En annerledes sommer

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Årets høydepunkt for meg er sommerferien og hvor vi skal dra av sted. Først bruker jeg er halvt år eller mer på å planlegge hvor vi skal, gjør research også bestiller.
Videre gleder jeg meg intenst og har nedtelling...

I år kommer baby, det blir gøy. Er jeg i like bra form som sist, kan det blir en lang sommer :P

Ikke blir det noe neste år heller, siden vi skal gifte oss. Ikke blir det noen helgeturer heller, eller jo til Norge, men det er jo rimelig kjedelig...

Jeg har vært i mange kontinenter og land i dag, drømmer meg bort. Hadde reise-research vært er yrke hadde det vært min drømmejobb :)

Signerer denne!

Jeg er helt lik som deg:-)
Bruker enorme mengder timer på å søke på nett før jeg bestiller.
Planlegging av ny reise begynner så snart jeg kommer hjem!

Ingen ferie nå i sommer, men lurer på å dra til Kroatia i høstferien til ungene. Alt forutsetter jo at lillegutt er i form.

Neste sommer vurderer jeg USA tre uker, alternativt Thailand i julen:-)

Først må lillebror komme, så får jeg se formen hans an før noe blir bestilt:-)

Gleder meg allerede til neste reise!

Helt enig, jeg har også begynt å planlegge neste tur. Jeg har mange reiser fremover, dessverre er økonomien vesentlig dårligere nå enn sist jeg var i permisjon...så det begrenser en hel del.
Men er gratis å planlegge :)

Helt enig, jeg har også begynt å planlegge neste tur. Jeg har mange reiser fremover, dessverre er økonomien vesentlig dårligere nå enn sist jeg var i permisjon...så det begrenser en hel del.
Men er gratis å planlegge :)

Innser vel at det blir mindre reising når minstemann kommer! Både med tanke på økonomi, men også at det er litt mer stress med baby enn de to store jeg har nå:-)

Jeg er super heldig som får reise en del med jobb.
Noen steder er jo fullstendig uinteressant - type Zürich og Malmø.
Men det er moro med Roma, London og Miami osv:-)
Nå har det leeenge siden sist jobb og privat reise, det merkes på rastløsheten:-/

Innser vel at det blir mindre reising når minstemann kommer! Både med tanke på økonomi, men også at det er litt mer stress med baby enn de to store jeg har nå:-)

Jeg er super heldig som får reise en del med jobb.
Noen steder er jo fullstendig uinteressant - type Zürich og Malmø.
Men det er moro med Roma, London og Miami osv:-)
Nå har det leeenge siden sist jobb og privat reise, det merkes på rastløsheten:-/

Haha enig, Zürich var helt forferdelig!
Malmö liker jeg fordi de har KappAhl, Lindex, pop og svenske matbutikker.
Halleluja! Tar bare 20 min herfra.

Årets høydepunkt for meg er sommerferien og hvor vi skal dra av sted. Først bruker jeg er halvt år eller mer på å planlegge hvor vi skal, gjør research også bestiller.
Videre gleder jeg meg intenst og har nedtelling...

I år kommer baby, det blir gøy. Er jeg i like bra form som sist, kan det blir en lang sommer :p

Ikke blir det noe neste år heller, siden vi skal gifte oss. Ikke blir det noen helgeturer heller, eller jo til Norge, men det er jo rimelig kjedelig...

Jeg har vært i mange kontinenter og land i dag, drømmer meg bort. Hadde reise-research vært er yrke hadde det vært min drømmejobb :)

Sånn var vi også, før vi fikk barn.
Vi drømmer fortsatt om reiser rundt omkring, men en sommer på verandaen høres nå helt himmelsk ut, og det er så mye å oppleve med barnet "bare" hjemme på stuegulvet, så den reisetrangen ble fort erstattet av noe annet her. :)
Nå tenker vi bare på hva som vil bli artig for poden i fremtiden, og å reise alene er ikke et alternativ før om mange, mange år.
Å reise med barn til steder de ikke har noe utbytte av, har jeg personlig aldri sett poenget med, og skal jeg på ferie, vil jeg kunne oppleve mer enn bare å steke ved et basseng, så opplevelsesreiser alene må vente.
Det høres kanskje trist ut, men vi gleder oss vilt til poden vil sove i telt i hagen, eller dra på ferie til sommarland i Bø f.eks.

