ultralyd 15.10 da jeg er 14+0 for å se kjønn, men tar sjansen på at vi ser kjønn uken før hos gyn. Mulig jeg da ombooker den private til om 14 dager. En hel måned til neste ultralyd blir for lenge. Vet ikke enda. Kanskje jeg ikke trenger det hvis legen finner hjerteslag med doppler...
Ultralyd:. Var på tul i dag. Alt så strålende ut ❤️ Sterke fine hjerteslag.
Bilde:
594AB538-E1C8-441A-92C7-F197ABE30720.jpeg


Aktivitet i magen:
Gleder meg enormt til jeg kjenner bevegelse ❤️
Kjønn: :confused005 , men har skikkelig jentefølelse.
Navn: Vi har et jentenavn klart fra sist vi var gravide, men blir det en gutt til så vet vi ikke. Først må vi komme oss over kneika.
Utstyr som gjenstår: Har såvidt begynt å tenke på saken. Vi trenger:
- Tripptrapp stol
- Bilstolpose
- Lammeskinnspose fra Nøstebarn
- Søskenvogn
- Lekegrind
- Bedside crib
- Sprinkelseng
- Vippestol

Hvis det blir en jente denne gangen kommer vi også til å kjøpe litt jenteklær. Er så mye søtt!!

Tanker om fødsel: Bare at jeg gleder meg til å forhåpentligvis føde igjen. Synes det var helt rått!
Neste milepæl: Hver nye uke fremover er en milepæl.
- 5+1 (kjemisk) ❤️
- 6+0 (hjerte på ul)❤️
- 7+1 (første kontroll hos gyn)❤️
- 8+0 (sjansen for abort er betraktelig redusert ❤️
- 8+2 (ul) ❤️
- 9+1 (ul) ❤️
- 10+0 (bare 2 uker igjen til 12+0!!)
- 10+6 (lege+blodprøver)
- 11+0 (nedtrapping Lutinus)
- 12+0 (over den magiske grensen)
- få innkalling til OUL
- 13+0 (se kjønn på ul)
- 17.11 oul
 
Last edited:
Gratulerer! Herremin tenk at du allerede er så langt på veg! <3
Tusen takk! Ble veldig fint til slutt dette her. Hadde det klaffet med en gang vi begynte å prøve så hadde jeg hatt termin nå. Det hadde vært litt krise mtp hvor vi er i oppussingen av det nye huset :hilarious: Blir bra og bli ferdig her så nyte det litt før verden blir snudd på hodet med en nyfødt nok en gang :joyful:

Ikke lenge til dere får hilse på lille tulla deres nå ❤️❤️❤️ jeg følger spent med og ønsker deg masse, masse lykke til med fødselen. Det er vondt, not gonna lie, men helt fantastisk rått! Ord kan ikke beskrive hvor utrolig det er, men snart vet du. Bare å glede seg!
 
Så fin oppdatering!! Fine lille og babybump❤❤
 
10+0 i dag! :D Nesten 1/4 fullført. Det er litt sprøtt å tenke på. Som sist så føler jeg ikke at dette har begynt helt enda. Er først i andre trimester at jeg føler alt starter. Sliter fortsatt veldig med kvalme og etter en helg med veldig masse oppkast så er jeg 100% sykemeldt denne uka. Fikk en liten pause i går kveld og da kjente jeg sult som jeg ikke har kjent på lenge. Trøkket i meg 11 brødskiver ila. 5 timer :hilarious: Murret godt i går kveld så sikkert kroppen som trengte litt påfyll til den veksten som nå skal ta fart og etter flere uker med lite mat. Håper så inderlig at uke 11 byr på mindre kvalme.

Endret den ene ultralyden vi hadde booket privat 14+0 (for å få noen fine bilder) til neste uke (11+0). Gynekologen jeg følges opp av driver å utfordrer meg, men 4 uker til neste ul ble for lenge. Jeg klarer 14 dager, men har ikke nerver av stål akkurat.

Så nå er det blodprøver hos lege i morgen (time endret pga. ekstrem kvalme. Hun ville treffe meg litt før). Så ul neste tirsdag. Så ul igjen 6. okt. Er 12+0 29. september.

