Emmaljunga NXT90F vs Britax Smile 3

Coleus2022

Flørter med forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Jeg prøver å bestemme meg for vogn, men synes det er sååå vanskelig:banghead:
Derfor lurer jeg på om dere kanskje kan hjelpe meg?:smiley-angelic003
Dere som har kjøpt en av disse vognene, hva gjorde at dere valgte akkurat den vogna dere valgte?
På forhånd takk, kanskje jeg får bestemt meg:rolleyes:
 
Hei! Vi kjøpte Emmaljunga NXT90F inkl bilstol/adapter/base her på januarsalg.
Grunnen er vel at jeg personlig syns vogna virker mer solid/stødig/robust. Mener emmaljunga har større og punkteringsfrie hjul. Vårt krav var at vogna skal fungere på skogsveier/grusveier. Da det ikke finnes asfalt i nærheten, bor bokstavlig talt i skogen :joyful: eneste minuset er at den en tyngre/tar større plass i bil. Vi kjøpte select modellen.

Britaxvogna ser også super ut, og den tar vel mindre plass i feks bil. Men den virket ikke like stødig som det vi satte krav om. Men de jeg kjenner som har vogna virker fornøyd!

Nå er jo jeg førstegangsfødene, og så å si null peiling på babyutstyr :hilarious: håper du får svar fra flere som har litt flere erfaringer!
 
Jeg har kjøpt en Britax Smile 2 brukt, men vurderte en stund en ny vogn så jeg har også gått et par runder med de ulike merkene. Emmaljunga gikk jeg ganske fort bort i fra pga. størrelsen og vekten. Vekten har ikke så mye å si om sommeren med små babyer, men med snø, litt bagasje og en smårolling som veier litt så blir det betydelig tyngre :p

Jeg var jo på jakt nettopp etter en litt mer kompakt vogn som jeg lettere kunne ta med i bilen, og som hadde vendbart sete og stor kalesje, vi har en TFK Joggster etter storesøster som vi er veldig fornøyd med, men hvor sportsdelen ikke er vendbar så har flere vogner til ulikt bruk så dermed var ikke en stor tung vogn så aktuell.

Jeg har ikke sett så nøye på kalesjen på Emmaljunga heller, men jeg er i hvertfall imponert over kalesjen på Britax :)
 
Jeg prøver å bestemme meg for vogn, men synes det er sååå vanskelig:banghead:
Derfor lurer jeg på om dere kanskje kan hjelpe meg?:smiley-angelic003
Dere som har kjøpt en av disse vognene, hva gjorde at dere valgte akkurat den vogna dere valgte?
På forhånd takk, kanskje jeg får bestemt meg:rolleyes:
Jeg hadde nxt90f til storebror, var fornøyd med bagdel, men vognen ble veldig tung med sittedel. Samt at sittedelen ikke er så lang som den ser ut når den blir lagt ned.. det var heller ikke noe særlig dempere, men det ser jeg har blitt bedre i den siste modellen som har kommet ut :)

jeg hadde nok selv valgt Britax hvis det ikke var for at jeg allerede har vogn :angelic: vurderer å kjøpe den brukt når vi bytter fra bagdel til sittedel - da jeg ønsker å ha babyen vendt mot meg og det kan jeg ikke med City Elite som jeg har :)
 
Her ble det nxt90 da den er mest robust, må ha en vogn som er god i terrenget. Har hatt Emmaljunga før, den siste modellen er ikke i nærheten så tung som den har vært tidligere. Ikke tar den så stor plass i bilen som før heller.
 
Jeg har bestemt meg for å gå for Britax smile 3, da jeg har trillet den en del når jeg har gått tur med andres barn. Synes den er god å trille og virker lett og håndtere. Håper bare det kommer tilbud på den, så jeg slipper å betale fullpris.
 
Vi gikk for britax smile, kjøpte en brukt smile 2. tittet også litt på emmaljunga som du nevner, men vekten avgjorde for oss! Vil ha en vogn som er lettest mulig, hadde en vogn som veide 20kg til de andre barna, og det er TUNGT opp bakker etc. og tungt å få inn å ut av bil. ville egentlig ha smile 3, men fikk en brukt smile 2, som nesten ser ny ut, til 2500kr med bilstol og base:)
Super fornøyd hittil med den, gleder meg til å teste den ut på tur! Men har hatt noen vogner opp gjennom, og det virker som en god vogn!
 
Vi kjøpte Britax Smile 3 i helgen. Har fått den anbefalt, og syns den var lett og enkel å manøvrere. Så på nxt90 også, men den var en del tyngre, og siden vi ikke kommer til å gå mye i vanskelig terreng som skog og mark, så syns vi ikke det var verdt det.
 
Her blir det Britax, da jeg må opp og ned en grusoppoverbakke fra huset opp til parkeringsplassen / veien. Vekt ble derfor en avgjørende egenskapfor min del.
Men har vært innom flere butikker og kjent på, sett på, trykket på knapper og løftet på bagger/sittedeler, før jeg endelig landet. Nå avventer jeg bare om det kommer noe på tilbud, så om noen det nå må dere gjerne tipse.

(Hadde forresten også bestemt meg for bilstol fra Britax, men tror faktisk jeg har ombestemt meg på akkurat det. Fjorårets tester anbefaler så mange andre før det jeg hadde sett på fra Britax)
 
Tusen takk for alle svar!:)
Endte opp med Britax smile 3, til syvende og sist var det vekten som avgjorde. Bestilte en pakke med bilstol og base også, så nå er det bare å vente til det nærmer seg termin for å hente vogna:) Tenkte egentlig å kjøpe brukt, men her jeg bor er den ikke å oppdrive brukt:banghead:
 
Tusen takk for alle svar!:)
Endte opp med Britax smile 3, til syvende og sist var det vekten som avgjorde. Bestilte en pakke med bilstol og base også, så nå er det bare å vente til det nærmer seg termin for å hente vogna:) Tenkte egentlig å kjøpe brukt, men her jeg bor er den ikke å oppdrive brukt:banghead:
Og jeg landet tilbake på Britax-stolen, så her blir det også full pakke til slutt.
 
Ser prisen har gått litt ned på Britax smile 3 nå om noen er på jakt etter tilbud :)
 
:rolleyes:Sniker frå september
Deko som har kjøpt Britax smile 3, får deko til å legga vogno sammen med sittedelen vendt mot håndtaket? Eg henta min vogn på postkontoret idag og får lagt vogno skikkelig ned med bagdel og sittedel vendt framover, men når sittedelen er vendt bakover så krasjer den i korgen:shifty: gjer eg nåke feil???
 
:rolleyes:Sniker frå september
Deko som har kjøpt Britax smile 3, får deko til å legga vogno sammen med sittedelen vendt mot håndtaket? Eg henta min vogn på postkontoret idag og får lagt vogno skikkelig ned med bagdel og sittedel vendt framover, men når sittedelen er vendt bakover så krasjer den i korgen:shifty: gjer eg nåke feil???
Går ikke med sittedelen vendt mot deg… :(
 
Back
Topp