Prioriteringene og drømmene blir annerledes, og det er helt supert! ;)

Sånn var vi også, før vi fikk barn.
Vi drømmer fortsatt om reiser rundt omkring, men en sommer på verandaen høres nå helt himmelsk ut, og det er så mye å oppleve med barnet "bare" hjemme på stuegulvet, så den reisetrangen ble fort erstattet av noe annet her. :)
Nå tenker vi bare på hva som vil bli artig for poden i fremtiden, og å reise alene er ikke et alternativ før om mange, mange år.
Å reise med barn til steder de ikke har noe utbytte av, har jeg personlig aldri sett poenget med, og skal jeg på ferie, vil jeg kunne oppleve mer enn bare å steke ved et basseng, så opplevelsesreiser alene må vente.
Det høres kanskje trist ut, men vi gleder oss vilt til poden vil sove i telt i hagen, eller dra på ferie til sommarland i Bø f.eks.

Prioriteringene og drømmene blir annerledes, og det er helt supert! ;)

Der er man nok foskjellige, vi har kjempe gode erfaringer å reise med barn og det er ikke noe som stopper oss. Glade foreldre=glade barn ;)

Ja, det blir lite reising fremover. Jeg hadde store planer for årene fremover. Akkurat de siste årene har det gått i barnevennlige ferier, men nå som de to eldste var begynt å bli rimelig selvstendige, så jeg for meg helgeturer med mannen og kanskje reise lenger med ungene.

Vi har jo ikke hatt bryllupsferie enda, for poden ble født få uker etter bryllupet.

Det er så mange steder jeg vil dra....sukk, sukk. Jeg håper vi i det minste kan få til en sydentur til vinterferie eller neste påske. Høstferien, blir vel brukt til dåp.

Der er man nok foskjellige, vi har kjempe gode erfaringer å reise med barn og det er ikke noe som stopper oss. Glade foreldre=glade barn ;)
Det er vi nok da ja. :)
Jeg tenker litt mer andre veien: Glade barn = glade foreldre. ;)
(Dette høres passivt aggressivt ut, men jeg mener det ikke sånn.)

Jeg ser bare ikke poenget med å drasse med en fireåring på Picassomuseet f.eks, som jo er en av de tingene vi likte best da vi reiste til Barcelona f.eks. (Før poden ble født.) :P
Ja, man kan oppleve andre ting med barna, og vi kommer til å reise med ham/de, men vi har reist såpass mye begge to, at å vente noen år til han/de faktisk får noe ut av reisen, er noe vi gladelig "ofrer." ;)

Det er vi nok da ja. :)
Jeg tenker litt mer andre veien: Glade barn = glade foreldre. ;)
(Dette høres passivt aggressivt ut, men jeg mener det ikke sånn.)

Jeg ser bare ikke poenget med å drasse med en fireåring på Picassomuseet f.eks, som jo er en av de tingene vi likte best da vi reiste til Barcelona f.eks. (Før poden ble født.) :P
Ja, man kan oppleve andre ting med barna, og vi kommer til å reise med ham/de, men vi har reist såpass mye begge to, at å vente noen år til han/de faktisk får noe ut av reisen, er noe vi gladelig "ofrer." ;)

Jeg har vært tusen ganger i Barcelona, men aldri vært på picassomuseet eller sagrada familia, haha..

Jeg har vært tusen ganger i Barcelona, men aldri vært på picassomuseet eller sagrada familia, haha..

Åå, da har du gått glipp av noe!
Få det med deg neste gang dere er der! ;)
Havets katedral er også verdt å få med seg, i samme bydel.
(Og sjokolademuseet, hvis man vil ha et velsmakende avbrekk fra
kunst og arkitektur. ;) )

Back
Topp