884EBBBE-25CC-423F-86ED-4BDF5F8F0D32.jpeg
 
10+0 i dag! :D Nesten 1/4 fullført. Det er litt sprøtt å tenke på. Som sist så føler jeg ikke at dette har begynt helt enda. Er først i andre trimester at jeg føler alt starter. Sliter fortsatt veldig med kvalme og etter en helg med veldig masse oppkast så er jeg 100% sykemeldt denne uka. Fikk en liten pause i går kveld og da kjente jeg sult som jeg ikke har kjent på lenge. Trøkket i meg 11 brødskiver ila. 5 timer :hilarious: Murret godt i går kveld så sikkert kroppen som trengte litt påfyll til den veksten som nå skal ta fart og etter flere uker med lite mat. Håper så inderlig at uke 11 byr på mindre kvalme.

Endret den ene ultralyden vi hadde booket privat 14+0 (for å få noen fine bilder) til neste uke (11+0). Gynekologen jeg følges opp av driver å utfordrer meg, men 4 uker til neste ul ble for lenge. Jeg klarer 14 dager, men har ikke nerver av stål akkurat.

Så nå er det blodprøver hos lege i morgen (time endret pga. ekstrem kvalme. Hun ville treffe meg litt før). Så ul neste tirsdag. Så ul igjen 6. okt. Er 12+0 29. september.

Vis vedlegget 335545
Koselig å se :)
 
10+0 i dag! :D Nesten 1/4 fullført. Det er litt sprøtt å tenke på. Som sist så føler jeg ikke at dette har begynt helt enda. Er først i andre trimester at jeg føler alt starter. Sliter fortsatt veldig med kvalme og etter en helg med veldig masse oppkast så er jeg 100% sykemeldt denne uka. Fikk en liten pause i går kveld og da kjente jeg sult som jeg ikke har kjent på lenge. Trøkket i meg 11 brødskiver ila. 5 timer :hilarious: Murret godt i går kveld så sikkert kroppen som trengte litt påfyll til den veksten som nå skal ta fart og etter flere uker med lite mat. Håper så inderlig at uke 11 byr på mindre kvalme.

Endret den ene ultralyden vi hadde booket privat 14+0 (for å få noen fine bilder) til neste uke (11+0). Gynekologen jeg følges opp av driver å utfordrer meg, men 4 uker til neste ul ble for lenge. Jeg klarer 14 dager, men har ikke nerver av stål akkurat.

Så nå er det blodprøver hos lege i morgen (time endret pga. ekstrem kvalme. Hun ville treffe meg litt før). Så ul neste tirsdag. Så ul igjen 6. okt. Er 12+0 29. september.

Vis vedlegget 335545
Så hyggelig at andremann er på vei!! Gratulerer :joyful:
 
HYPEREMISIS :depressed: (10+5)

Har vel kanskje spilt ned hvor ille denne kvalmen har vært her inne i dagboken min, men det er jo min dagbok så det er egentlig bare tullete.

Forrige uke da jeg ringte til legen for å be om 100% sykemelding fremfor 40%, og jeg fortalte om hvordan jeg hadde det så ville hun ha meg inn til kontroll. Jeg har jo vært sengeliggende de siste 4 ukene nå pga. kvalmen. Jeg spyr ikke så mye sammenlignet med andre som jeg har hørt om med hyperemisis. På de verste dagene har det vært 5-6 runder. Jeg spyr veldig mye per runde da. Er ikke sånn at jeg brekker meg en gang over do så kommer det litt opp også er man ferdig. Jeg skal tømme magesekken fullstendig og kroppen gir seg ikke før det er gjort. Det er utrolig slitsomt. Så da legen i forbindelse med utfylling av noe hun kalte SUKK-skjema spurte meg hvor mange ganger jeg spyr per dag var det vanskelig å svare. Mener hun runder eller ganger? Hun krysset hvert fall av i den «verste» boksen etter mitt lange og klønete svar. Det sammenholdt med at jeg er kvalm over 6 timer i døgnet og brekker meg 10 ganger pluss tilsier alvorlig svangerskapskvalme. For å holde kvalmen i sjakk så ligger jeg i senga hele dagen. Da holder jeg på mat og drikke. Det er det eneste som hjelper. Med en gang jeg må opp av sengen på do eller for å hente meg vann blir jeg kvalm igjen. Har prøvd Postafen og Afipran uten effekt.

Legen tok også blodprøver for å sjekke nyrer og væske- og elektrolyttnivåer og der faller jeg litt utenfor referanseområdet på flere av testene. Tror derfor det ender med påfyll på sykehuset i morgen etter ny legetime. Håper også jeg kan få prøve en annen type kvalmestillende.

