Emmaljunga nxt90f eller britax smile 3?

Bkno3353992

Andre møte med forumet
Hei! Jeg skal kjøpe ny barnevogn, og er førstegangs så har ingen erfaring. Har vært på butikker og kikket litt, og tror jeg står mellom emmaljunga nxt90f eller britax smile 3. Er det noen som har noen erfaringer/tips/anbefaling? Eller er det noen helt andre vogner som anbefales?
Jeg ønsker med fire hjul, vendbar sittedel, en vogn barnet kan vokse i og som kan brukes hele vognperioden, og i tillegg at den er god å trille på grusveier/litt snø.
 
Vi har vært veldig fornøyde med vår Emmaljungavogn. Har ikke den modellen, men ville nok gått for nxt90 om vi skulle ha kjøpt ny vogn denne gangen. :)
 
Høres ut som om du har gjort deg flere gode tanker! Jeg har ingen erfaring med noen av vognene, men har et par momenter til som jeg ville vurdert:
- er størrelse/vekt på selve vogna viktig? (Skal den bæres mye i trapper, inn i en trang bil, eller har dere godt med plass)
- må den være lett å slå opp og sammen, eller skal den stort sett trilles med (lite ut og inn av bil)
- ønsker du mulighet for ekstrautstyr? (F eks adapter til bilstol)

Hvis dere planlegger å bruke vogna lenge kan det være greit å se på vedlikeholdsmuligheter. Kan man bytte ut enkeltdeler? For min del var det også viktig at alle deler som er i kontakt med barnet kan tas av og vaskes i maskin (jeg er for lat til å holde på med klut).

Til syvende og sist ble pris utslagsgivende da vi valgte vogn, vi slo til på et godt tilbud.
 
Jeg har god erfaring med emmaljunga og anbefaler den til snøføre iallefall :) Super vogn!
 
Sto mellom disse to hos meg også! Har ei venninne som jobber i tøff og liten, og det var disse to hun anbefalte for vårt bruk. De er jo i grunn ikke så veldig ulike, men jeg går nok for nxt90. Prisforskjellen ble for liten til at jeg tørr å gå for ei vogn jeg har hørt lite om. Så eneste grunnen til at jeg velger nxt90 er vel fordi jeg vet alle rundt meg som har kjøpt emmaljunga har vært meget fornøyde
 
Har ikke erfaring med noen av dem, men har Super Viking som er ganske lik nxt. Hørt mange syns nxt blir veldig «stiv» og har dårlig fjæring i forhold til Super Viking. Så vet mange har foretrukket den fremfor nxt. :)
 
Vi går nok for Britax Smile III. Tror NXT90 blir for stor sammenslått. Og så er det et pluss at babysetet Britax Baby-Safe kan klikkes rett på understellet uten adapter.
 
Jeg har ikke noe erfaring, men det er akkurat disse to vognene det står mellom for oss også. Det ser ut til at det blir Britax smile 3, rett og slett fordi Nxt90 ble for stor sammenslått til bilen vår.

Smile 3 skal også ha mye lenger rygg enn Smile 2
 
Jeg var i en barnevognbutikk i går som hadde en kunstig bakke inni butikken hvor man kunne teste de to vognene. Jeg opplevde Smile3 som litt lettere å dytte oppover bakken enn Nxt90, samtidig som jeg følte den var like stabil som Nxt90. Det er jo vanskelig å vite hvordan de føles på grus, snø og slaps og mange mener jo at Emmaljunga sine vogner er bedre på "nordiske forhold"... Men jeg syntes også Smile3 var enklere å legge sammen og folde ut igjen, så personlig tror jeg at jeg ender opp med Smile3. Så får tiden vise hvor fornøyde vi blir med det. Jeg tenker at begge vogner sannsynligvis er gode vogner som man uansett vil bli fornøyd med! :)
 
Vi endte opp med å kjøpe Britax Smile 3 etter å ha prøvd den i butikk. Håper og tror at vi blir veldig fornøyd med denne :)
 
Back
Topp