EmmaLjunga?

Rustad90

Glad i forumet
er det så ille da? Har jo helt forelska meg i en emmaljunga vogn, og samboer sier vi kan kjøpe den hvis jeg vil.. men hver gang jeg sier "emmaljunga" høyt får alle rundt meg nesten hjertinfarkt for man må ikke finne på å kjøpe det??? 

noen som kan hjelpe meg litt her?

Har de noen begrunnelser da? Vi har emmaljunga mondial fra storebror som står og venter etter storebror! Gleder meg til å bruke den igjen :) elsker den spesielt som bagvogn og som sovevogn når babyen vokser ut av bagen. Ulemper er at den tar litt plass i bilen, og som sportsvogn synes jeg den er litt tung. Men vi brukte den hele vognperioden sist, stod i Bhg til han var ferdig med dagsoving. Men jeg tror vi kjøper en litt nettere vogn/ 3-hjuling etter bag-tiden slik at vi får litt bedre plass i bilen om vi alle skal på tur :)

Hva er det de reagerer på? Jeg har ikke hatt emmsljunga selv. Har ikke hørt noe negativt om den vognen og trodde det var ei populær vogn!!!

Når vi valgte vogn så hadde jeg som krav: mins mulig kg, kan snurre på 5 øringen, høy, regulerbart håndtak, stor vognbag, 4 hjul...vi endte da opp med brio sing. Det er ikke ei populær vogn med jeg elsker vognen og gleder meg til å ta den frem igjen

var vel det at barna vokser så fort ut av bagdelen, så man må ha små babyer i voksipose i sportsdelen... 

Emmaljunga er en av de vognene som babyen kan bruke bagdelen lengst i! Hvis du kikker litt rundt deg når du er på bytur o.l. så kan man se utrolige mye snålt av vogner, spesielt "design" vogner med bager som er så små at selv en baby på 3 måneder har lite plass oppi der...når det er sagt så bør du kjøpe ei vogn som passer dine preferanser og behov, og ikke høre så mye på hva "bedrevitere" har å si ;-) 

Har både Emmaljunga Edge Duo og Scooter, og jeg ELSKER begge vognene!
Edge'n bruker datteren vår nå i bhg, inntil nestemann skal overta den :)
Har funnet fram bagdelen nå, og jentungen som nå er 21 måneder syns det er sååå stas å prøve å ligge oppi der, og jaggu har hun fortsatt god plass!! :p

Også er det jo veldig fine vogner da, hvertfall i mine øyne! ;)

Rustad90 skrev:
var vel det at barna vokser så fort ut av bagdelen, så man må ha små babyer i voksipose i sportsdelen... 

Da tror jeg det er voksiposen som tar stor plass! Husk på at babyer liker det trangt og smått. Det viktigste er at de får plass i lengden. Du kan måle bagen og se hvor lang den er. Vi brukte en 90cm lang bag til hun var ca 7-8 mnd og dæ var hun for nysgjerrig til å ligge i vogn. Gikk helt fint å ta bruke suttedelen da. Hør med de på butikken, de er flinke til å veilede med vognkjøp. Lykke til...

Ja altså jeg ønsker oss jo veldig en emmaljunga, og det blir mest sansynlig den også.. men er alltid en og annen som må komme me noe dritt vet dere, og da er d så greit å spørre andre :) tusen takk for hjelp :)

Hadde Emmaljunga, kjempe fornøyd med den. Eneste var at den blei litt tung å svinge med når jenta mi blei større. Da hadde det vært greit med svingbare hjul. Men ellers en kjempe bra vogn Lykke til med vogn valget :)

Om bagen hadde vært liten måtte vi ha byttet til sportsdel enda tidligere enn vi måtte! Svær unge men han hadde plass med dunpose til han var nesten 6 måneder!

Har kjøpt meg emmaljunga nitro city nå, og er kjempe fornøyd:D

Hadde simo kombi til første mann, og skal man gå MYE og LANGE turer så er vongna kjempe god å trille, men må si jeg er mer fornøyd med emmaljunga faktisk. Litt mindre, mye lettere, og mer finurlige finesser:)

Aldri hørt noe negativt om dem:)

Nitro city var en av vognene som kom best ut av en test som jeg fant på nett også:)

er veldig fornøyd med min jeg også... de er store og litt tunge men du finner ingen vogn som er lettere å trille i snø f.eks.. og syns den er kjempefin og lun vogn..! de er også veldig stødige og god kvalitet

kaia83 skrev:
Hadde Emmaljunga, kjempe fornøyd med den. Eneste var at den blei litt tung å svinge med når jenta mi blei større. Da hadde det vært greit med svingbare hjul. Men ellers en kjempe bra vogn Lykke til med vogn valget :)

man får kjøpt emmaljunga medsvingbare hjul ;)

Back
Topp