Har likevel et håp om at dette kommer til å gå over snart. Jeg føler at jeg oftere har kvalmefrie øyeblikk på at par timer, jeg føler jeg får i meg mer mat og drikke og jeg holder kvalmem i sjakk med mye ro og hvile. For 2 uker siden var jeg konstant kvalm, også da jeg lå i sengen. Problemet er jo at jeg ikke kan ligge i sengen de neste 6 månedene for å holde det i sjakk. Så et godt stykke igjen, men er optimistisk. Det var verst i uke 9 og 10. Nå er jeg straks i 12. uken.

Nå klarer jeg ikke holde meg mer - må opp og tisse og da kommer garantert oppkast også :depressed:
 
HYPEREMISIS :depressed: (10+5)

Har vel kanskje spilt ned hvor ille denne kvalmen har vært her inne i dagboken min, men det er jo min dagbok så det er egentlig bare tullete.

Forrige uke da jeg ringte til legen for å be om 100% sykemelding fremfor 40%, og jeg fortalte om hvordan jeg hadde det så ville hun ha meg inn til kontroll. Jeg har jo vært sengeliggende de siste 4 ukene nå pga. kvalmen. Jeg spyr ikke så mye sammenlignet med andre som jeg har hørt om med hyperemisis. På de verste dagene har det vært 5-6 runder. Jeg spyr veldig mye per runde da. Er ikke sånn at jeg brekker meg en gang over do så kommer det litt opp også er man ferdig. Jeg skal tømme magesekken fullstendig og kroppen gir seg ikke før det er gjort. Det er utrolig slitsomt. Så da legen i forbindelse med utfylling av noe hun kalte SUKK-skjema spurte meg hvor mange ganger jeg spyr per dag var det vanskelig å svare. Mener hun runder eller ganger? Hun krysset hvert fall av i den «verste» boksen etter mitt lange og klønete svar. Det sammenholdt med at jeg er kvalm over 6 timer i døgnet og brekker meg 10 ganger pluss tilsier alvorlig svangerskapskvalme. For å holde kvalmen i sjakk så ligger jeg i senga hele dagen. Da holder jeg på mat og drikke. Det er det eneste som hjelper. Med en gang jeg må opp av sengen på do eller for å hente meg vann blir jeg kvalm igjen. Har prøvd Postafen og Afipran uten effekt.

Legen tok også blodprøver for å sjekke nyrer og væske- og elektrolyttnivåer og der faller jeg litt utenfor referanseområdet på flere av testene. Tror derfor det ender med påfyll på sykehuset i morgen etter ny legetime. Håper også jeg kan få prøve en annen type kvalmestillende.

Har likevel et håp om at dette kommer til å gå over snart. Jeg føler at jeg oftere har kvalmefrie øyeblikk på at par timer, jeg føler jeg får i meg mer mat og drikke og jeg holder kvalmem i sjakk med mye ro og hvile. For 2 uker siden var jeg konstant kvalm, også da jeg lå i sengen. Problemet er jo at jeg ikke kan ligge i sengen de neste 6 månedene for å holde det i sjakk. Så et godt stykke igjen, men er optimistisk. Det var verst i uke 9 og 10. Nå er jeg straks i 12. uken.

Nå klarer jeg ikke holde meg mer - må opp og tisse og da kommer garantert oppkast også :depressed:

Uff, dette hørtes ikke noe godt ut! Håper du slipper at det blir altfor langtekkelig! Godt legen følger opp med timer og prøver!!:happy:
Masse god bedring ❤
 
Termin: 16.04.2021
På vei: 11+0


Symptomer:
- Kvalm, kvalm og kvalm!!
Cravings: Har ikke lyst på noe :hungover:
Medisiner: Lutinus til uke 12 og Abyl-e til uke 12. Har prøvd Afipran og Postafen mot kvalme - uten effekt. Phenergan fungerer bra så langt.
Vektendring: Gikk omsider på vekten. Inge endring så langt :bag:
Mage:
Stor! Livmor har såvidt begynt å titte opp av bekkenet, men magen er veldig stor allerede. Ser ut som jeg er 5 mnd på vei. Skal ta bilde senere.
Neste JM/legetime: 06.10 skal jeg på ny ultralyd. Oul er 17.11. Vet ikke om det blir noe mellom det enda.
Ultralyd:. Var på ul i dag. Alt så strålende ut ❤️ Sterke fine hjerteslag, tydelig neseben, nakkefold var godt innenfor normalen, alle organer i skjønneste orden ❤️
Bilde:
155BECBC-EA1C-4F90-BA7C-8010FB9D50DA.jpeg

