Emmaljunga vogn?

chaland

Elsker forumet
Har lyst på en Emmaljunga vogn, men klarer ikke å bestemme meg for hvilken modell :p
Hvilken type anbefaler dere, og hvorfor?
Håper å bli litt klokere etter svar fra dere erfarne damer :)

Her ble det emmaljunga city cross duo, ikke prøvd den enda. Var så mange å velge mellom at jeg bare valgte en tilfeldig :P hører bare skryt om alle vognene så håper jeg er fornøyd når den blir tatt i bruk :)

Har prøvd di fleste modellene til emmaljunga å er fornøyd med alle! Du må kanskje bare finne ut hva som passer best for deg med tanke på utseende og str å funksjoner på di forskjellige vognene :) nå for tiden har jeg en double viking som søskenvogn å synes både bag å sittedel på den er flott, stor jenta mi sitter kjempe fint i den sittedelen :)

Jeg har også dobbel viking og eldstejenta på 2 år+4 mnd sitter bra i den. vi kjøpte singelunderstell også, altså emmaljunga viking. Ikke super. Smal, fin og veldig lett vogn som du ikke sliter deg ut med å få i bilen som mange av de andre. Den har samme lengde på ryggen som de andre vognene, den er bare smalere. Perfekt at sittedelen er ergonomisk, da har hun fin grop til rompa og sitter veldig godt. Hun sover bedre i den enn vogner som legges helt flatt, dette gjelder også yngstejenta på 11 mnd.

Last edited:
Eg har emmaljunga superviking og bruker den som søskenvogn og enkeltvogn :) veldig fornøyd med den pga den ergonomiske sittedelen som huleboer sier :) har en lang 2 åring som sitter godt oppi den :)

Vi har edge duo med deluxe og svingbart understell. Kjempe fornøyd med den vognen. Vi kommer til å gå tur med begge barna med den vogna i begynnelsen. Bor ett sted hvor søskenvogn er umulig.

Hva trenger du av vogn da? Må den inn i bilen? I terreng? På butikken? Stor bag? Ergonomisk sittedel eller ikke?

Jeg har Edge duo med duo s air understell og er veldig fornøyd. Ville ha stor bag siden han er 6 mnd i desember og med vinterpose så tar det plass. Har heller ikke bil så at den tar stor plass i bilen gjør meg ingenting. Ville ha svingbarehjul for det er lettere å styre vognen og med dårlige veier og brostein et lufthjul veldig kjekt. Ville heller ikke ha ergonomisk sittedel for syns ikke det ser noe behagelig ut å sitte. Så da falt valget på Edge med svingbare lufthjul :)

Jeg bare paster inn et svar jeg nettopp skrev på en annen tråd her:

Jeg har en Emmaljunga Super Nitro. Den er akkurat som City Crossen, men med svingbare hjul foran. Jeg ELSKER den vognen som babyvogn! Jeg brukte den utrolig mye det første året. Smal, lett og kan snu på et frimerke! Perfekt i by, på senter, cafe osv, men jeg brukte den også mye på tur. Låste bare hjulene på ulendt terreng. Nå er småen min snart to og vi bruker trille nå, men Emmaljungaen står i boden til vi en dag skal ha nummer to

Hva trenger du av vogn da? Må den inn i bilen? I terreng? På butikken? Stor bag? Ergonomisk sittedel eller ikke?

Jeg har Edge duo med duo s air understell og er veldig fornøyd. Ville ha stor bag siden han er 6 mnd i desember og med vinterpose så tar det plass. Har heller ikke bil så at den tar stor plass i bilen gjør meg ingenting. Ville ha svingbarehjul for det er lettere å styre vognen og med dårlige veier og brostein et lufthjul veldig kjekt. Ville heller ikke ha ergonomisk sittedel for syns ikke det ser noe behagelig ut å sitte. Så da falt valget på Edge med svingbare lufthjul :)
Jeg må drasse med meg vognen opp to sett med trapper når jeg skal inn døren, så vil jo helst at den ikkje skal være fryktelig tung :p
Bor i Bergen, så i ullent terreng må den. I form av byturer, fløyen, brostein.. Den må inn i bil ja.
Leser at Viking er den letteste mod, men syntes sittedelen ser så ustabil ut.

Tusen takk for svar alle sammen :) Dette blir et vanskelig valg :p

Jeg må drasse med meg vognen opp to sett med trapper når jeg skal inn døren, så vil jo helst at den ikkje skal være fryktelig tung :p
Bor i Bergen, så i ullent terreng må den. I form av byturer, fløyen, brostein.. Den må inn i bil ja.
Leser at Viking er den letteste mod, men syntes sittedelen ser så ustabil ut.

Bor selv i Bergen og understellet passer uppelig til å bo her. Spent på hvordan det et i snø men regner med det går fint siden hjulene kan låses.

Valget mitt sto mellom super nitro og Edge men siden de har samme understell valgte jeg Edge pga stor bag ( kjekt siden babyen er 6 mnd på vinteten). Vekten til de to er vist ikke så ulik. Mens viking veier litt mindre. Viking 13,7 og egde 16,1. Så ikke så altfor mye forskjell etter min mening. Er jo variasjon fra unge til unge også :p

Back
Topp