emmm foreldrepenger

nancy drew

Forumet er livet
jupp har spørsmål om dette jeg nå... (ungen 5MND:bag:)

Fått vedtak fra nav om at jeg har permisjon til 17/11-16 er dette med regnet feriedager eller kommer disse etter dette?:anyone

Har forresten sendt inn klage på vedtaket pga jeg mener at jeg får for lav pengesats og fikk behandlingstid på 22 uker... da er jeg jo så godt som ferdig med permisjonen dao_O

Hvis pengesatsen din er for lav, blir det etterbetalt.

Du får bare telle, permen skal være 49 eller 59 uker Og hva er pappapermen på, 10 uker? . La du inn ferie i søknaden? Man har krav på 4 uker og 1 dag. :)

Har du 80% eller 100% dekning? Og når var terminen din?
Da du sendte inn søknad, så fikk du valget om å dele opp perioden og "putte inn" ferie. Husker du om du gjorde dette?
Jeg har 100% dekning, hadde termin 2/1 og er ferdig med permisjon 8/10 - og da har jeg fire uker i juli som er ferie (får ingen penger fra NAV da).

jeg mener jeg skrev at jeg skulle ha ferien rett etter foreldrepermisjonen så da er den vel med tror jeg. Har 100% dekning, men har fått alle 49 ukene på meg. fødte 31/12

jeg mener jeg skrev at jeg skulle ha ferien rett etter foreldrepermisjonen så da er den vel med tror jeg. Har 100% dekning, men har fått alle 49 ukene på meg. fødte 31/12

Men kunne man legge inn ferie etter endt permisjonstid da? Jeg husker ikke helt altså, men mener at jeg måtte plotte inn datoer for første periode, for ferieperioden og for andre periode. Hvis du har ferien etter permisjonen, så er det vel ikke noe sted å plotte inn dette? Kanskje det er mulig å komme inn på søknaden igjen og se om det er en datooversikt der?
Permisjonen tar utgangspunkt i termindato og ikke fødselsdato forresten [emoji6]

Men kunne man legge inn ferie etter endt permisjonstid da? Jeg husker ikke helt altså, men mener at jeg måtte plotte inn datoer for første periode, for ferieperioden og for andre periode. Hvis du har ferien etter permisjonen, så er det vel ikke noe sted å plotte inn dette? Kanskje det er mulig å komme inn på søknaden igjen og se om det er en datooversikt der?
Permisjonen tar utgangspunkt i termindato og ikke fødselsdato forresten [emoji6]

NAV gjør om på permisjonslengden etter du har født, i hvertfall hvis man fødte før termin. Jeg f.eks fødte to dager før termin, og da fikk jeg brev fra nav om at siste permisjonsdag er satt to dager tilbake.

ja permisjonen endres etter fødsel det vet jeg. Så da har jeg 3 uker før fødsel også da blir det 46 uker etter... og siden jeg fødte på nyttårsaften blir det uke 46 som er den uken 17/11 er i ... så da skal jeg vel ha 4 uker etter dette også??? eller tenker jeg feil nå

ja permisjonen endres etter fødsel det vet jeg. Så da har jeg 3 uker før fødsel også da blir det 46 uker etter... og siden jeg fødte på nyttårsaften blir det uke 46 som er den uken 17/11 er i ... så da skal jeg vel ha 4 uker etter dette også??? eller tenker jeg feil nå

Sitter ikke med kalenderen foran meg, men sånn du beskriver det så høres det riktig ut [emoji4] Bare husk å gi beskjed til arbeidsgiver at du tar ut ferieukene rett etter permisjon [emoji6]
Vær også obs på at hvis du må ha ulønnet permisjon og har en vanskelig arbeidsgiver, så har man ikke krav på ulønnet perm dersom denne ikke er rett etter ordinær perm. Altså hvis man avslutter ord.perm og tar fire uker ferie, så har man per definisjon ikke krav på ulønnet perm etter ferien. De fleste arb.givere er nok ålreite og driter i dette og gir perm uansett, men ville bare gjøre deg obs [emoji6]

En mister desverre de 3 ukene før termin om en føder før termin [emoji853] Eks eg fødte 9 dager før termin og mista da 9 dager før. Men da er ikke ferien din med der, skal du ta den etter permisjonslutt bryr ikke nav seg med det, da må du avtale det med arbeidsgiver, skal du ha den inni permisjonen må du søke om utsettelse av permisjon pågrunn av ferie [emoji846]

Back
Topp