Aktivitet i magen:
Fikk vite at morkaken ligger foran så tar nok litt tid før jeg kommer til å kjenne noe.
Kjønn: :confused005 , men har skikkelig jentefølelse.
Navn: Vi har et jentenavn klart fra sist vi var gravide, men blir det en gutt til så vet vi ikke. Venter til vi vet kjønn.
Utstyr som gjenstår: Har såvidt begynt å tenke på saken. Vi trenger:
- Tripptrapp stol
- Bilstolpose
- Lammeskinnspose fra Nøstebarn
- Søskenvogn
- Lekegrind
- Bedside crib
- Sprinkelseng
- Vippestol

Hvis det blir en jente denne gangen kommer vi også til å kjøpe litt jenteklær. Er så mye søtt!!

Tanker om fødsel: Bare at jeg gleder meg til å forhåpentligvis føde igjen. Synes det var helt rått!
Neste milepæl: Hver nye uke fremover er en milepæl.
- 5+1 (kjemisk) ❤️
- 6+0 (hjerte på ul)❤️
- 7+1 (første kontroll hos gyn)❤️
- 8+0 (sjansen for abort er betraktelig redusert ❤️
- 8+2 (ul) ❤️
- 9+1 (ul) ❤️
- 10+0 (bare 2 uker igjen til 12+0!!)❤️
- 10+6 (lege+blodprøver)❤️
- 11+0 (nedtrapping Lutinus)❤️
- 12+0 (over den magiske grensen)
- få innkalling til OUL❤️
- 13+0 (se kjønn på ul)
- 17.11 oul
 
Altså..... :happy093

Trodde aldri denne dagen skulle komme. Fullgåtte 12 uker i dag og straks ferdig med en tredjedel av dette svangerskapet ❤️❤️❤️

FF7CEB94-B029-47D7-8CC9-5C4171427A05.png
 
Hurra!!!❤❤❤
 
Hurra for 12 uker med lille søte bamsemums nummer 2! ❤️ Hvordan er det å ha en ganske liten bamsemums nummer 1 når man er så kvalm?
 
Hurra for 12 uker med lille søte bamsemums nummer 2! ❤️ Hvordan er det å ha en ganske liten bamsemums nummer 1 når man er så kvalm?
Tusen takk! ❤️ Det er veldig tøft og jeg sliter med dårlig samvittighet. Ikke noe gøy å ikke klare å være den mamma’n man ønsker. Pappa’n her i huset er en ordentlig helt. Han gjør opp for mitt fravær og enda mer. Han tar seg av hunden, huset og lille M helt alene ❤️ Får hjelp av besteforeldre i helgen så pappa’n rekker å pusse opp huset i tillegg. Han har virkelig trådt til den siste tiden ❤️
 
Tusen takk! ❤️ Det er veldig tøft og jeg sliter med dårlig samvittighet. Ikke noe gøy å ikke klare å være den mamma’n man ønsker. Pappa’n her i huset er en ordentlig helt. Han gjør opp for mitt fravær og enda mer. Han tar seg av hunden, huset og lille M helt alene ❤️ Får hjelp av besteforeldre i helgen så pappa’n rekker å pusse opp huset i tillegg. Han har virkelig trådt til den siste tiden ❤️
Kan forestille meg at det kan slite på samvittigheten. Godt man har en å støtte seg på når det står på som verst, de er noen fine helter disse pappaene ❤️. Lurte litt fordi jeg selv slet med mye kvalme og oppkast i mitt første svangerskap fra uke 8 til 20. Ser for meg at det kan bli litt av et kaos om vi får to tette. Men det skal nok ordne seg på et vis, med god hjelp fra pappaen :love017.
Og husk du gjør en super jobb som ruger på den lille i magen, tenk så kjekt det blir med en lillebror eller søster :D
 
