En bamsemums til? ❤️

Kjenner uroen og bekymringene mine øker på. Er så redd hjertet skal ha stoppet opp :(

Hjelper nok ikke at den ene etter den andre i termingruppen mister. Denne uken har seriøst minst 3 mistet hver eneste dag. Altså, ca. 21 stykker på 1 uke! Har vært med i en del termingrupper nå og aldri sett noe lignende. Det virker helt ekstremt!!! :eek::eek::inpain::inpain: Så ja, da får man jo helt angst selv :(:arghh: Er 6+3 nå etter midnatt. Ul om 4 dager...

huff det er slitsomt og gå og vara så bekymrad! Allt är helt sikkert fint med lillespire! Gleder meg til gladoppdatering här om 4 dager :Heartblue
 
Haha! Det er godt å vite. Har «bare» mistet to ganger etter hverandre nå, men godt å vite at det finnes noen som forstår hvis det skulle skje flere ganger ♡ Er så slitsomt å måtte kjempe seg til hjelp...
Ville bedt fastlegen din om en henvisning dit likevel så får du tettere oppfølgning neste gang du blir gravid :) Skader ikke å bli fulgt opp av en gynekolog :)
 
Haha! Det er godt å vite. Har «bare» mistet to ganger etter hverandre nå, men godt å vite at det finnes noen som forstår hvis det skulle skje flere ganger ♡ Er så slitsomt å måtte kjempe seg til hjelp...
Må også sier at ventetiden er veldig lang (4-6mnd) så skkkert greit å komme inn i køen :)
 
Oppdaterer mer i morgen etter UL. Måtte bare dele denne:
31B66CB9-0755-402C-A089-B6E13528407B.png


Kjenner det blir tøft å få dårlige nyheter nå. Har kommet så «langt». Krysser fingrene for fine hjerteslag i morgen ❤️
 
Masde lykke til i morgen! Krysser fingrene for raske, fine hjerteslag ❤❤
 
Last edited:
Lykke til i morgen ❤️ Jeg har trua :)
 
Tenker på deg og håper det har gått bra i dag ❤️
 
Termin: 16.04.2021
På vei: 7+1

Symptomer:
- Kvalmen har kommet denne siste uka. Kun brekninger og ikke oppkast enda
- Veldig trøtt/ør. Må hvile før lillegutt hentes i bhg. Ikke helt forenlig med 100% jobb.
- Blir veldig fort andpusten
Føler meg generelt ganske fyllesyk og at jeg har mer symptomer nå enn jeg noen gang har hatt.

Cravings: Sure ting. Spesielt surt smågodt. Jeg liker egentlig ikke surt godteri så den er litt rar.
Medisiner: Lutinus til uke 12/13 og Abyl-e til uke 33(?)
Vektendring: Tørr fortsatt ikke gå på vekta :eek:
Mage: Har fått en bitteliten kul helt nederst på magen, og selv om den er god og myk fortsatt skyldes den definitivt graviditeten. Er nok ikke lenge før livmoren kommer opp.
Neste JM/legetime: Skal på ultralyd 03.09 og 09.09. 2 nervepirrende uker til før jeg er over kneika!
Ultralyd:. Var på tul i dag og der var det fortsatt et hjerte som slo. Alt så strålende ut ❤️
Bilde: Fikk ikke noe nytt i dag. Her er forrige ukes:
ff83565d-e37d-482e-abf4-d2e9be825a30-jpeg.333281

Livmoren og embryo var 3x så stort i dag. Sånn ca. Ikke rart det har murret godt i det siste.
Aktivitet i magen: Kjenner selvsagt ikke noe til noe baby enda, men kjenner plutselig pulsen veldig godt i det området.
Kjønn: :confused005
Navn: Vi har et jentenavn klart fra sist vi var gravide, men blir det en gutt til så vet vi ikke. Først må vi komme oss over kneika.
Utstyr som gjenstår: Denne orker jeg ikke tenke på helt nå. Får ta det senere. Vi har jo det meste...?
Har kjøpt 2 ting til barnerommet da. Et speil og en oppbevaringskurv.
Tanker om fødsel: Bare at jeg gleder meg til å forhåpentligvis føde igjen. Synes det var helt rått!
Neste milepæl: Hver nye uke fremover er en milepæl.
- 5+1 (kjemisk) ❤️
- 6+0 (hjerte på ul)❤️
- 7+1 (første kontroll hos gyn)❤️
- 8+0 (sjansen for abort er betraktelig redusert
- 8+2 (ul)
- 9+3 (ul)
 
Så godt å høre at alt stod fint til idag og❤❤
 
Her tror jeg jaggu magen har begynt å komme :woot: DET er jeg glad for. Tenker det er et veldig godt tegn om den fortsette å vokse :joyful: Kanskje jeg klarer å slappe av litt mer da :Heartred

28300587-AFCE-466D-A73B-0B4CBEB5A410.jpeg
 
Fine babybumpen❤❤
 
Termin: 16.04.2021
På vei: 8+2

Symptomer:
- Kvalmen har kommet på ordentlig. Våkner kvalm og brekker meg nesten umiddelbart. Så kommer oppkast etterhvert. Letter midlertidig med litt mat, men kommer raskt tilbake. Legger meg også kvalm :depressed::depressed:
- Føler meg helt tappet for energi og tilbringer mange timer i sengen daglig :dead: Har ikke overskudd til noe som helst.

