En 16årings tanker ang svangerskapet

Mamma98

17år, kjæreste, bonusmamma og venter barn mai 2015
Det er vanskelig dette her. Vanskelig nok er det å være 16år og usikker på seg selv, på hva man vil og enda verre er det når en plutselig får livet snudd på hodet. 17. September 2014 tok jeg en graviditetstest som var positiv. Jeg var vett skremt. Jeg og barnefar hadde ikke vært sammen lenge, vi hadde drevet på siden april, men ble ikke offisielt sammen før i august. Han er 5år eldre enn meg, har en sønn fra et tidligere forhold. Jeg som hadde nok med det, fikk plutselig enda mer å tenke på. Det tok en stund før jeg fortalte det til mamma. Hun var sjokket, men lovet meg fra første stund at dette skulle gå fint, jeg skulle ikke bekymre meg, uansett hva jeg valgte så ville hun støtte meg, og hun lovet at hvis jeg valgte å beholde det, så skulle vi klare det, uansett. Jeg sto for handlingene mine, og valgte å beholde nurket som hadde flyttet inn i magen, og siden den dagen jeg fortalte det til mamma har jeg gledet meg. Jeg gleder meg til trilleturer, til å se min lille inn i øynene for første gang, gleder meg til å høre at han/hun er glad i meg, gleder meg til alt, også det som ikke er så lett. Jeg har sluttet på skolen, pga høyt blodtrykk, ble jeg rådet dette. Jeg gikk en fysisk tøff linje, og jeg ville det beste for barnet mitt. Jeg vet at jeg skal begynne på skolen igjen når barnet er stort nok til det, og jeg skal fullføre, for min lille og meg selv, sammen med barnefar så er jeg ansvarlig for et liv, for en liten skapnings framtid, og jeg vil gjøre alt i min makt for at min skatt skal få det så bra som jeg bare klarer. Jeg vil gjøre alt for barnet mitt, jeg bryr meg ikke om hvor ung jeg er, jeg skal gjøre alt jeg kan for å være den beste jeg kan være.

Selvom jeg ærlig har sagt at jeg hater dette som har skjedd, så er det på mange måter det beste som kunne skjedd meg. Jeg ville aldri gå tilbake til livet jeg levde, med festing, alkohol, tobakk, og måten jeg behandlet folk på. Jeg har lært mer av min lille ang rett valg i livet enn jeg har lært fra noen, jeg er virkelig evig takknemlig for at dette lille mirakelet kom inn i livet mitt, og jeg kan ikke vente til jeg får møte min lille skatt <3 En ting er sikkert, jeg er en kommende mamma, og jeg elsker barnet mitt høyere enn alt, selvom det er mange måneder til jeg har han/hun i armene mine <3mini.jpg
Mamma elsker deg skatten <3 tidlig ultralyd, 10+4 på vei her <3
 
gratulerer som mamma til spire!synes du virker mer voksen i tankegangen enn andre unge som blir mødre,dette klarer du nok fint:) så godt at du har barnefar med på dette og moren din,det blir nok godt for deg:) ønsker deg lykke til og det står respekt av valget ditt.jeg har vært i samme sko selv da jeg var 17 og var ikke klar selv da.
endelig som 37 åring er jeg gravid og i fast forhold der jeg ønsker barn.termin ca 12 mai her:)
 
Endelig nådd 12 uker idag, og min lille skatt klamrer seg fremdeles godt fast <3 Ikke lenge igjen av første trimeser, eller lenge til ordinær ultralyd nå skatten min <3 Mamma er så stolt av deg, du er blitt mitt ett og alt allerede, og jeg gleder meg så enormt til å få møte deg! For mamma og pappa går ikke dagene, ukene og månedene fort nok nå, vi lengter sånn etter deg <3 Redsel og frykt er over nå skatten min, mamma er ikke lenger livredd og skremt av situasjonen, mamma er glad og gleder seg! Du har aldri sett denne verden vi lever i, men vi kan love deg at du skal få se og oppleve så mye når du har vokst deg stor å sterk i magen, og endelig kommer ut. Uansett hvilke utfordringer vi kommer til å stå ovenfor, så skal jeg og pappa gjøre alt for deg, vi elsker deg allerede <3
 