Kan forestille meg at det kan slite på samvittigheten. Godt man har en å støtte seg på når det står på som verst, de er noen fine helter disse pappaene ❤️. Lurte litt fordi jeg selv slet med mye kvalme og oppkast i mitt første svangerskap fra uke 8 til 20. Ser for meg at det kan bli litt av et kaos om vi får to tette. Men det skal nok ordne seg på et vis, med god hjelp fra pappaen :love017.
Og husk du gjør en super jobb som ruger på den lille i magen, tenk så kjekt det blir med en lillebror eller søster :D
Da er du i det minste litt forberedt på hva som kommer og kan unngå store oppussingsprosjekter og omveltninger i den perioden. Såpass dårlig form kom litt overraskende på her og var utrolig dårlig timing. Klarte ikke holde det skjult for besteforeldrene lenger enn til uke 8 for da måtte vi be om hjelp, men det gjør jo ikke noe. Har dere lyst på to tette så kjør på! Man finner måter å håndtere en ny utfordrende hverdag på. Vet ikke om det er så mye lettere med en 2-åring eller 3-åring akkurat. De krever jo sitt de også :happy: Vi er bare så sinnsykt takknemlig for at 1-åringen vår har et godt sovehjerte og sover 18:30 til 09:00 hvis han kan. Hadde nok blitt veldig mye mer krevende for far om han måtte opp kl. 5 hver morgen :dead:

Blir veldig stas med en til. Vi gleder oss skikkelig! ❤️
 
Termin: 16.04.2021
På vei: 13+3

VI FÅR EN JENTE! :Heartpink:dummy1:


Symptomer:
Er fortsatt veldig kvalm. Sover sikkert 10 timer i døgnet og er kvalm 12 av 14 våkentimer. Kaster heldigvis opp mindre, bare 3-4 spyrunder ila. dagen og brekker meg mindre. Så har et håp om at det er i ferd med å gå over. Hvis jeg sammenligner med 2 uker siden så var kvalmen mye mer intens. Da klarte jeg ikke stå oppreist. Nå er den mindre intens og jeg klarer å fungere med den så er litt mer med i husstanden her hjemme. Jobber fortsatt ikke.
Måtte forresten slutte med Phenergan fordi jeg ble helt ødelagt av den. Sov hele døgnet og var helt fjern.
Cravings: Har ikke lyst på noe :hungover:
Medisiner: Lutinus til uke 12 og Abyl-e til uke 12. Har prøvd Afipran og Postafen mot kvalme - uten effekt. Phenergan fungerte mot kvalmen, men alt for mye bivirkninger til at jeg klarte gå på den.
Vektendring: Ned 3 kg.
Mage: Stor! Livmor har såvidt begynt å titte opp av bekkenet, men magen er veldig stor allerede. Ser ut som jeg er 5 mnd på vei. Skal ta bilde senere.
Neste JM/legetime: Oul er 17.11.
Ultralyd:. Var på ul i dag. Alt så strålende ut og vi fikk se en frisk og fin liten jente ❤️
Bilde:
D4B1891A-D8FB-490B-A196-559A57A69D5F.jpeg

Aktivitet i magen:
Morkaken ligger delvis foran så kjenner ikke alt, men har kjent litt dult i ny og ne på høyre side der morkaken ikke dekker.
Kjønn: Jente :dummy1::Heartpink
Navn: Vi har et jentenavn klart fra sist vi var gravide, men er blitt litt usikre. Tror vi skal diskutere et par andre navn også :)
Utstyr som gjenstår: Har såvidt begynt å tenke på saken. Vi trenger:
- Tripptrapp stol
- Bilstolpose
- Lammeskinnspose fra Nøstebarn
- Søskenvogn
- Lekegrind
- Bedside crib
- Sprinkelseng
- Vippestol

Feiret dagens ultralyd med å kjøpe en rosa (lyng) Lillelam ulldress med tilhørende lue og votter. Kommer til å bli en del innkjøp nå som det er et annet kjønn :love7

Tanker om fødsel: Bare at jeg gleder meg til å føde igjen. Synes det var helt rått!
Neste milepæl: Hver nye uke fremover er en milepæl.
- 5+1 (kjemisk) ❤️
- 6+0 (hjerte på ul)❤️
- 7+1 (første kontroll hos gyn)❤️
- 8+0 (sjansen for abort er betraktelig redusert ❤️
- 8+2 (ul) ❤️
- 9+1 (ul) ❤️
- 10+0 (bare 2 uker igjen til 12+0!!)❤️
- 10+6 (lege+blodprøver)❤️
- 11+0 (nedtrapping Lutinus)❤️
- 12+0 (over den magiske grensen)❤️
- få innkalling til OUL❤️
- 13+3 (se kjønn på ul)❤️
- 17.11 oul
 
Last edited:
Back
Topp