EMS- service

dagosi

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberbarna 19
I dag var jeg så dum å gi adressen min til en som mente han skulle ha et plagg jeg solgte. Han bodde i Bodø og pakken skulle da sendes med EMS- service. Viste seg at etter at jeg hadde gitt navn og adresse osv, at jeg måtte betale 750 kr for at de skulle hente pakken her. Og jeg ønsker overhode ikke å betale 750 kr for at noen skal hente klær jeg selger for 200 kr. Nå driver han å truer meg. Jeg blir å få besøk av dem, og det kommer til å bli juridisk søksmål av dette. Noen som har vært borti dette? Og vet om det er svindel? Bør jeg gå til politiet nå, eller avvente og se hva som skjer?

I dag var jeg så dum å gi adressen min til en som mente han skulle ha et plagg jeg solgte. Han bodde i Bodø og pakken skulle da sendes med EMS- service. Viste seg at etter at jeg hadde gitt navn og adresse osv, at jeg måtte betale 750 kr for at de skulle hente pakken her. Og jeg ønsker overhode ikke å betale 750 kr for at noen skal hente klær jeg selger for 200 kr. Nå driver han å truer meg. Jeg blir å få besøk av dem, og det kommer til å bli juridisk søksmål av dette. Noen som har vært borti dette? Og vet om det er svindel? Bør jeg gå til politiet nå, eller avvente og se hva som skjer?

100% svindel. Ikke gi fra deg mer info, ikke klikk på linker, ikke gi fra deg eller ta i mot penger hvis de dukker opp på døra med en konvolutt penger. Kontakt tjenesten de sier de er fra og rapporter svindelforsøket til dem slik at de kan advare andre og stoppe svindlerne.

Google "finn svindel" og les mer om det.

Ignorer han. Ems i seg selv er ikke svindel, men det er ikke din jobb å sende noe med et spesifikt firma. Hvis han skulle hatt det tilsendt så hadde jo normale folk gitt sin adresse så du kan sende med det firmaet du velger.
Så jeg ville ignorert, eventuelt truet med politiet tilbake om han ikke gir seg.

Definitivt svindel.
Jeg får slike meldinger fra folk hver gang jeg legger ut noe for salg på Marketplace på Facebook, de har sagt både FEDEX, UPS og DPD Groups.
F.eks denne;
"OK, jeg ønsker å kjøpe den i morgen, men jeg vil imidlertid sende deg kontantene i en konvolutt via UPS Service-postleveringstjenesten til adressen din, og når pengene er mottatt, vil jeg sende en hentetjeneste til din hjemme er det greit??"

Ignorer foreløpig, men jeg ville tatt kontakt med politiet om de kommer med trusler.

FB_IMG_1651988644284.jpg
received_696567354633085.jpeg

Høres ut som samme type ala disse..? (screenshots hentet fra en gruppe jeg er med i). Har mottatt sånn selv også. Legger du det ut på finn eller marketplace, får du ofte sånn.. har sett både FedEx, DHL og ups, så.. EMS er sikkert også med.

Ingen kan saksøke deg for å nekte å sende det du selger med kostbare tjenester :p
Om du spør om de liker vafler eller noe annet tull, så skjønner dem gjerne tilslutt at du har oppdaget svindelen, og ikke er verdt å bruke tiden på.

Her har noen skrevet litt om svindelen også.
https://komputer.no/internett/facebook/ny-svindel-var-pa-vakt-nar-du-selger-ting-pa-nettet

Ja dette så veldig likt ut som dere sier. Jeg var innom her å leste, men turte ikke roe meg helt ned. Men har heldigvis ikke vært noen på døra vår. Men har fått en mail fra fedex som sier jeg skal trykke inn på den, mailen jeg bruker på facebook. Så fremdeles litt ekkelt. Men har ikke åpnet den, og blir ikke å åpne den heller

Back
Topp