Det er rart hvordan tankene forandrer seg, i begynnelsen var jeg så klar på at jeg skulle gå på skolen til the bitter end, når fødselen var igang, jeg skulle ta sommerferien sammen med babyen, også skulle jeg begynne på skolen igjen. Jeg var sint og skuffet over meg selv, som hadde gjort noe som fikk dette til å skje, for planen min var klar, skolen, hesten, hunden, kjæresten, min kjære bonussønn, og min nærmeste familie og venner, det var nok for meg, og jeg var lykkelig, det var disse tingene som ga meg glede, og nå hadde jeg ødelagt alt. Og jeg lot det jo også skje, for rett før unnfangelsen til min skatt, så var jeg på gynekolog time, og fikk beskjed om at jeg kunne ha eggløsning når som helst, men i en stressende hverdag forsvinner sånne ting rask utav hode, og det som skjedde, det skjedde. Min første ultralyd, for å se at alt var okei, ble et sant helvette følelsesmessig. For den første tanken når jeg så det lille mirakelet på skjermen var skuffelse, jeg hadde håpet at det ikke var noe der, at ting kunne gå tilbake til normalt, så fikk vi se mer, vi fikk se at mini sprellet og beveget seg, vi fikk se 2 bein, 2 armer, et hjerte som slo, og foreløbig var mini helt frisk. Og jeg innså at nå skulle jeg ikke ta risikoen lenger, jeg skulle ikke gå på skolen med høyt blodtrykk, og et hjerte som slo så fort, jeg skulle høre på legen min, og jeg skulle gjøre alt jeg kunne for å ta så godt vare på denne tiden jeg bare kunne, jeg skulle legge alt til rette for min lille skatt, min perfekte skatt som jeg har vært med å skapt, sammen med den fantastiske pappaen til mini :) Jeg har vært med på det største en kan oppleve, jeg har vært med å lage et barn fra begynnelsen, jeg har kjent på følelsen av å være stolt av å bli ung mamma, jeg har kjent at det er okei og ta 2år fri fra skolen, for å bare nyte det å få lov til å være mammaen til dette fantastiske barnet, nyte det å gi det livet, og sørge for at alt blir bra. Det føles virkelig fantastisk <3 Selvom du ikke er så stor og gammel skatten min, så er jeg så ufattelig stolt av å få være mammaen din, jeg elsker deg:love7
 
Hallveis nå, og i magen gjemmer det seg ei lita prinsesse <3 Mamma er så stolt av deg lillevenn, du har blitt så stor å sterk siden sist, du sparker og hopper rundt, og det går ikke en dag uten at jeg kjenner at du er der <3 Jeg er så stolt av deg lillevenn, så stolt og glad for at det er nettopp meg som får være mammaen din, ingenting i hele verden er større enn nettopp det, og få lov å være mammaen din <3 Nedtellingen til termin er i full gang, for du kan godt holde deg inne til da, sånn at du er stor å sterk! Navnet ditt er klart, og alt er klart for deg nå vennen min. Hele familien er nå klar for å ta imot deg med åpne armer, vi elsker deg lille skatt <3
 
Det begynner allerede å bli tungt, og halsbrann, rygg/bekkensmerter og kvalme og svimmelhet er det som setter en stopper i hverdagen. Det er virkelig vanskelig og glede seg til noe når alt føles så uutholdelig som det gjør nå. Men mamma gleder seg fremdeles enormt til å møte deg, og å holde deg i armene mine <3 Under 100 dager igjen til termin, og dagene går ikke fort nok. Bilsete ditt står klart, senga di er klar, og resten er bestilt og på vei. Alt er klart nå min lille prinsesse <3 Mamma og pappa sitter daglig og kjenner på bevegelsene dine, gleder oss over hvert spark <3 Igjen jenta mi, tusen takk for at jeg får lov å være mammaen din, ingenting er større enn kjærligheten for deg <3 Så til vi møtes skatt, husk at mamma elsker deg <3
 
3D ultralyd og vekstkontroll igår jenta mi <3 Mamma er så betatt, så forelska, du er så vakker <3 Mamma er så stolt over deg vakre lille prinsesse, du er ca 1145gram, og +7% i vekst, så godt å vite at du vokser og trives lille skatt<3 Fikk høre at du er så lik meg, både av kommende mormor, morfar, pappa og farmor, jeg må le lille skatt, for jeg ser det til og med selv.. <3 Akkurat 3mnd igjen til termin idag, og vi venter sånn på deg<3 Vi snakkes snart lille perfekte skatt, mamma elsker deg over alt på denne jord, høyere enn alt, høyere enn himmelen <3
 
Sakte men sikkert går det mot termin, 32+0 idag. maks 10 uker igjen, og ca 8uker igjen til termin :D Mammaen din er klar nå vennen min, så stolt og så klar for å få lov til å møte deg. Så stolt over å være mammaen din, og så lykkelig over at du snart kommer ut til oss. Vi venter sånn på deg <3 Elsker deg over alt på jord jenta mi <3
 
50 days to go lillevenn, nå nærmer vi oss <3 senga di står bare å venter på deg, og mamma og pappa klarer knapt å fokusere på annet enn at du snart er her <3 mamma elsker deg <3
 
Back
Topp