Emmaljunga nxt90f eller britax smile 3?

Bkno3353992

Andre møte med forumet
Hei! Jeg skal kjøpe ny barnevogn, og er førstegangs så har ingen erfaring. Har vært på butikker og kikket litt, og tror jeg står mellom emmaljunga nxt90f eller britax smile 3. Er det noen som har noen erfaringer/tips/anbefaling? Eller er det noen helt andre vogner som anbefales?
Jeg ønsker med fire hjul, vendbar sittedel, en vogn barnet kan vokse i og som kan brukes hele vognperioden, og i tillegg at den er god å trille på grusveier/litt snø.
 
Begge disse vognene oppfyller kriteriene dine. :) Men NXT90 er en større vogn, mens smile III er en litt mindre vogn. Så det som i hovedsak skiller dem er størrelse. Selv har vi kjøpt Britax Go Big 2, som er "NXT90"-varianten til Britax. Veldig lik smile, men større og tyngre vogn.
 
Last edited:
Litt usikker hvor bra hjulene på smile er på snø. Verd å undersøke det litt nærmere siden framhjulene er veldig små:/ Kjedelig at de ikke kjørte på med litt større hjul når de først kom med en ny modell.
 
Litt usikker hvor bra hjulene på smile er på snø. Verd å undersøke det litt nærmere siden framhjulene er veldig små:/ Kjedelig at de ikke kjørte på med litt større hjul når de først kom med en ny modell.

Enig! Jeg regner med at det har med sammenlegging av vognen å gjøre. For å holde seg i segmentet "mindre vogn" er det sikkert designmessig vanskelig å få forhjulene mye større.

Britax Go Big 2 kan som sagt være en vogn verdt å titte på – masse til felles med smile III, men mye større hjul.
 
Back
Topp