En bæresele å anbefale?

isfrid

Glad i forumet
Vi vurderer å ønske oss en Angelpack pluss elastisk bæresjal til jul. Det elastiske sjalet skal gjøre det mulig å bruke bæreselen fra ca 2-3 mnd alder.

Noen som har erfaring med Angelpack - eventuelt med noen andre gode bæreseler? Hvordan er den for bæreren? Hvordan er den for den lille? Hvor lenge er den grei å bruke (leser på nett at Angelpack fungere fint til minst 2 års alder, ofte litt lengre).

Planen er å bruke den litt innendørs, litt til bruk opp-og-ned trapper ( vi bor i fjerde etasje uten heis) og til turer til våren/sommeren/neste høst.

Vi har Manduca, og den funker fremdeles kjempefint til vår treåring på 15 kg. Brukte den fra han var ca 6 mnd. Likte den ikke til han da han var yngre enn 6mnd.. Men genial sak - vi har brukt den mye!

Er fornøyd med manduca! Har sydd meitai selv, og egentlig så er det den vi har brukt mest! Lett og knyte og kjempegod å bære med.

Jeg kjenner ikke til de du nevner, men jeg har Ergobaby- beste investeringen jeg har gjort! Bærer nyfødt like godt som fireåringen på 20 kg.

Manduca, Angelpack, Ergobaby og Beco Butterfly er så og si samme type type bæresele, med små varianter. Har sistnevnte og har vært fornøyd med den. Har også bært i mei tai og sjal. Smak og behag egentlig. Mei tai'en var veldig god, men ble slakk etterhvert og så var den upraktisk å knyte på seg utendørs i grisete vær. Beco'en er veldig grei og ta av og på, men synes den begynner og bli tung å bære bak på ryggen nå når barnet er over 10 kg. Reimene gnager inn i brystet/skuldrene.

Jeg liker manduca bedre enn angelpack, men det er jo litt smak og behag. Manduca kan brukes fra nyfødt til 20 kg, men vi brukte elastisk sjal i begynnelsen. Begynte å bære i manduca da han var rundt 2 måneder, men han var ganske liten, rundt 4-4.5 kg da.

Eg kjenner ikkje til din, men har god erfaring med Beco Butterfly II. Brukte den hovedsaklig til fjelltura, og den har heilt super komfort både for bærer og baby :) I tillegg var det eit stort pluss at eg kunne bære eldste i den fram til han var 3,5 år og. Grunnen til at eg valgte den framfor Manduca er at man festa babyen/barnet i selen før man tar den på, så det er like enkelt å feste den på ryggen som på magen sjølv om man er aleine når man gjør det. Hadde og eit caboo close baby carrier elastisk ringsjal til heimebruk og shopping når minsten var mindre.

Manduca! Brukte den med nyfødt innlegg fra 4 uker-12 uker. Deretter vanlig. Helt super for stor og liten :)

Jeg er veldig fornøyd med mitt elastiske sjal, men om du skal bruke den inne så anbefaler jeg et sjal man enkelt kan ta av og på :)
Jeg er også kjempefornøyd med Ergo'en min :)

Tusen takk for mange gode innspill - skjønner at Manduca og Ergobaby også bør sjekkes ut :-)

Back
Topp