Cravings: Har ikke lyst på noe :hungover:
Medisiner: Lutinus til uke 12/13 og Abyl-e til uke 33(?)
Vektendring: Gikk omsider på vekten. Inge endring så langt :bag:
Mage: Har fått en bitteliten kul helt nederst på magen. Er ikke i tvil om at det er en bitteliten babybump ❤️
F4CD8D25-209B-4FC4-A274-341C1BC23FDA.jpeg

Neste JM/legetime: Skal til jordmor mandag 07.09 og ny ultralyd 09.09. 1 nervepirrende uke igjen før jeg er over kneika! Føler meg nok trygg fra uke 10.
Ultralyd:. Var på tul i dag og der var det fortsatt et hjerte som slo. Alt så strålende ut ❤️
Bilde:
6A899CA8-E6E7-48A8-851B-04F92BFEB82B.jpeg
F2EF241E-B56F-4827-9740-370185A44E84.jpeg

Aktivitet i magen: Gleder meg enormt til jeg kjenner bevegelse ❤️
Kjønn: :confused005 , men har skikkelig jentefølelse.
Navn: Vi har et jentenavn klart fra sist vi var gravide, men blir det en gutt til så vet vi ikke. Først må vi komme oss over kneika.
Utstyr som gjenstår: Har såvidt begynt å tenke på saken. Vi trenger:
- Tripptrapp stol
- Bilstolpose
- Lammeskinnspose fra Nøstebarn
- Søskenvogn
- Lekegrind
- Bedside crib
- Sprinkelseng
- Vippestol

Hvis det blir en jente denne gangen kommer vi også til å kjøpe litt jenteklær. Er så mye søtt!!

Tanker om fødsel: Bare at jeg gleder meg til å forhåpentligvis føde igjen. Synes det var helt rått!
Neste milepæl: Hver nye uke fremover er en milepæl.
- 5+1 (kjemisk) ❤️
- 6+0 (hjerte på ul)❤️
- 7+1 (første kontroll hos gyn)❤️
- 8+0 (sjansen for abort er betraktelig redusert ❤️
- 8+2 (ul) ❤️
- 8+6 (første kontroll hos jordmor)
- 9+1 (ul)
- 10+0 (bare 2 uker igjen til 12+0!!)
- 10+2 (nedtrapping Lutinus)
- 11+1 (ul)
- 12+0 (over den magiske grensen)
- få innkalling til OUL
- 14+0 (se kjønn på ul)
 
I dag er jeg 9+0 og bamsemumsen er ikke lenger et embryo, men et foster. Den mest kritiske fasen er over og alle organer er ferdigutviklet. Nå skal bamsemumsen bare vokse og modne frem til fødsel. Ny ultralyd i morgen og jeg har skikkelig trua på at alt er bra. Jeg har fin og latterlig sterk puls (akkurat som sist), fikk litt sånn hjerteflimmer i går (akkurat som sist) og spyr hver morgen (kvalmen kom senere sist, faktisk!). Uansett, sterke symptomer! Har en god magefølelse på at dette blir en liten påskebaby!

Dersom ultralyden i morgen er fin så tror jeg at jeg senker skuldrene helt og slipper jubelen løs :)

Oppdaterer mer i morgen ❤️
 
:happy
I dag er jeg 9+0 og bamsemumsen er ikke lenger et embryo, men et foster. Den mest kritiske fasen er over og alle organer er ferdigutviklet. Nå skal bamsemumsen bare vokse og modne frem til fødsel. Ny ultralyd i morgen og jeg har skikkelig trua på at alt er bra. Jeg har fin og latterlig sterk puls (akkurat som sist), fikk litt sånn hjerteflimmer i går (akkurat som sist) og spyr hver morgen (kvalmen kom senere sist, faktisk!). Uansett, sterke symptomer! Har en god magefølelse på at dette blir en liten påskebaby!

Dersom ultralyden i morgen er fin så tror jeg at jeg senker skuldrene helt og slipper jubelen løs :)

Oppdaterer mer i morgen ❤️

Så koselig att det går så bra! Selv om jag syns synd på deg som kaster opp :hungover: Når gick det over sist? Gleder mig til oppdatering imorgon! ;)
 
:happy

Så koselig att det går så bra! Selv om jag syns synd på deg som kaster opp :hungover: Når gick det over sist? Gleder mig til oppdatering imorgon! ;)

Jeg har måttet gå tilbake å lese litt i dagboka og kvalmen kom faktisk ikke før uke 14 sist. Varte til rundt uke 22. Og den var ikke sånn ille som dette her :depressed: Alt annet er likt bortsett fra det :happy:
 
Jeg har måttet gå tilbake å lese litt i dagboka og kvalmen kom faktisk ikke før uke 14 sist. Varte til rundt uke 22. Og den var ikke sånn ille som dette her :depressed: Alt annet er likt bortsett fra det :happy:

Sendte jeg med popcorn-smiley?? :laughing021 Det var ikke meningen! Hoppas den gir sig litt fortere nå da som den kom så tidlig! :smiley-angelic001
 
Back
Topp