En ADVARSEL

Er faktisk bare en mnd siden det samme skjedde i Sverige [&o]

ORIGINAL: mammantilenengel

ORIGINAL: Kal-El

Det har resultert i skade/dødsfall 6 ganger de siste to tiårene på verdensbasis. Med tanke på at det fødes 500.000 barn hver dag, dvs. 3.650.000.000 (3.6 milliarder barn på 20 år) så kan man like så godt advare folk mot meteoritter og ta forhåndsregler deretter.

Misforstå meg rett, det er tragisk at et barn dør av dette, men at noe er tragisk/trist gjør det ikke spesielt mer sannsynlig.
Hvor mye skal man egentlig være redd for av bisarre usansynnlige potensielle hendelser, hvor går grensen?
Det er langt flere barn (og voksne) som dør av f.eks kvelning i en helt vanlig seng under pute/dyne, skal vi da slutte med pute og dyne?

man må være forsiktig med dyne og pute også. kan ikke slappe av fordi dette skjer  bare med 2 av ti barn. så selv om det er ca 1 av 20 barn som blir kvalt av en katt såbør man være litt hysterisk for det. fordi det SKJER ..

men som jeg har skrevet før. jeg er hysterisk mamma

Nå er det jo litt forskjell på 2 av 10 barn, og 5 av 3.6 milliarder barn.

Jeg tror det beste grunnlaget du har får å gi en advarsel rundt dette, er at du bruker "hysterisk mamma"-kortet. Det går ikke ann å argumentere mot "hysterisk mamma"-kortet. Jeg har enkelte ting som er helt borte i natta som jeg allikevel er engstelig for og dermed tar forhåndsregler mot.

ORIGINAL: pewsie

Er faktisk bare en mnd siden det samme skjedde i Sverige [&o]

Ja, leste om det, og første gang i historien det har skjedd så nærme og på så kort tidsrom. Freak coincidents kaller man det.
Til sammenligning blir 100 personer blir truffet av lynet 2 ganger (dvs, samme person blir truffet 2 ganger av lynet) årlig.

Uff så forferdelig[:(]
Har alltid passet på det der, vi har to katter så jenny har alltid sovet med døren til rommet lukket + vogn under oppsikt

Huff det er så fort gjort[:(][:(][:(] Man må altid tenke på å dekke godt til vogna visst man legger dem ut for å sove, og ikke minst ha dem synligt! Er ikke første gang jeg har hørt om dette og det er så tragiskt! Man vet at kattene går etter varme og da er det lurt å dekke godt til for man vet aldri!

Back
Topp